Jump to content

Fängelser

Stora_tomtefar
 Share

Anser du att fängelser är för lyxiga  

72 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Ja givetvis är dom för lyxiga. Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse.

Jag menar knappast att vi ska ha rysk standard på fängelserna men att vi slänger sådana enorma resurserna på samhällets avskum är avskyvärt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja givetvis är dom för lyxiga. Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse.

Jag menar knappast att vi ska ha rysk standard på fängelserna men att vi slänger sådana enorma resurserna på samhällets avskum är avskyvärt.

Förjävligt. invandrare.

varför har vi ens så bra fängelsen?

hela grejjen med ett fängelse är ju att man inte ska vilja tillbaka dit -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förjävligt. invandrare.

varför har vi ens så bra fängelsen?

hela grejjen med ett fängelse är ju att man inte ska vilja tillbaka dit <_<

Jag tror inte att avskräckningsmetoden fungerar. Då blir principen som sådan att vad som helst är tillåtet om ingen ser på. Har man dock blivigt vårdad under tiden i fängelset så att man inte är den våldsamma hiarkiska människa man tidigare var, så tror jag att man inte riktigt känner för att bete sig som en sådan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förjävligt. invandrare.

Kan du sluta med ditt jävla hets eller? Fattar du inte att dom 99% hederliga invandrarna (säkert 100% på detta forum) tar illa upp av ditt rassebull?

Det är såna där kommentarer som sakta bygger upp en allt större främlingsfientlighet.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

QUOTE (pottzork @ Jun 21 2005, 20:14)

Förjävligt. invandrare. 

Kan du sluta med ditt jävla hets eller? Fattar du inte att dom 99% hederliga invandrarna (säkert 100% på detta forum) tar illa upp av ditt rassebull?

Det är såna där kommentarer som sakta bygger upp en allt större främlingsfientlighet.

Kan till viss mån hålla med dig, men med tanke på att jag vet att ingen skulle bryt sig om han nu hade sagt "Svennar", så spelar hans kommentar mindre roll för mig.

Gta_Freak; Säg mig, finns det någon anledning att våldta en fyra årig flicka?

Redigerad av Europén
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse.

Tanken att dom skulle få avtjäna sitt straff i ett svenskt fängsle är skrattretande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken att dom skulle få avtjäna sitt straff i ett svenskt fängsle är skrattretande.

Jo, så vart det inte varje fall. En sak som är mer skrattretande än anledningen till handlingen är att dom fått den uppfattningen.

Krigsförbrytare tar vi ju också in i fängelserna, små dyra jävlar med hundratusentals till miljoner människor på sitt samvete ska få lyxa det i vårt kära fosterland, man blir spyfärdig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, så vart det inte varje fall. En sak som är mer skrattretande än anledningen till handlingen är att dom fått den uppfattningen.

Krigsförbrytare tar vi ju också in i fängelserna, små dyra jävlar med hundratusentals till miljoner människor på sitt samvete ska få lyxa det i vårt kära fosterland, man blir spyfärdig.

..spyfärdig på er som inte kan leva med andra med andra åsiker än egna egna. Vi ska va blonda och fina, svartklädda med kängor, ge afa på dängor, det är vårt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

..spyfärdig på er som inte kan leva med andra med andra åsiker än egna egna. Vi ska va blonda och fina, svartklädda med kängor, ge afa på dängor, det är vårt liv!

Hahaha, jag klär mig oftast i rosa tröja och jeans, och ett par vanliga skor. Blonda och fina låter i och för sig bra. Men kängor går jag aldrig med, inte ens på vintern.

Och btw: Jag är en anti vålds förespråkare, båda afa och den andra sidan skulle kommit 10 gånger längre om det inte vore för våldet och skrämmseln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, jag klär mig oftast i rosa tröja och jeans, och ett par vanliga skor. Blonda och fina låter i och för sig bra. Men kängor går jag aldrig med, inte ens på vintern.

Och btw: Jag är en anti vålds förespråkare, båda afa och den andra sidan skulle kommit 10 gånger längre om det inte vore för våldet och skrämmseln.

Visst hade allt gått bättre utan våldet, då kanske vi inte hade fått se nazism.

Nazisterna började med att måla upp hakkors för att skrämmas.

Den amerikanska armén skrev "Kilroy was here" för att skrämmas.

Nazisterna åkte på däng.

Så började det, så är det, och så kommer det alltid vara (om inte nazisterna inser fakta).

Toodles.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst hade allt gått bättre utan våldet, då kanske vi inte hade fått se nazism.

Nazisterna började med att måla upp hakkors för att skrämmas.

Den amerikanska armén skrev "Kilroy was here" för att skrämmas.

Nazisterna åkte på däng.

Så började det, så är det, och så kommer det alltid vara (om inte nazisterna inser fakta).

Toodles.

Äh AFA tänker inte heller så långt. Att vara antifascist och samtidigt kasta gatstenar och krossa skyltfönster går inte riktigt ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor