Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Och om dom lägger in ett sådant förslag senare i riksdagen kommer inte många andra partier vara överrens, vilket kommer sluta i att det inte blir någon lag ändring.

Tror att dom kan komma att ha folkpartiet (om jag inte minns fel så la dom fram ett förslag med fler/lättare utvisningar av brottslingar av utländsk härkomst för ett tag sen :huh: ) med sig där iaf, kanske fler i det blocket tar sitt förnuft till fånga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men, snälla lilla inskränkta idiot, håll dig borta från allmänna sidor och sluta uttrycka din åsikt om det bara får dig att ge intryck av att vara en jävla sniken bonde i en helsvensk byhåla. Tio spänn på att du aldrig ens snackat med en invandrare. Fatta att i det lilla landet Sverige har alla svenska medborgare lika rättigheter, oavsett bakgrund. Vad ska vi göra om en svensk "gangsterliga" går ut och rånar folk, då? Tänk på det du, så kan du ju klura ut hur invandrarna ska behandlas.

"Ord!" som alla säger nuförtiden... :(

Vem har sagt att invandrare kommer hit och förstör? Är ni puckade eller? De bygger ju för fan upp landet till ett bättre samhälle... ett demokratiskt/demografiskt samhälle där flera religioner, personer och kulturer skall blandas...

Dem där snubbarna i videon "double jam" är töntar, sådana som inte ens vågar komma hit till Göteborg och tigga stryk och han med finkläderna är väl någon knarkare från ingenstans, idiot som sagt...

Suck, sådana här topicar är inget bra för GTAsajten, det ger dåligt rykte och jag får mig alltid en tanke av att dra mig här ifrån efter tre jävla år. Dock så avslöjas det ju många rasister vid sådana här topicar och det kan vara bra att veta för jag tänker aldrig, aldrig "stötta" en jävla rasist från en jävla bondgård...

Och som Crice säger, ni har säkert aldrig pratat och vågat säga ett ord till en invandrare som bara försöker överleva här i världen med att komma till ett fint land som Sverige...

Jag älskar Sverige över allt annat, dessa vackra landskap och dess historia men jag äcklas stort av svenskar som säger att invandrare är ett stort hinder för Sveriges utveckling... :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem har sagt att invandrare kommer hit och förstör?

Brottstatistiken. :(

Skämt å sido.

Dock så avslöjas det ju många rasister vid sådana här topicar och det kan vara bra att veta för jag tänker aldrig, aldrig "stötta" en jävla rasist från en jävla bondgård...

Har inte märkt av några värst rasistiska inlägg. Och om du mot all förmodan råkar syfta på mig så är jag allt ifrån rasist.

Edit: Läste lite i början nu... :huh:

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, varför då? Förklara om du kan... eller har du ont om ord? -_-

Det är problemet... ni vet ju inte ens vad ni vill...

Ta't lungt, ska förklara varför. :P

Om du inte visste så kan även folk med utländsk bakgrund vara svenska medborgare. Och så länge man är Svensk medborgare är man svensk. Svenskar ska behandlas av svensk lag.

Ett exempel:

Om vi säger att dansken Peder Rasmuson åker till Svergie och brutalt våldtar och mördar svensken Nils Månsson så vill inte vi Svenskar att han ska få stanna i Svergie eftersom att han har betett sig dumt åt i Svergie och därför bli bannlyst ifrån Sverige och ha sin danska rättegång i danmark.

Först så håller man rättegång i sverige och avgör om personen är skyldig eller inte. Om denne är det så döms han/hon till bannlysning och får däreftrer genomgå en ny rättsprocess i sitt hemland (i detta fallet danmark).

Om personen i fråga kan riskera att dömas till avrättning i sitt hemland så får man hitta andra lösningar.

Hoppas att du hängde med annars kan jag förklara igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ta't lungt, ska förklara varför. :P

Om du inte visste så kan även folk med utländsk bakgrund vara svenska medborgare. Och så länge man är Svensk medborgare är man svensk. Svenskar ska behandlas av svensk lag.

Ett exempel:

Om vi säger att dansken Peder Rasmuson åker till Svergie och brutalt våldtar och mördar svensken Nils Månsson så vill inte vi Svenskar att han ska få stanna i Svergie eftersom att han har betett sig dumt åt i Svergie och därför bli bannlyst ifrån Sverige och ha sin danska rättegång i danmark.

Först så håller man rättegång i sverige och avgör om personen är skyldig eller inte. Om denne är det så döms han/hon till bannlysning och får däreftrer genomgå en ny rättsprocess i sitt hemland (i detta fallet danmark).

Om personen i fråga kan riskera att dömas till avrättning i sitt hemland så får man hitta andra lösningar.

Hoppas att du hängde med annars kan jag förklara igen.

Jag vet vad utvisning innebär men jag förstår inte vad det förbättrar och varför du tycker att det är bra... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet vad utvisning innebär men jag förstår inte vad det förbättrar och varför du tycker att det är bra... -_-

Jag tycker att idee'n om utvisning är bra eftersom att det bland annat gör så att icke-hedliga Svenska medborgare förhindras ifrån att till exempel kunna ta del av Svenska jobb som vi förövrigt redan har ont om.

Dvs vi sparar jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att idee'n om utvisning är bra eftersom att det bland annat gör så att icke-hedliga Svenska medborgare förhindras ifrån att till exempel kunna ta del av Svenska jobb som vi förövrigt redan har ont om.

Dvs vi sparar jobb.

Nåja, ta inte illa upp men om du inte är rasist så är du i alla fall en jävligt självisk person... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart skall dom då? De har ju inga länder att återvända till, Sverige var deras land.

Så du menar att en negers hemland är sverige?

Mångkultur är knappast utveckling. Gissa 5 gånger varför dom har kommit hit? Problem i sina hemländer som antagligen beror på religion eller etniska motsättningar, man förflyttar bara problemen. Att ta hit hundratusentals människor som man knappast kan garantera en bra framtid är knappast smart. Det ger bara oss problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att en negers hemland är sverige?

Mångkultur är knappast utveckling. Gissa 5 gånger varför dom har kommit hit? Problem i sina hemländer som antagligen beror på religion eller etniska motsättningar, man förflyttar bara problemen. Att ta hit hundratusentals människor som man knappast kan garantera en bra framtid är knappast smart. Det ger bara oss problem.

Nej, för det enda som löser allt är elimination.

ELIMINERA ALLA SOM INTE ÄR SVENSKAR!!! PROBLEMS SOLVED, INGEN INVANDRING, MINSKAD ÖKNING AV VÄXTHUSEFFEKTEN, HADELUJJAH!

Käftskalle, dra din facksvenska åt helvetet, du kommer ingenstans med den.

Är man Svensk medborgare, så är man, Sverige är och förblir ens land.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåja, ta inte illa upp men om du inte är rasist så är du i alla fall en jävligt självisk person... -_-

Rasist vill jag inte kalla mig men jag skulle uppskatta om jag fick ett jobb i Sverige efter att ha gått i skola och utbildat mig här.

Lite självisk är jag väl på sätt och vis då. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rasist vill jag inte kalla mig men jag skulle uppskatta om jag fick ett jobb i Sverige efter att ha gått i skola och utbildat mig här.

Lite självisk är jag väl på sätt och vis då. -_-

Min kompis, som är född och uppväxt i Sverige, har ett Svenskt förnamn men utländskt efternamn.

Personen fick inte ens komma in på en anställningsintervju.

Personen bytte efternamn till ett 'Svenskt' efternamn, fick gå på en anställningsintervju, på samma företag.

Is that fair?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis, som är född och uppväxt i Sverige, har ett Svenskt förnamn men utländskt efternamn.

Personen fick inte ens komma in på en anställningsintervju.

Personen bytte efternamn till ett 'Svenskt' efternamn, fick gå på en anställningsintervju, på samma företag.

Is that fair?

Har jag sagt att han inte hade rätten till att få jobb?

I fallet du beskrev så var det helt och hållet företaget som gjorde fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag sagt att han inte hade rätten till att få jobb?

I fallet du beskrev så var det helt och hållet företaget som gjorde fel.

Det var ju inte så att personen drömde om att jobba på företaget, försökte på andra men fick avslag från dom också, antagligen pågrund av härkomsten.

Visste ni att invandrare som är läkarutbildade och har otroligt hög kunskap oftast slutar som städare istället för läkare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man ska räkna med sånna som dig först och "invandrarna" sist eller gärna inte alls om möjligt? Du som ex. har gått i samma skola och lärt dig samma sak som en invandrarunge från Somalia, han får bättre betyg än alla i klassen (speciellt dig) och han ska komma efter dig när det gäller jobb? No way, José!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så man ska räkna med sånna som dig först och "invandrarna" sist eller gärna inte alls om möjligt? Du som ex. har gått i samma skola och lärt dig samma sak som en invandrarunge från Somalia, han får bättre betyg än alla i klassen (speciellt dig) och han ska komma efter dig när det gäller jobb? No way, José!

Bra sagt!

Krossa all form av Rasism och förtryck, NU!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor