Jump to content

Battlefield


KalleR
 Share

Recommended Posts

Jävla skit. Punkbuster blockar mig. Jag har Vista därför blockar den mig. Jag kan spela utmärkt på servrar utan punkbuster. Vad ska jag göra?!?

Om det dyker upp ett meddelande efter nån minut på en server med PunkBuster så att du loggas ut från servern med tex A01.68 eller nåt sånt, så ska du uppdatera PunkBuster, skrev sidan där du kan ladda ner en manuell uppdateringsprogram för PunkBuster eller nåt sånt för 2-4 sidor sen.

Redigerad av pillipossa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det dyker upp ett meddelande efter nån minut på en server med PunkBuster så att du loggas ut från servern med tex A01.68 eller nåt sånt, så ska du uppdatera PunkBuster, skrev sidan där du kan ladda ner en manuell uppdateringsprogram för PunkBuster eller nåt sånt för 2-4 sidor sen.

Tack! Ska se om det funkar :)

Sen då? Det går inte att ställa in operativ system..

Så ser rutan ut när den kommer upp

post-3721-1176922583_thumb.jpg

post-3721-1176924878_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Nä nu avinstallerar jag BF2 för gott och knäcker skivan! Ett spel som har sämre stabilitet får man leta efter!!

Hahaha, inte spelets fel egentligen, var utvecklat långt innan vista, så inte direkt EAs fel att det inte funkar som det ska på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken expansion är bäst/ballast?; Special Forces, Euro Force eller Armored Fury? >_<

Ingen. Skaffa Project Reality Mod istället. Kräver ingen expansion, är gratis och ger ungefär 120% mer spelglädje.

http://www.realitymod.com/

Hahaha, inte spelets fel egentligen, var utvecklat långt innan vista, så inte direkt EAs fel att det inte funkar som det ska på det.

Å andra sidan är det inte alltför svårt att fixa en patch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För många år sedan brukade jag sitta här hemma i min källare och spela BF 1942. Mot botar då, eftersom jag inte hade något dugligt internet.

I vilket fall - ibland blir jag sugen på att spela det igen. Skivan är borta sedan länge, men jag har sett att det går att köpa för en billig peng. Skulle det vara värt att köpa det? Är det ens någon som spelar det nu för tiden?

Eller borde jag rent av köpa BF2? Ärligt talat så verkar inte det lika lockande, men.. Det kanske bara är mina förutfattade meningar.

Hjälp. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För många år sedan brukade jag sitta här hemma i min källare och spela BF 1942. Mot botar då, eftersom jag inte hade något dugligt internet.

I vilket fall - ibland blir jag sugen på att spela det igen. Skivan är borta sedan länge, men jag har sett att det går att köpa för en billig peng. Skulle det vara värt att köpa det? Är det ens någon som spelar det nu för tiden?

Eller borde jag rent av köpa BF2? Ärligt talat så verkar inte det lika lockande, men.. Det kanske bara är mina förutfattade meningar.

Hjälp. >_<

Svårt att säga egentligen. Jag kör så gott som aldrig spelen i orginalform längre, utan håller mig till moddar. Men om du bara vill köra orginal är det 1942 du ska välja, BF2 är inte alls lika bra då. Å andra sidan kan du skaffa BF2 och sedan köra Project Reality med mig, Dumbom och JSHC, även Point of Existence 2. Båda är väldigt bra moddar.

Project Reality- trailer

Point of Existence 2- trailer

Så, om du känner för att spela lite socialt med oss ska du nog välja BF2. Sen kan ju du köra orginal också om du väljer det.

:mellow:

Å andra sidan kan du ju köpa båda. BF1942 är billigt numera och det är inte nypris på BF2 längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, spela socialt låter ju mysigt. >_<

Får se hur det blir, men isåfall köper jag nog först och främst BF1942 + alla tilläggen. Kostar inte så mycket.

Skippa tilläggen, ingen spelar dem. Enligt ASE kör för tillfället totalt 31 spelare Road to Rome, och 20 stycken Secret Weapons.

Så gott som alla expansioner som släpps under EA- flagg är endast skräp och mjölkning. Inga moddar kräver expansionerna.

EDIT:

BF1942 Deluxe Edition finns för endast 49:- på CDON, då är det kanske värt att köpa!

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=207708

BF2 kostar bara 289:-.

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=338036

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att ladda hem Project Reality nu ^_^. Asså kan man skifta från vanliga BF2 och BF2 Project Reality?

Har lirat lite PR nu. Jag hoppas att detta är Beta eller något? för att liksom. Allt verkar inte så där perfekt.

Lite klagomål.

* Dålig Menu Video

* Dålig Musik

* Dålig Vapen Ljud

* För lite banor

* Några banor funkar inte ens.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller på att ladda hem Project Reality nu ^_^ . Asså kan man skifta från vanliga BF2 och BF2 Project Reality?

Har lirat lite PR nu. Jag hoppas att detta är Beta eller något? för att liksom. Allt verkar inte så där perfekt.

Lite klagomål.

* Dålig Menu Video

* Dålig Musik

* Dålig Vapen Ljud

* För lite banor

* Några banor funkar inte ens.

Inte riktigt beta, men det är inte heller den fulla versionen. Det är 0.5.

1. Vad spelar det för roll? Bakgrundsfilmen i vBF2 är förrendererad av utvecklarna, därför den ser så bra ut. PR- teamet är ju ett gäng vanliga moddare som fick spela in filmen in-game. Blir inte mycket bättre än sådär, tyvärr.

2. Eftersom musiken bara hörs i menyerna spelar det mindre roll.

3. PR är en realismmod, många av utvecklarna är eller har varit militärer. Jag tror dem har koll på hur vapnen låter.

4 & 5. Du körde singleplayer, va? Det är bara några få av banorna tillgängliga där, och som du säger krashar dem flesta. Utvecklarna fokuserar mest på att multiplayer ska fungera, så det är där alla banor finns och fungerar.

BF är ett multiplayerspel, att köra SP är ungefär som att köpa en Porcshe men bara sitta i den på garageuppfarten och låtsas köra den. :(

Rekonmenderar dig att titta igenom PR- guiden, då det är mycket som är nytt i modden.

http://guide.realitymod.com/index.php?title=User_Guide

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...