Corleone Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Så man ska räkna med sånna som dig först och "invandrarna" sist eller gärna inte alls om möjligt? Du som ex. har gått i samma skola och lärt dig samma sak som en invandrarunge från Somalia, han får bättre betyg än alla i klassen (speciellt dig) och han ska komma efter dig när det gäller jobb? No way, José! Om vi säger att vi har exakt samma betyg så har inte arbetsgivaren någon som helst rätt att diskriminera någon av oss trots religion, hudfärg, skostorlek eller annat tjafs, han ska dömma rättvist. Har somalien inte svenskt medborgarskap men vi har lika betyg och utbildning ska jag ha jobbet. Har somalien inte svenskt medborgarskap men mycket bättre betyg och utbildning än jag så ska han ha jobbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Har somalien inte svenskt medborgarskap men vi har lika betyg och utbildning ska jag ha jobbet. ... och ni säger att invandrare är ett hot... aj,aj,aj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 ... och ni säger att invandrare är ett hot... aj,aj,aj På vilket sätt skulle jag vara ett hot? Tycker att du låter mindre rasistisk när du använder ord som "ni". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 På vilket sätt skulle jag vara ett hot? Tycker att du låter mindre rasistisk när du använder ord som "ni". Om dina smygrasistiska tankar utvecklas kanske du misshandlar en invandrare en vacker dag. Hmm, otroligt rasistiskt att använda av pronomet "ni" när man syftar på ett antal människor? I detta fall dom som tyckte att invandrare är ett hot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 När jag säger "ni" som menar jag ju de som säger att invandring är ett hot... Jag säger inte "ni svenskar"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Ni spammade sönder min topic me detta när ja var blockad från posts Men nu säger jag min mening, finally. Jag tycker att det är nästan samma sak om en svensk gör det, som en invandrare, men ändå inte, de känns som att invandrarn tar sig hit, och uppskattar inte gästvänligtheten, utan bara sabbar. Menar bl.a ROSENGÅRD!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 20 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 känns som att invandrarn tar sig hit, och uppskattar inte gästvänligtheten, utan bara sabbar. Ord. känner precis likadant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Det är väll sanningen enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 (redigerad) Jag förstår idéen om att kunna skicka hem invandrare som har begått grova brott men det finns några problem... 1. Vem räknas som invandrare? Vilka ska skickas hem? 1:a generationen endast eller när accepterar vi dom som "svenskar" 2. Många invandrare som är i Sverige har det jävligt tungt... Trots det ska man inte stjäla eller begå brott det tycker jag verkligen inte men ni får ju förstå att det är VÄLdigt svårt att få jobb som invandrare... Alla svenskar tror att vi är ett så jävla bra land jämtemot invandrare fast vi egentligen är i samma nivå som Usa var det på 60-talet... Men visst om vi säger att det är en person som endast kommer hit aldrig sökt jobb och aldrig gjort en ansträngning att försöka lära sig språket så skulle man kunna skicka hem dom men dessa är ganska få... alltså det är inte där det stora problemet ligger... Redigerad 20 juni, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Om dina smygrasistiska tankar utvecklas kanske du misshandlar en invandrare en vacker dag. Är det rasistiskt att tycka att ej Svenska medborgare som utövar grova brott i Sverige inte ska få komma tillbaka? Slå upp ordet rasist i en ordbok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlipKnoT666 Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 (redigerad) jävla bondgård... Det var värst vad alla "kränker" bondgårdar Redigerad 20 juni, 2005 av SlipKnoT666 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Är det rasistiskt att tycka att ej Svenska medborgare som utövar grova brott i Sverige inte ska få komma tillbaka? Slå upp ordet rasist i en ordbok! Håller med. Tycker att folk slänger sig allt för mycket med ordet rasist nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Det var värst vad alla "kränker" (eller vad det nu heter ) bondgårdar :'( Håll dig utanför denna tråden om du inte kan hålla dig seriös, tack. Funnylin, Rasism (i alla grader) börjar bli mindre tollererat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Funnylin, Rasism (i alla grader) börjar bli mindre tollererat? Ja, vilket är bra. Rasism är idiotiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Ja, vilket är bra. Rasism är idiotiskt. Mm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlipKnoT666 Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Att vara rasist börjar nästan bli övervärderat. Om man skulle gå och vifta med en svensk flagga så blir man kallad rasist, och det är inte rätt för man ska väl kunna tycka om sitt fosterland utan att bli kallad rasist... I en skola skulle dom kanske sluta fira nationaldagen pga utlänningarna skulle känna sig kränkta. Det är helt sjukt, eller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Nu kommer ni troligen att häpna, vilket jag gjorde när jag fick reda på detta! Ett gäng i Landskrona som snor MC, mopeder, bilar.. Ja, fordon i alla olika slag! Dom är runt 16-20 år, helt sjukt! Dom borde utvisas ur Sverige NU! Här kan ni läsa om dom: @ Sporthoj Forum På lunar heter han Adnan_gangster & har bilder & en film på fordon dom har snott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Nu kommer ni troligen att häpna, vilket jag gjorde när jag fick reda på detta! Ett gäng i Landskrona som snor MC, mopeder, bilar.. Ja, fordon i alla olika slag! Dom är runt 16-20 år, helt sjukt! Dom borde utvisas ur Sverige NU! Här kan ni läsa om dom: @ Sporthoj Forum På lunar heter han Adnan_gangster & har bilder & en film på fordon dom har snott Ni alla börjar ju fan likna Hitler. Alla svaga eller de som inte gör som ni vill skall ut ur samhället, dö - utvisas, vad som hellst. Fängelse, ja. Men att utvisas eller mördas är inte rätt. Fascism, tvi, fascism. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 På Sporthoj har flera personer blivit av med sina mc's inom TVÅ VECKOR! & det i Landskrona.. Jag har en sån där "armé-keps", i skolan går det mycket invandrare, dom flesta som är äldre än mig säger: ey grabben, eru rasist eller?!.. Det är inte roligt kan ja ju säga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 På Sporthoj har flera personer blivit av med sina mc's inom TVÅ VECKOR! & det i Landskrona.. Jag har en sån där "armé-keps", i skolan går det mycket invandrare, dom flesta som är äldre än mig säger: ey grabben, eru rasist eller?!.. Det är inte roligt kan ja ju säga... Jag bryr mig inte om din situation i skolan, jag bryr mig om hur du uttrycker dig här. Du uttrycker dig som en rasist, vilket får mig att se dig som en rasist, eftersom att det enda jag vet om dig är det jag får reda på här. Jag hatar rasism och nazism, enklare att säga fascism i alla dess former. Krossa Fascismen, krossa förtrycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts