Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Skriver väl det här igen då så fler kanske kan läsa det. Tror fortfarande inte att alla förstår en sån här simpel sak:

En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriver väl det här igen då så fler kanske kan läsa det. Tror fortfarande inte att alla förstår en sån här simpel sak:

En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra.

Precis, medborgarskap är för lätt att få i Sverige!!

Jag tycker man ska vara här i minst 10 år innan man får medborgarskap...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En intressant sak som du tydligen inte tänkt är att om en "svensk" medborgare inte bott här i hela sitt liv har denne troligen dubbla medborgarskap.

Redigerad av Klas-Göran
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En intressant sak som du tydligen inte tänkt är att om en "svensk" medborgare inte bott här i hela sitt liv har denne troligen dubbla medborgarskap.

Det har jag tänkt på men de flesta har nog inte dubbla medborgarskap eftersom dom flesta flyr sitt land av en anleding av att dom inte vill ha kvar sitt medborgarskap där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte på en grej.

Om man går på stan och en mörkhyad börja mucka med en och putta på honom, då borde det väll vara mer rasistiskt att INTE slå honom än att göra det? Just för att han är mörkhyad..

Värt att tänka på?

Har också tänkt på nåt liknande förut! : )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor