KalleR Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Då kan väll olagliga invandare hammna där också? Vill du betala skatt för att invandrare sitter i svenska fängelser när man lika gärna kan skicka hem dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Skriver väl det här igen då så fler kanske kan läsa det. Tror fortfarande inte att alla förstår en sån här simpel sak: En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Skriver väl det här igen då så fler kanske kan läsa det. Tror fortfarande inte att alla förstår en sån här simpel sak: En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra. Precis, medborgarskap är för lätt att få i Sverige!! Jag tycker man ska vara här i minst 10 år innan man får medborgarskap... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Precis, medborgarskap är för lätt att få i Sverige!! Jag tycker man ska vara här i minst 10 år innan man får medborgarskap... Men jag skrev aldrig att medborgarskap är för lätt att få i Sverige... Men medborgarskap är svårt att få i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Men jag skrev aldrig att medborgarskap är för lätt att få i Sverige... Men medborgarskap är svårt att få i Sverige. Ja men då kan man skicka hem de som missköter sig eftersom de inte har något medborgarskap Om de nu skulle ha medborgarskap så ska de vara i fängelse... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Klas-Göran Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Skriver väl det här igen då så fler kanske kan läsa det. Tror fortfarande inte att alla förstår en sån här simpel sak: En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra. En intressant sak som du tydligen inte tänkt är att om en "svensk" medborgare inte bott här i hela sitt liv har denne troligen dubbla medborgarskap. Redigerad 11 augusti, 2005 av Klas-Göran Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 En intressant sak som du tydligen inte tänkt är att om en "svensk" medborgare inte bott här i hela sitt liv har denne troligen dubbla medborgarskap. Det har jag tänkt på men de flesta har nog inte dubbla medborgarskap eftersom dom flesta flyr sitt land av en anleding av att dom inte vill ha kvar sitt medborgarskap där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Jag tänkte på en grej. Om man går på stan och en mörkhyad börja mucka med en och putta på honom, då borde det väll vara mer rasistiskt att INTE slå honom än att göra det? Just för att han är mörkhyad.. Värt att tänka på? Redigerad 11 augusti, 2005 av Weener Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag tänkte på en grej. Om man går på stan och en mörkhyad börja mucka med en och putta på honom, då borde det väll vara mer rasistiskt att INTE slå honom än att göra det? Just för att han är mörkhyad.. Värt att tänka på? Jo jag Håller med till 100%! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag tänkte på en grej. Om man går på stan och en mörkhyad börja mucka med en och putta på honom, då borde det väll vara mer rasistiskt att INTE slå honom än att göra det? Just för att han är mörkhyad.. Värt att tänka på? Har också tänkt på nåt liknande förut! : ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Från dagenslol: http://users.se/axelsson/welcome_to_sweden.mpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Från dagenslol: http://users.se/axelsson/welcome_to_sweden.mpg Bläddra några sidor bak, vi har redan diskuterat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ante_91 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTT !!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTTTTTTTTTTTTTT !!!!!!!!!!!!!!!! Menar du tuuut som ett biltut eller? Suck..sluta spamma!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Vill du betala skatt för att invandrare sitter i svenska fängelser när man lika gärna kan skicka hem dom? Nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Klas-Göran Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Det har jag tänkt på men de flesta har nog inte dubbla medborgarskap eftersom dom flesta flyr sitt land av en anleding av att dom inte vill ha kvar sitt medborgarskap där. Nej, majoriteten av invandrarna som kommer till Sverige kommer inte som flyktingar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Nej, majoriteten av invandrarna som kommer till Sverige kommer inte som flyktingar. Vad bygger du den teorin på!? Kan ganska säker påstå att majoriteten är flyktingar av olika slag. Politiska, krigs, och förföljda... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skytten Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Vad bygger du den teorin på!? Kan ganska säker påstå att majoriteten är flyktingar av olika slag. Politiska, krigs, och förföljda... Så är det, men Klas-Göran försöker förneka det genom att hitta på egna saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 S http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story...,682356,00.html Det är inte samma sak att kasta bananer på en svart spelare som på en vit, oavsett om båda står i Djurgårdens fula matchställ. Vore det inte mer rasistiskt att inte göra det bara för att han är svart Liksom behandla honom olika bara för att han är svart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 12 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2005 Akta er för rasism... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts