Jump to content

Diskussion om rasism

pottzork
 Share

Recommended Posts

OKKA:

Vi säger så här, enkelt svar men det får du nöja dig med.

Om alla Irakier eller om Irakierna skulle få majoritet i Sverige skulle inte Sverige vara Sverige, alltså är det viktigt alla länder sammarbetar för att förhindra detta.

Vinnecool: Har surfat runt lite här och sökt hjälp angående GTA så upptäckte jag att det debatterades mycket om frågor som intresserade mig, så varför inte? Är medlem på ett antal forum där det enbart diskuteras politik.

Enda anledningen är jag håller mig kvar är här just debatterna, här är det förnuftet och det subjektiva i frågasätts på ett annorlunda sett en på dem mer politiska forumen där det enbart är siffror och statistik som gäller.

Gränser finns där det finns kulturer, vare sig ni vill det eller inte.

Kaboom: Det har oftast handlat om hjälp men jag förstår inte varför jag ska skapa 30 trådar om olika saker som det redan finns svar på om man bara söker.

Mahalo: Han som sa att jag luktade Carolus?

Redigerad av Europén
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enda anledningen är jag håller mig kvar är här just debatterna, här är det förnuftet och det subjektiva i frågasätts på ett annorlunda sett en på dem mer politiska forumen där det enbart är siffror och statistik som gäller.

Men du är intresserad av GTA spelen ändå, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känns bra att man har lite förnuft (om du nu syftar något på mig) :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OKKA:

Vi säger så här, enkelt svar men det får du nöja dig med.

Om alla Irakier eller om Irakierna skulle få majoritet i Sverige skulle inte Sverige vara Sverige, alltså är det viktigt alla länder sammarbetar för att förhindra detta.

...kan vi inte leva hand i hand istälet land för land..? Varför ska det förhindras?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du var ungefär den enda jag syfta på. ^^

Haha, okej. Jag har alltid blivit misstänkt för att ha rökt på eller nått när jag disskuterar saker och ting.

Tänk om alla länder, vore som städer, och om jorden vore som ett land.. Då skulle nationalisterna vara emot rymdfärder, vilket är att förhindra moderniseringen.

Är inte det rätt likt vad det är nu, om man inte kan samarbeta med andra nationer så kommer man aldrig kunna komma nånstanns.

Och sammarbetet med andra nationer skulle inte gå med en nationaliststat, eftersom att vilken stat vill "vara vänner" med en stat som avskyr alla andra?

Landet skulle bli ett svart får..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...kan vi inte leva hand i hand istälet land för land..? Varför ska det förhindras?

Det skulle betyda alla kulturer och rasers undergång. Med andra ord skulle olika folk bli ett annat folks slavar i stort sett. Någon måste ju styra och det skulle enbart betyda motsättningar. Kolla bara på länder som har flera olika stora minoriter och en stor majoritet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför bry sig om att folk är olika? Jag skiter i "raser" och hudfärg.

Varför hata judar? För dom har en olik religion? Varför inte lika bra hata buddister(stavning)?

Att hata en annan person efter utseendet är som om jag vill utrota alla långa för att jag själv är kort och jag vill att alla ska se ut som mig och att tycka som mig.

Europeén du sa nåt om undergången av raser, varför skulle olika raser gå under för man lever i fred?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud va söt du va xstreem

Hur som haver. Visst har Europén en rätt bra vokabukulär...men likväl pratar han som i nån jävla prosa, som alla andra nazister. Tror ni inte det här bara är CarlusRexSuecia med en ny användare?

Det tisslas och tasslas lite om att "jävla invandrarna tar våra jobb" osv. Det låter på er som att det finns ett antal jobb tillgängliga. Men ju mer invånare desto fler jobb. Det är tack vare invandrarna som detta land går framåt.

Redigerad av GrandTheftCarl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"New world order", usch.

Editation: Världsregering

Men det är ju som det redan är, eftersom att man kan inte flytta till ett annat land bara för att man inte gillar ens politik?

Precis som man inte kan byta planet för att man inte gillar världens politik.

Visst, om fel personer får makt så går det åt helvete. Men om det kan bli riktig demokrati så skulle det bara hjälpa.

Diktaturerna som förtär folk krossas, den tredje världen blir helt plötsligt ett problem som måste tas i tu med..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gud va söt du va xstreem

Hur som haver. Visst har Europén en rätt bra artikulär...men likväl pratar han som i nån jävla prosa, som alla andra nazister. Tror ni inte det här bara är CarlusRexSuecia med en ny användare?

Det tisslas och tasslas lite om att "jävla invandrarna tar våra jobb" osv. Det låter på er som att det finns ett antal jobb tillgängliga. Men ju mer invånare desto fler jobb. Det är tack vare invandrarna som detta land går framåt.

Vem är denna CarolusRexSuecia?

Knappast, kag tror knappast att vi går framåt p.g.a invandrare. Ju mer invånare desto färre jobb i ett land där företags klimatet är så nedkört som i Sverige.

Varför bry sig om att folk är olika? Jag skiter i "raser" och hudfärg.

Varför hata judar? För dom har en olik religion? Varför inte lika bra hata buddister(stavning)?

Att hata en annan person efter utseendet är som om jag vill utrota alla långa för att jag själv är kort och jag vill att alla ska se ut som mig och att tycka som mig.

Europeén du sa nåt om undergången av raser, varför skulle olika raser gå under för man lever i fred?

Din ras är din identitet, det är den du är, den du föddes för att bli, den kommer dö som. Och tro inte att ditt utséende är slumpartat, det är ditt genetiska arv. Om nu alla människor skulle bo sida vid sida i ett öppet samhälle som är centralstyrt skulle det givetvis bli motsättningar, ena gruppen skulle tycka att den andra gruppen har för mycket makt osv.

Att jämföra buddhismen med judismen är patetiskt, judismen är en aggressiv religion.

Har aldrig sagt något om hat, det där trolla du fram själv.

Redigerad av Europén
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är ju som det redan är, eftersom att man kan inte flytta till ett annat land bara för att man inte gillar ens politik?

Precis som man inte kan byta planet för att man inte gillar världens politik.

Visst, om fel personer får makt så går det åt helvete. Men om det kan bli riktig demokrati så skulle det bara hjälpa.

Diktaturerna som förtär folk krossas, den tredje världen blir helt plötsligt ett problem som måste tas i tu med..

Tror att det där berömda "rosa molnet", som Carolus anklagade mig att leva på, är beredd att göra en bejublad comeback. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror att det där berömda "rosa molnet", som Carolus anklagade mig att leva på, är beredd att göra en bejublad comeback. ^_^

Hahaha, ja. Eller det vilda tankarnas rosa moln ^_^

Edit:

Carolusen var ingen bra debattör, men om nu du europén är carolus har du blivit bättre på att debattera..

Redigerad av xPisc
Länk till kommentar
Dela på andra sidor