Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Hur fungerar det med moddar? Är det många som spelar som eller? kan man spela på vanliga servrar precis efter det att man spelat på dom eller? jag är inte alls insatt i det

De installeras seperat, så det blir ungefär som två olika spel (förutom att du måste ha BF2 installerat för att moddarna ska fungera). Ja, det är många som spelar. Iaf de populära moddarna som Project Reality, Point of Existance och Eve of Destruction. Moddarna spelas på servrar som kör modden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det rankade modservrar?

Nej, moddar kan inte vara officiellt rankade. Däremot finns det tredjepartsrankningssystem till moddar, som dock är rätt värdelösa.

Vad spelar ranking för roll förresten?

Om jag fattar det rätt är det som en expansion som är gratis, ungefär som SF. vad jag förstår så påverkas inte alla mitt vanliga BF2. vad ger ni dom olika moddarna för betyg? Finns det byggar?

Ja, ungefär som en expansion. Fast alltid gratis, av legala skäl. Hur moddar fungerar skiljer sig också från spel till spel... Och jag tänker inte sätta mig och skriva nån recension, men PR är en mycket bra mod (förutsatt att du är en bra spelare som vet att lagarbete är mer än att bara vara med i en squad). Buggar? Ja - all mjukvara har buggar, mer eller mindre. Men PR är inte speciellt buggigt om man ska vara lite mer specifik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...