Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Det är inget problem med att ta in invandrare. Man ska hjälpa människor i nöd.

Det jag inte riktigt förstår är hur man kan vilja komma till ett land där man föraktar folket. Jag skulle tex. inte flytta till frankrike om jag nu inte skulle gilla fransmän.

Sätt hela situvationen med utläningar i ett mindre samanhang. Ex. Jag blir vräkt, står utan bostad och jobb. Vad gör jag?! Jo jag ringer min vän KalleR och frågar:

-Hej KalleR, kan jag bo hos dig för jag är helt körd. Jag har ingenstans att ta vägen.

-Javisst det är klart jag hjälper dig.

Efter en månad börjar jag sno KalleR´s saker och slå hans rumskompisar.

Ska KalleR då bara acceptera detta?! I en sådan situvation hade han slängt ut mig för länge sedan.

Jag har egentligen inget problem med utläningar över lag. Men tycker det är för j*vligt hur vissa beter sig.

Visst det finns många svenskar som uppför sig som svin de med, men det är ingen ursäkt att de gör det.

Jag tycker inte att ett medborgarskap ska vara kroniskt, utan nått du ska få förtjäna om du inte är född i sverige. Är du född här så är det en sak men är du inte det och gör en massa brott och då menar jag inte lite snatteri och sånt som alla ungdommar håller på med. Utan grova våldtäkter, mord, misshandel mm då finns det ingen anledning till att hjälpa sådana människor längre.

Men så länge det en vilja att sköta sig och skapa sig ett bra liv i sitt nya land så klart att vi ska hjälpa.

Vi i sverige är nästan för snälla och hjälpsamma. Tittar man på tex. italien så har de lagar som säger att om du inte är född i italien så får du inte ens vara med i ett politiskt ungdomsförbund. I sverige kan du bli statsminister om du skulle vilja det.

Samma sak med usa. Där får du dock vara politiskt aktiv men kan aldrig komma längre än till guvenör. (Som Arnold) Det tycker jag egentligen är fel för då kan man aldrig bli 100% medborgare vilket du kan i sverige. Och det är rätt fast som sagt, ett medbogarskap ska kunnas tas tillbaks. Utvisa grova brottslingar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sätt hela situvationen med utläningar i ett mindre samanhang. Ex. Jag blir vräkt, står utan bostad och jobb. Vad gör jag?! Jo jag ringer min vän KalleR och frågar:

-Hej KalleR, kan jag bo hos dig för jag är helt körd. Jag har ingenstans att ta vägen.

-Javisst det är klart jag hjälper dig.

Efter en månad börjar jag sno KalleR´s saker och slå hans rumskompisar.

Ska KalleR då bara acceptera detta?! I en sådan situvation hade han slängt ut mig för länge sedan.

Tack Vice. precis vad jag menar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men hur tänker du gosse? klart som fan dom är invandrare. men vita som kommer hit är också invandrare. och om du skulle flytta till USA så är du invandrare i deras land, men du har knappast blivit svart på vägen.

Mjo det har du rätt i, vet faktiskt inte hur jag tänkte :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi i sverige är nästan för snälla och hjälpsamma. Tittar man på tex. italien så har de lagar som säger att om du inte är född i italien så får du inte ens vara med i ett politiskt ungdomsförbund.

Jo... vi är nog för snälla... vi kanske borde lägga in en sträng lag..... nästan alla länder har stränga lagar utom oss... det är därför invandrare flyr hit... för att det är billigt (tror jag) och att det är demokrati och annat.... :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ The Dude: Asså hur vet du att det inte är en åsikt..? är du mig helt plötsligt? vet du hur jag känner? Neh! :P

@ Ace: Jo klart man ska sköta sig! men vissa vill ente det....vissa gasar i botten vid traffikljusen... vissa tar med pistoler till skolan... vissa gillar att kasta sten på en ambulans.....

En åsikt är att säga "Den här låten tycker jag är dålig"

Men att säga att ett helt folkslag hatar USA är ett påstånde.. :teehee:

Sen vet jag att vissa inte vill sköta sig, dom borde man ge en varning och om dom missköter sig igen, så blir dom hemskickade..

@ Vice: Håller till viss del med, kör ett exempel

Vi säger att KalleR missköter sin lägenhet, spelar hög musik, förstör trappuppgången, då blir han också vräkt..

Så Svenskar som förstör är lika dåligt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo... vi är nog för snälla... vi kanske borde lägga in en sträng lag..... nästan alla länder har stränga lagar utom oss... det är därför invandrare flyr hit... för att det är billigt (tror jag) och att det är demokrati och annat.... :teehee:

Skulle det inte komma den lagen att om en invandrare gör 3 små brott,eller ett större brott så skickas den personen tillbaka till sitt hemland :P

Får nog stopp på brotten

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En åsikt är att säga "Den här låten tycker jag är dålig"

Men att säga att ett helt folkslag hatar USA är ett påstånde..  :teehee:

Okej då det är ett påstånde....sorry då...får väl spola tillbaka tiden och ändra... ;P

EDIT:

@ Elander: Vet faktiskt inte... :P

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att svenskar som missköter sig är lika dåligt. men det är ganska tydligt att ju invandrartätare område, desto mer brottslighet. det är inget man kan blunda för, även om den fega svenska regeringen tycker om att göra det

Jo det håller jag med om, att det är väldigt många invandrare som förstör.

Det var därför jag skrev att dom borde få en varning, och om dom missköter sig igen att dom då blir hemskickade..

Sen är det ju faktist mestadels albaner och iraner och allt vad dom nu kommer ifrån som ger invandrare dåligt rykte, Thailändare t.ex har jag bara träffat shcyssta, även kinser och dom flesta svarta är också shcyssta..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men visst ska vi inte respektera krimminella, invandrare som svenskar. Men det är liksom en annan fråga, hög brottslighet bland invandrare ska inte leda till att folk börjar se ner på mörkhyade. Då är det hårdade lagar och straff och mer resurser till polisen som gäller istället för att bara stänga gränserna och hata alla som inte är svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men visst ska vi inte respektera krimminella, invandrare som svenskar. Men det är liksom en annan fråga, hög brottslighet bland invandrare ska inte leda till att folk börjar se ner på mörkhyade. Då är det hårdade lagar och straff och mer resurser till polisen som gäller istället för att bara stänga gränserna och hata alla som inte är svenskar.

Nej absolut inte stänga gränserna, alla ska ha lika stor chans att få komma hit, men alla ska också ha lika stor risk att bli utslängde om dom inte sköter sig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det ju faktist mestadels albaner och iraner och allt vad dom nu kommer ifrån som ger invandrare dåligt rykte, Thailändare t.ex har jag bara träffat shcyssta, även kinser och dom flesta svarta är också shcyssta..

Håller med 100% ;P Vissa invandrare ger dåligt rykte.. det är därför många tror att när dom ser en invandrare så tror dom att invandraren har ett vapen eller ska slå ner dom....men det är inte alla som tror det.... :P

EDIT:

jag kan inte fatta att dom slänger stenar på ambulanser... dom måste verkligen vara desperata :teehee:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt. Tom. Saddam vill ju hit! Det är inget positivt, det är ett hån mot sverige.

Detta är en farlig utveckling tror jag. Folk tvingas att få rasistiska åsikter. Tittar ni på det senaste valet så gick sveriedemokraterna fram så pass mycket att riksdagen fick kalla fötter och fundrade på att höja 4%´s spärren, vilket de inte kan göra.

Många röstar på sådana partier i smyg för de är trötta på all skit i samhället. Och tänk om ett sånt parti hade fått makten. Hade en politiker stått upp och sagt att: "Okej, nu får vi ta tag i problemet och skärpa kraven på invandrare" så hade nog inte sverige demokraterna fått så många röster. Men det är klart att ingen politiker vågar säga så, för så fort man kommer med nån kritik gentemot invandrare så är man rassist.

Poängen är inte att invandrare ska få mindre rättigheter, utan att de ska acceptera att de oxå har skyldigheter genemot det svenska samhället. Vi ska inte rätta oss efter dem, de ska rätta sig efter oss.

De kommer hit här och (inte alla, notera det) och föraktar oss. De kan träffa svenskar men kan absolut inte tänka sig att tex. gifta sig med en svensk flicka. Vad är det om inte rassism i så fall. Om jag hade sagt att jag kan aldrig tänka mig att gifta mig med en utländsk tjej för hon helt enkelt inte duger åt mig. Då hade jag fått en sån feting stämpel i pannan där det står RASSIST! Eller hur?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En intressant sak här som jag vill ta upp som jag ser att många inte har tänkt på är: Vart ska vi slänga ut invandrarna som har misskött sig? I vattnet kanske? Är någon en svensk medborgare så kan man inte slänga tillbaka någon till sitt ursprungliga land för dom tillhör ju det landet lika lite som dom tillhörde Sverige innan dom blev medborgare här. Och vill deras ursprungliga land verkligen ha dom tillbaka. Nej, det går inte att bara avvisa folk med medborgarskap. Det kan man inte göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sköter dom sig inte här är det deras kast, upp till dom vad dom gör efter att dom blivit utvisade. Men visst funkar det inte att slänga ut en svensk medborjare. så hela systemet måste ändras. det är för lätt att bli svensk medborgare idag. tycker att det ska krävas mycket mer. och efter man blivit det borde man ha en provtid på 5-10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sköter dom sig inte här är det deras kast, upp till dom vad dom gör efter att dom blivit utvisade. Men visst funkar det inte att slänga ut en svensk medborjare. så hela systemet måste ändras. det är för lätt att bli svensk medborgare idag. tycker att det ska krävas mycket mer. och efter man blivit det borde man ha en provtid på 5-10 år.

Ungefär så långa provtider man har om inte längre har jag för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor