Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

Skit i Sylan nu och koncentrera er på diskussionen om rasism.

Är ni emot/för rasism? Varför?

Argumentera för din sak!

(Nazism, patriotism och nationalism är välkommet att diskutera här också)

Jag är varken för eller emot rasism, jag ska tala om varför.

Rasism är ett utbrett ämne, vissa är rasister och andra inte.

Folk som är rasister kallas ofta Korkade, idioter m.m. medans folk som inte är rasister kallas inte för korkade, idioter m.m. av rasister.

Varför folk blir rasister är ju oftast av en anledning? Den anledningen kommer ju oftast från något. Några utav anledningarna kan vara att man blivit rånad av Invandrare x antal gånger eller att invandrare gång på gång varit otrevlig eller stöddig emot personen ifråga, detta gör ju även att man har svårt att tänka, nej det var nog bara dem utan man tänker att alla är likadana.

Media är en stor roll för rasismen, många blir ju rasister för att de hör medias version av Sverige och Världen, oftast så förstorar media upp allt, om det nu är som media påstår så är brottligheten överrepresenterad bland invandrar vilket många då ser och tycker att invandrare förstör.

Men jag tycker att det är fel och barnsligt att säga att rasister är sjuka, idioter m.m. Det är upp till var och en vad man vill ha för åsikter och vad man vill tycka om folk.

Själv är jag inte rasist och har inga planer på att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att alla här verkar vara lite smyg-rasister.

Ni gör sån skillnad på 'Svenskar' och 'Invandrare'. :unsure:

Själv placerar jag båda dessa grupper i en enda

stor gemensam grupp - 'Människor'.

Alla människor är olika, många är kriminella och gör sånt som på den där filmen. Dom människorna kan jag känna hat emot.. men det spelar ingen roll om personerna i fråga kommer från Sverige eller något annat land. :)

MEN, jag tror att det är fler kriminella bland dom som kommer till Sverige från ett annat land än dom som är födda och uppväxta här.

Det tror jag beror på att många av dom har haft det väldigt svårt och jobbigt när dom har lämnat sitt land och kommit till ett nytt land där dom inte kan språket som talas.

Det vi kan göra åt det är att se till att dom känner sej välkommna och att dom har det bra i det nya landet, Sverige då i det här fallet. För alla är vi ju människor. :ermm:

Rasism är när man ser ner på en människa som har annan hudfärg utan någon annan anledning än att det människan ser annars ut. Det behöver inte nödvändigtvis innebära HAT, bara att man ser ner på den andra 'rasen' och anser att den är mindre värd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att alla här verkar vara lite smyg-rasister.

Ni gör sån skillnad på 'Svenskar' och 'Invandrare'. :unsure:

Själv placerar jag båda dessa grupper i en enda

stor gemensam grupp - 'Människor'.

Alla människor är olika, många är kriminella och gör sånt som på den där filmen. Dom människorna kan jag känna hat emot.. men det spelar ingen roll om personerna i fråga kommer från Sverige eller något annat land. :)

MEN, jag tror att det är fler kriminella bland dom som kommer till Sverige från ett annat land än dom som är födda och uppväxta här.

Det tror jag beror på att många av dom har haft det väldigt svårt och jobbigt när dom har lämnat sitt land och kommit till ett nytt land där dom inte kan språket som talas.

Det vi kan göra åt det är att se till att dom känner sej välkommna och att dom har det bra i det nya landet, Sverige då i det här fallet. För alla är vi ju människor. :ermm:

Rasism är när man ser ner på en människa som har annan hudfärg utan någon annan anledning än att det människan ser annars ut. Det behöver inte nödvändigtvis innebära HAT, bara att man ser ner på den andra 'rasen' och anser att den är mindre värd.

Visst är alla människor, men när man pratar om att vissa vill få ut dom som inte är födda i Sverige (invandrare) så måste man olyckligvist dela upp dem.

Man invandrar och utvandrar, man blir vad man gör.

Att kalla detta smyg-rasism är fjantigt.

Utöver detta håller jag med dig, alla är människor och bör ha samma rättigheter, oavsett hudfärg, åsikter och religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är varken för eller emot rasism, jag ska tala om varför.

Rasism är ett utbrett ämne, vissa är rasister och andra inte.

Folk som är rasister kallas ofta Korkade, idioter m.m. medans folk som inte är rasister kallas inte för korkade, idioter m.m. av rasister.

Varför folk blir rasister är ju oftast av en anledning? Den anledningen kommer ju oftast från något. Några utav anledningarna kan vara att man blivit rånad av Invandrare x antal gånger eller att invandrare gång på gång varit otrevlig eller stöddig emot personen ifråga, detta gör ju även att man har svårt att tänka, nej det var nog bara dem utan man tänker att alla är likadana.

Media är en stor roll för rasismen, många blir ju rasister för att de hör medias version av Sverige och Världen, oftast så förstorar media upp allt, om det nu är som media påstår så är brottligheten överrepresenterad bland invandrar vilket många då ser och tycker att invandrare förstör.

Men jag tycker att det är fel och barnsligt att säga att rasister är sjuka, idioter m.m. Det är upp till var och en vad man vill ha för åsikter och vad man vill tycka om folk.

Själv är jag inte rasist och har inga planer på att bli.

SÅ ligger min åsikt också till :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte SWAT(@GTAsajten) som sa: "jag är invandrare, så jag kan inte vara rasist"

tycker detta är helt fel. Om man tänker efter: om en vit snubbe säger: "din jävla svarting, dra härigfrån!" så tänker alla "vilken jävla rasist!" men om en svart snubbe säger: "Din jävla svennebög, dra härifrån innan jag knullar din mamma!" så är det den allmänna oponionen i alla förorter. Det är svårt att röra sig i "invandrar-täta" områden då de flesta tycker att man är en "svennehora". Dessutom verkar invandrare tro att alla svenskar är rasister. my ass. Finns fler invandrar-rasister än svenne-rasister.

Ni kan göra det här lilla testet:

1. Gå till utkanten av er stad. Om ni bor i sthlm gå då till sundbyberg.

2. Leta upp ett gäng ungdomar.

3. Gå fram och säg: "Hej, hur står det till?"

invänta reaktioner. Antagligen kommer det komma ett: "vad vill du, ditt cp?" "Vill du ha spö, din fitta?"

I rest my case.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C har en poäng med det han skriver, den utbredda svenskfientligheten är ett givet problem. Att vara Svensk anses som töntigt och lamt, det är något vi måste ändra på.

Angående rasismen så är detta snarare en debatt benämning på någon med "fel" åsikter. Att värna om våran kultur, natur och ras är något jag ser som ett måste. Det är omöjligt för mig att säga "jag bryr mig inte", våran kultur skall inte ersättas av främlingars bagage, fast det är ju klart, som Mona Sahlin uttryckte sig,"Svenskar är avundsjuka på eran vackra kultur, våran är töntig med midsommar och sådant".

Dom har tilldelats enorma resurser, flera hundra miljarder. Detta misslyckande tilldelar jag regeringen och dem själva.

Faktum är att jag idag träffade på en invandrare på tåget, jag satt och små lyssna lite på hans prat med en vän. Han talade om hur underbart det är att besöka dalarna och hur det känns när man besöker falu-röda gårdar som stått där i flera hundra år, han sade även att det vore dumt att ta ditt invandrare för att dem skulle enbart förstöra svenskarnas självkänsla. Han tyckte allt var helt underbart där och att han skulle flytta ditt, jag kunde inte låta bli att berömma han. Strongt sagt av en man som säkert haft lika mycket problem som dem ni talar om.

Det är föga troligt, 3 procent röstar som jag tycker."Oj vad mycket rasister det finns".. Media gör så mycket för att göra oss till rasister, dessa mångkulturella sionister är dem värsta jag vet. Utan deras smutskastning kanske sverige skulle vakna..

Jag kommer skriva mer på detta inlägg då jag inte hunnit gå igenom allt som skrivits under tiden jag jobbat och sovit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte SWAT(@GTAsajten) som sa: "jag är invandrare, så jag kan inte vara rasist"

tycker detta är helt fel. Om man tänker efter: om en vit snubbe säger: "din jävla svarting, dra härigfrån!" så tänker alla "vilken jävla rasist!" men om en svart snubbe säger: "Din jävla svennebög, dra härifrån innan jag knullar din mamma!" så är det den allmänna oponionen i alla förorter. Det är svårt att röra sig i "invandrar-täta" områden då de flesta tycker att man är en "svennehora". Dessutom verkar invandrare tro att alla svenskar är rasister. my ass. Finns fler invandrar-rasister än svenne-rasister.

Ni kan göra det här lilla testet:

1. Gå till utkanten av er stad. Om ni bor i sthlm gå då till sundbyberg.

2. Leta upp ett gäng ungdomar.

3. Gå fram och säg: "Hej, hur står det till?"

invänta reaktioner. Antagligen kommer det komma ett: "vad vill du, ditt cp?" "Vill du ha spö, din fitta?"

I rest my case.

Har testat en gång, fått reaktioner från olika håll.

Vissa ville starta upp en konversation, andra ignorerar.

Däremot så är det många i stan som blir väldigt snea.

De tror att man vill åt något, pengar, tjänster, vissa känner sig obekväma.

Förresten, vad ville du få fram av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man har blivit utsatt för något rån eller en misshandel så tycker man ju självklart inte om personerna som utförde det.

Men i helvete att man ska börja hata denna ras bara för att just dessa personer har gjort något elakt mot dig.

Är så jävla mycket emot rasism, och det gäller all rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat en gång, fått reaktioner från olika håll.

Vissa ville starta upp en konversation, andra ignorerar.

Däremot så är det många i stan som blir väldigt snea.

De tror att man vill åt något, pengar, tjänster, vissa känner sig obekväma.

Förresten, vad ville du få fram av detta?

Att invandrare är mer rasistiska än "svennar".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Majoriteten som var otrevliga var de som tillsynes var 'helt-svenska'.

Förstår fortfarande inte vad du vill, det du säger går emot.

Att den s.k främlingsfientligheten i större mån kommer från invandrare är ju ganska så känt. Hat föder hat heter det. Att det senare går ut över oskyldiga kvittar dessvärre.

Att sitta att säga emot varandra på detta sett är patetiskt, det leder ingen vart.

Om man har blivit utsatt för något rån eller en misshandel så tycker man ju självklart inte om personerna som utförde det.

Men i helvete att man ska börja hata denna ras bara för att just dessa personer har gjort något elakt mot dig.

Är så jävla mycket emot rasism, och det gäller all rasism.

Det kallas för produkten av det mångkulturella samhället, oavsett främmande ras. Det spelar ingen roll vart du kommer ifrån så länge du är vit. Vårat folk på vår sida, deras folk på deras sida.

Redigerad av Europén
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En invandrare i min klass fick inte vara med när några klasskamrater skulle spela boll eftersom han kallat killen som ägde bollen "din jävla arab" i två dagar. Han började tigga (samtidigt som han fortsatte förolämpa) boll-ägaren så jag sa till han att han inte fick vara med eftersom han förolämpade boll-ägaren hela tiden.

Då sa han "din jävla rasse" till mig, vilket jag ansåg ironiskt eftersom han kallat en kille för "arab-jävel" i två dar.

Jag frågade han vad en rasist var och han svarade: "Såna som du". Jag sa att det var fel och frågade en gång till. Svaret blev "Såna som hatar utlänningar".

Då sa jag att han måste vara en rasist eftersom han nyss kallat boll-ägaren för "arab-jävel". Han blev sur och sa att utlänningar inte kunde vara rasister ;P

Detta var i 8:an och jag tycker att om man är 16 år (han har gått om 1 år) ska man förstå att rasism är när man dömmer en människa efter folkslag eller utseende.

Sen var det en annan klasskamrat (utlänning) som som trodde att alla svarta hade varit slavar och det är därför de flesta svarta hatar vita (hans ord). Skrämmande när jag vet mer om de svartas historia en han :unsure:;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att den s.k främlingsfientligheten i större mån kommer från invandrare är ju ganska så känt. Hat föder hat heter det. Att det senare går ut över oskyldiga kvittar dessvärre.

Att sitta att säga emot varandra på detta sett är patetiskt, det leder ingen vart.

Det kallas för produkten av det mångkulturella samhället, oavsett främmande ras. Det spelar ingen roll vart du kommer ifrån så länge du är vit. Vårat folk på vår sida, deras folk på deras sida.

Varför kan vi inte vara ett folk och leva utan gränser?

Låter mycket bättre, tycker jag.

Varför dela upp oss..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor