pottzork Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Wtf e de? dom snackar om det i Pulp Fiction. Varför det heter "Royale with cheeze" istället för courter Punder with cheeze.? p.g.a metersystemet? // när jag skriver detta kan jag bara komma att tänka på att The dude skulle säga nånting logiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 (redigerad) Quarter Pounder är ju ett fjärdedels pund. En amerikansk storhet. 1/4 pound = typ 150 (?) gram. Metric system är kanske lite undligt men jag antar att dom helt enkelt menar västerländska enheter. Sen att dom döpt den till Royale with Cheese är en annan historia Redigerad 21 juni, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 1/4 pound = typ 150 (?) gram. Metric system är 113.3981g Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 113.3981g ...varför är jag inte förvånad att du skulle komma med just den infon? "Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris? Jules: They don't call it a Quarter Pounder with cheese? Vincent: No man, they got the metric system. They wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is. Jules: Then what do they call it? Vincent: They call it a Royale with cheese. Jules: A Royale with cheese. What do they call a Big Mac? Vincent: Well, a Big Mac's a Big Mac, but they call it le Big-Mac. Jules: Le Big-Mac. Ha ha ha ha. What do they call a Whopper? Vincent: I dunno, I didn't go into Burger King. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 ...varför är jag inte förvånad att du skulle komma med just den infon? "Vincent: And you know what they call a... a... a Quarter Pounder with Cheese in Paris? Jules: They don't call it a Quarter Pounder with cheese? Vincent: No man, they got the metric system. They wouldn't know what the fuck a Quarter Pounder is. Jules: Then what do they call it? Vincent: They call it a Royale with cheese. Jules: A Royale with cheese. What do they call a Big Mac? Vincent: Well, a Big Mac's a Big Mac, but they call it le Big-Mac. Jules: Le Big-Mac. Ha ha ha ha. What do they call a Whopper? Vincent: I dunno, I didn't go into Burger King. " Fy fan asså va den filmen är skön. Och soundtracket är helt underbart, skaffa! (som chillmusik alltså, egentligen är jag ett true metal fan ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 (redigerad) Fy fan asså va den filmen är skön. Och soundtracket är helt underbart, skaffa! (som chillmusik alltså, egentligen är jag ett true metal fan ) Jo, soundtracket är väldigt fint! Oerhört bra... regissörer med bra musiksmak uppskattas. Guy Richie, Quentin Tarantino, Coppola-tjejen osv... Redigerad 21 juni, 2005 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 21 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Pulpis kan dock vara lite seg med bruce när han springer runt. men resten är ju DÖSKÖNT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Pulpis kan dock vara lite seg med bruce när han springer runt. men resten är ju DÖSKÖNT Seg eller? "Bring out the Gimp" är ju en av de mysigare scenerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Pulpis kan dock vara lite seg med bruce när han springer runt. men resten är ju DÖSKÖNT Äh, Bruce har sköna scener! Fabienne: Whose motorcycle is this? Butch: It's a chopper, baby. Fabienne: Whose chopper is this? Butch: It's Zed's. Fabienne: Who's Zed? Butch: Zed's dead, baby. Zed's dead. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 21 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Äh, Bruce har sköna scener! Fabienne: Whose motorcycle is this? Butch: It's a chopper, baby. Fabienne: Whose chopper is this? Butch: It's Zed's. Fabienne: Who's Zed? Butch: Zed's dead, baby. Zed's dead. Jo. men när jag säger bruce scener menar jag när han vaktar den där tjejen. outhärdligt tråkigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Wtf e de? dom snackar om det i Pulp Fiction. Varför det heter "Royale with cheeze" istället för courter Punder with cheeze.? p.g.a metersystemet? // när jag skriver detta kan jag bara komma att tänka på att The dude skulle säga nånting logiskt. I usa räknar dom ju med inches, inte cm, och meter vettefan vad dom har för längd på. lite skillnad på en inch och en cm, vet inte hur stor bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Fy fan asså va den filmen är skön. Och soundtracket är helt underbart, skaffa! (som chillmusik alltså, egentligen är jag ett true metal fan ) Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou... introt, oslagbart Kool And The Gang - jungle Boogie... skön Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man... klassiker felshoe: Feet är det dom använder istället för meter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 I usa räknar dom ju med inches, inte cm, och meter vettefan vad dom har för längd på. lite skillnad på en inch och en cm, vet inte hur stor bara Dom använder inches feet, yards och miles men det spelar ju ingen roll i detta samanhanget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Det där citatet platsar helt klart på min topp3-lista över sköna citat med hård konkurrens från några ur trainspotting. Nån som har sett den? Pulp Fiction och Tarantino är världens bästa regissör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Pulp Fiction, regissör ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Dick Dale And His Del-Tones - Misirlou... introt, oslagbart Kool And The Gang - jungle Boogie... skön Dusty Springfield - Son Of A Preacher Man... klassiker felshoe: Feet är det dom använder istället för meter Mm, soundtracket är riktigt bra. Men glöm inte Chuck Berry - You Never Can Tell, twistlåten Tarantino är för övrigt riktigt fräck. Såg honom på Conan O'Brien för ett tag sen, han hade fått en riktigt brilljant ide. "Man tar en helt vanlig biografsalong och släpper in alla besökare. Sen innan filmen ska starta släpper man in 30 Bloods i det ena hörnet och 30 Crips i de andra (de 2 största gängen i Los Angeles, fiender )". Och precis när de sett varandra och biobesökarna börjat få uppfattning om vad som kommer att hända, så släcker man ljuset och startar filmen." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Och så heter han Vincent! Så jävla coolt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Pulp Fiction, regissör ? Tarantino, duh... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Jag tror att han syftade på GrandTheftCarls "Pulp Fiction och Tarantino är världens bästa regissör". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Jag tror att han syftade på GrandTheftCarls "Pulp Fiction och Tarantino är världens bästa regissör". Och jag orkade inte läsa hela sidan för jag är trött. Sorry. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts