Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Man får väl säga som man vill, detta är ju trots allt ett forum, ingen kunglig välgörenhetsmiddag. :rolleyes:

Tur för dig att det inte är det, hade det varit det så hade du blivit nersparkad och antastad så mycket att du spytt ner dig och legat i fosterställning och hoppats på att det var ett forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ganska cynisk debatt, intressant dock.

Dem flesta av dessa såkallade "rasistiska" uttalanden från joey är enbart lögner, men det finns tyvärr mycket saning i dessa också. Att säga saningen kan kosta mycket men det är det fan värt.

Dessa vänstervridna deprimierade tonåringarna som skyller sina misslyckade liv på något så simpelt som klassindelning blir bara roligare och roligare för var dag jag tittar in här. Att inte kunna säga en enda vettig fras för att man har förutbestämda åsikter om allt vilket istort sett politik innebär är ju enbart roligt att läsa. Vänta tills ni fått könshår innan ni börjar bry er om politik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tur för dig att det inte är det, hade det varit det så hade du blivit nersparkad och antastad så mycket att du spytt ner dig och legat i fosterställning och hoppats på att det var ett forum.

LoL

vad jag vet så är det ett fritt land, så jag kan säga vad fan jag vill om vem som helst, och tycka vad jag vill. jag har själv bott i sthlm så jag vet vad jag snackar om, är inte bara nån lantis som springer och välter kor på nätterna.

Men tja, vet att det finns folk här på forumet som håller med mig. Och enligt vissa så är väl "Dubble jam" filmen också bara lögner från min sida, det där kan inte ha hänt, ånej. helt otänkbart.

tjata på om att alla människor är lika värda, oavsett "ras". Den människa som skadar nån annan människa är bra mkt mindre värd än nån annan. Är man så dumma i huvet som dom på filmen är, ja då har dom inget här och göra.

men då kommer nån komma nu...om det hade varit en bunt svenskar som hoppade på andra svenskar då och misshandlade dom?

in i fängelse med dom då.

Kanske är rasistiskt enligt vissa, att invandrare slängs ut medans svenskar åker i fängelse. hmm...

Achmed och hans 10 kusiner kommer till sverige. dom får en 1:a i rinkeby. dom får inga jobb eftersom dom inte kan svenska, och för att dom inte har nån utbildning. dom börjar hata svenskar. en vacker dag tar dom bussen ner på stan och gör nånting så nån svensk ska komma fram. sen misshandlar dom honom.

bara att skicka tillbaks dom till värsta bombade landet enligt min mening.

alla invandrare som kommer till sverige som gör nått dumt ska ut helt enkelt. dom ska fan inte komma hit och tro att dom äger nånting. är det däremot nån nisse som har föräldrar som har invandrat och sen är han/hon född i sverige är det ju ok, för då har han ju lärt sig svenska och gått i en svensk skola och fått utbildning. och har förmodligen ett vettigt jobb...

MINA ÅSIKTER. .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Invandrare som kommer till Sverige och bönar och ber för att få bo här eftersom deras hem i azrasasasasaban är sönderbombat. Sen kommer dom hit och leker rövare och misshandlar oss svenskar. Och äter upp våra skattepengar.

Det är meningslöst.

Håller med dig där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi kasta ut invandrare som beter sig dåligt? Jamen svenskar som beter sig ännu värre, dom ska vi låta vara kvar, och dom ska aldrig utvisas... Luktar smygrasister, "invandrare ska utvisas när dom bryter mot lagen". Varför inte skriva "folk som bryter mot lagen borde utvisas"? Det är faktiskt möjligt att utvisa en helsvensk från Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Achmed och hans 10 kusiner kommer till sverige. dom får en 1:a i rinkeby. dom får inga jobb eftersom dom inte kan svenska, och för att dom inte har nån utbildning. dom börjar hata svenskar. en vacker dag tar dom bussen ner på stan och gör nånting så nån svensk ska komma fram. sen misshandlar dom honom.

Dina åsikter är så otroligt idiotiska så jag spyr.

1. På vad baserar du din fakta?

2. De får inte jobb även ifall de kan svenska.

3. Vad tänker du med, någon kommer hit, kanske varit läkare i t.ex Afghanistan, så måste han helt plötsligt börja jobba som städare 50 timmar i veckan, tror du det ger motivation till hans barn att plugga?

Allt är inte så klart som du tror. Och jag tror säkert inte att snubbarna i videon bara stod och väntade på bussen.

Det var kul och se hur ägd någon blev av Zack's inlägg ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var inte min mening, men det är inte helt fel det heller.

Jag antar att det låg en aningen liberal sarkasm bakom ditt inlägg; så snälla förklara dig.

Det känns som om det ligger en krystad facksvenska i dina inlägg. jag anser bara att det är lite komiskt, nästintill imagebildande (eller hur jag nu ska lägga det). Jag påstår inte att du strider mot vad du egentligen är, det känns bara som om hela ditt språk är lite odlat på ett krystat sett...

...och jag känner igen mig.

Därför ler jag! Inget ont menat. Du verkar ha förstått vad jag menade...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är knappast otroligt att denna händelse skulle hända, men det är ju ganska långsökt att basera sina åsikter på en berättelse som är 4 rader lång.

Ska vi kasta ut invandrare som beter sig dåligt? Jamen svenskar som beter sig ännu värre, dom ska vi låta vara kvar, och dom ska aldrig utvisas... Luktar smygrasister, "invandrare ska utvisas när dom bryter mot lagen". Varför inte skriva "folk som bryter mot lagen borde utvisas"? Det är faktiskt möjligt att utvisa en helsvensk från Sverige.
Givetvis ska inte en människa som bryter mot sitt nya lands lagar få stanna, det bevisar ju hur gärna vederbörande vill bli svensk. Vi ansvarar för våra svenskar inte dessa ny-svenskarnas handlingar. Givetvis handlar det inte om bilböter men t.e.x våldtäkt, mord, osv. Så säg mig, vilket land ska svenskar utvisas till som begår brott? Sina hemländer antar jag, vilket är sverige så dom får väll sitta i svenska fängelser, liksom en turk skall sitta i turkiskt fängelse.

1. På vad baserar du din fakta?

2. De får inte jobb även ifall de kan svenska.

3. Vad tänker du med, någon kommer hit, kanske varit läkare i t.ex Afghanistan, så måste han helt plötsligt börja jobba som städare 50 timmar i veckan, tror du det ger motivation till hans barn att plugga?

1 Att invandrare är överrepresenterad i brottsligheten, det är knappast en hemlighet.

2 På vad baserar du din "fakta"? Att invandrare kvoteras in i arbetlivet och går före svenskar i kön är ingen hemlighet det heller.

3 En läkar utbildning i afghanistan och en i sverige skiljer sig radikalt. Kommer ihåg Bubba Batchou som var med i Robinson för några år sedan. Han hade utbildat sig i ryssland till tandläkare, sen när han kom till sverige gjorde han om utbildningen för att sveriges tandläkarförbund krävde det. Han gjorde det, inget mer med saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är knappast otroligt att denna händelse skulle hända, men det är ju ganska långsökt att basera sina åsikter på en berättelse som är 4 rader lång.

Givetvis ska inte en människa som bryter mot sitt nya lands lagar få stanna, det bevisar ju hur gärna vederbörande vill bli svensk. Vi ansvarar för våra svenskar inte dessa ny-svenskarnas handlingar. Givetvis handlar det inte om bilböter men t.e.x våldtäkt, mord, osv. Så säg mig, vilket land ska svenskar utvisas till som begår brott? Sina hemländer antar jag, vilket är sverige så dom får väll sitta i svenska fängelser, liksom en turk skall sitta i turkiskt fängelse.

1 Att invandrare är överrepresenterad i brottsligheten, det är knappast en hemlighet.

2 På vad baserar du din "fakta"? Att invandrare kvoteras in i arbetlivet och går före svenskar i kön är ingen hemlighet det heller.

3 En läkar utbildning i afghanistan och en i sverige skiljer sig radikalt. Kommer ihåg Bubba Batchou som var med i Robinson för några år sedan. Han hade utbildat sig i ryssland till tandläkare, sen när han kom till sverige gjorde han om utbildningen för att sveriges tandläkarförbund krävde det. Han gjorde det, inget mer med saken.

Man måste få chansen att lära sig av sitt misstag, böter eller fängelse. Samma för Svenskfödd eller utlandsfödd invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor