Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Jag vill inte verka vara en sån som stöttar invandrare....men Sverige är själv inte så jävla bra.... Särkilt sånna där RIKTIGA KRISTNA SVENSKAR.... sånna som har föreldrar från sverige....dom brukar ju vara rasister.....

:P

EDIT: Många ser sverige som ett fint land med berg, hav och gräss med ängar och dalar.... men dom har fel.... :teehee:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså....som har stärkt starka känslor? lol.... svenskar (vissa) vill inte acceptera att deras land inte är som för 20 år sen....

Du menar altså att vi ska acceptera att våra skattepengar ska gå till att poliserna måste köra dubbla bilar, och köra med ambulanserna. och betala för att dom ska gå i skolan när dom inte är nöjda med att dom får komma hit och skyller på sverige och bråkar och har sig? ne fy fan skicka ut dom i stället.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du har ju missuppfattat hela grejen. Programmet handlade ju om hur ett rasistiskt inslag i amerikanska Fox News väckt starka känslor och debatt här hemma i Sverige eftersom det givit en skev bild om Malmö och muslimer.

Tux: Va fan snackar du om?

Jag vill inte verka vara en sån som stöttar invandrare
här är en tabell om hur jag ser det....

Sverige hatar Invandrare

Invandrare hatar USA

USA är rasistiska mot Svarta

Svarta e tuffa mot vita

Få av dig blöjan innan du ger din in i politiska debatter är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar altså att vi ska acceptera att våra skattepengar ska gå till att poliserna måste köra dubbla bilar, och köra med ambulanserna. och betala för att dom ska gå i skolan när dom inte är nöjda med att dom får komma hit och skyller på sverige och bråkar och har sig? ne fy fan skicka ut dom i stället.

Ne... jag menade inte så riktigt.... jag menar att man ska inse att Sverige är ju inte som 20 år..... nu finns det mer våld, färre jobb, sämre sammhälle...o.s.v... :teehee:

EDIT:

The Dude: Asså får man inte säga sin egen åsikt eller?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men du har ju missuppfattat hela grejen. Programmet handlade ju om hur ett rasistiskt inslag i amerikanska Fox News väckt starka känslor och debatt här hemma i Sverige eftersom det givit en skev bild om Malmö och muslimer.

Har jag missuppfattat nånting? Jag tycker inte jag missuppfattat, bilderna talar för sig. visst självklart är det inte så extremt som det verkar i filmen, men säger polisen att dom måste köra med 2 bilar så är det säkert så

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige hatar Invandrare

Invandrare hatar USA

USA är rasistiska mot Svarta

Svarta e tuffa mot vita

Varför skriver du Invandrare och svarta? samma sak.

Vad är det för jävla tabell.

Hatar alla i Sverige invandrare?

Hatar alla Invandrare USA och alla deras invånare inklusive deras afrika och mellanöstern kompisar?

Alla i USA är inte rasister och dom som är det är det inte bara mot svarta.

Är svarta tuffa mot vita? är inte vita tuffa mot svarta osså?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar altså att när man insett det ska man bara acceptera det, istället för att göra något åt det?

Vad hade du tänkt man skulle göra? Skjuta invandrare? Sparka ut dom?....

aKi: än en gång säger jag... det var en åsikt...en bild i hjärnan om hur jag ser samhället idag....du kanske inte ser det som jag...

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har jag missuppfattat nånting? Jag tycker inte jag missuppfattat, bilderna talar för sig. visst självklart är det inte så extremt som det verkar i filmen, men säger polisen att dom måste köra med 2 bilar så är det säkert så

Men du inser ju inte att det var kristna amerikaner som ville kasta skit på svarta muslimer som Fox-inslaget gick ut på. Ta bilderna från Göteborskravallerna, där kan du få se på vita ariska svenskar som också slår sönder polisbilar. Om det bara vinklades på ett annat sätt skulle Fox News lätt kunna göra så det såg ut som om det var vardagen i Göteborg och välja nån folkgrupp att skylla det på.

Sen att invandringen kostar skattepengar. Det är värt det för helvete. Ska vi skicka hem dom för att bli torterade eller dö i sitt hemland bara för vi ska få några kronor mer varje vecka. Jag och säkert du har det jäkligt bra ställt trots att en liten del av vad vi tjänar går till att göra livet bättre för folk som har det svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Dude: Asså får man inte säga sin egen åsikt eller?

Finns många svenskar som inte hatar invandrare.

Finns många invandrare som inte hatar USA.

USA är inte rasisiska mot svarta, Då kan du ju lika gärna säga att Svergie är rasistiska mot invandrare o.s.v pucko.

Svarta är inte tuffa mot svenska, dom brukar oftast behandla folk som dom sjävla blir behanlade, sen är det klart att det finns tykna (Stavning?) invandrare, men det finns ju tykna svenskar också..

edit: @ The Dude: Word!

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sparka ut dom som inte sköter sig, precis

Det är ju en bra ide men varför gör inte sverige det då? varför har dom vänta så här länge?..... det undrar jag faktiskt....det måste finnas nåt som hindrar dom att sparka ut dom som inte sköter sig...

EDIT:

Ace: Förlåt att jag skrev en åsikt då....förlåt :teehee:

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar att svarta som kommer till sverige inte är invandrare?

Men hur tänker du gosse? klart som fan dom är invandrare. men vita som kommer hit är också invandrare. och om du skulle flytta till USA så är du invandrare i deras land, men du har knappast blivit svart på vägen.

The Dude: Jag blir inte speciellt sur på muslimerna i den filmen. skiter fullständigt i vilken religion dom som bråkar har... men det är ju så det ser ut som klippet visar. Och jag står fortfarande för vad jag tycker, att kommer man hit får man fan sköta sig och nöja sig med det man får, annars har man inget här och göra. Dom i filmen gör ju uppenbarligen inte det. sen bryr inte jag mig om om det är muslimer eller kristna eller vad fan som hellst.

Jo det är klart att dom ska få skattepengar för att överleva. Det är det att det är sånna jävla extrakostnader som tillkommer för att dom bråkar. Om dom beter sig skjysst och nöjer sig med det som får istället för att hata sverige betalar jag gärna skatt till dom.

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor här i malmö och jag vet hur det är i rosengård..... jag har aldrig sett att dom har kastat sten men det är möjligt....

EDIT:

@ The Dude: Asså hur vet du att det inte är en åsikt..? är du mig helt plötsligt? vet du hur jag känner? Neh! :teehee:

@ Ace: Jo klart man ska sköta sig! men vissa vill ente det....vissa gasar i botten vid traffikljusen... vissa tar med pistoler till skolan... vissa gillar att kasta sten på en ambulans.....

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor