Drewek Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Dom ska iallafall inte ha bättre mat än skolorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 MEN dom har kabel tv, mjuka sängar. mat. säkerligen bätter än det dom hade innan Sängarna i cellerna är inte mjuka, knappast hela heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guitar_Fucker Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Jag tycker att Sveriges fängelse är lite väl lyxiga... Det borde vara så jävla pissigt för fångarna att de inte begår några brott när de kommer ut för att de är rädda för att åka in igen... Första replyn...hoppas jag inte gjorde bort mig helt :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 VOTE: Nej Det är bra att fängelser har bra resurser ! Om jag hade fått sitta inne hade inte jag precis velat sitta i någon jävla bur ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Ja givetvis är dom för lyxiga. Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse. Jag menar knappast att vi ska ha rysk standard på fängelserna men att vi slänger sådana enorma resurserna på samhällets avskum är avskyvärt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Ja givetvis är dom för lyxiga. Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse. Jag menar knappast att vi ska ha rysk standard på fängelserna men att vi slänger sådana enorma resurserna på samhällets avskum är avskyvärt. Förjävligt. invandrare. varför har vi ens så bra fängelsen? hela grejjen med ett fängelse är ju att man inte ska vilja tillbaka dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Hmm. Nja, kriminalvårdens syfta är ju att vårda brottslingarna och "rehabilitera" dem tillbaka till samhällets normer. Ge dom utbildning osv, det ligger knappast något fel i det men behöver dom ha bättre standard på sina rum än vad dem flesta svenskar har? Nej är svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Förjävligt. invandrare. varför har vi ens så bra fängelsen? hela grejjen med ett fängelse är ju att man inte ska vilja tillbaka dit Jag tror inte att avskräckningsmetoden fungerar. Då blir principen som sådan att vad som helst är tillåtet om ingen ser på. Har man dock blivigt vårdad under tiden i fängelset så att man inte är den våldsamma hiarkiska människa man tidigare var, så tror jag att man inte riktigt känner för att bete sig som en sådan igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 (redigerad) Förjävligt. invandrare. Kan du sluta med ditt jävla hets eller? Fattar du inte att dom 99% hederliga invandrarna (säkert 100% på detta forum) tar illa upp av ditt rassebull? Det är såna där kommentarer som sakta bygger upp en allt större främlingsfientlighet. Redigerad 21 juni, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Det som folk vill får fram när de säger att fängelserna i Sverige skulle vara som fängelser i USA menar ni då att vi ska ha fängelser för att förstöra folk psykiskt ? Nej , tänk efter lite mera.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Men om du sköter dig och inte begår några brott så slipper du sitta i fängelse överhuvudtaget. Du tror allt är så simpelt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 (redigerad) QUOTE (pottzork @ Jun 21 2005, 20:14) Förjävligt. invandrare. Kan du sluta med ditt jävla hets eller? Fattar du inte att dom 99% hederliga invandrarna (säkert 100% på detta forum) tar illa upp av ditt rassebull? Det är såna där kommentarer som sakta bygger upp en allt större främlingsfientlighet. Kan till viss mån hålla med dig, men med tanke på att jag vet att ingen skulle bryt sig om han nu hade sagt "Svennar", så spelar hans kommentar mindre roll för mig. Gta_Freak; Säg mig, finns det någon anledning att våldta en fyra årig flicka? Redigerad 21 juni, 2005 av Europén Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Faktum är att många utlänningar har kommit hit för att mörda för att få sitta i svenska fängelser, 2 letter sommaren 2003 tror jag det var, slog kallblodigt ihjäl 1 gammal man för att få sitta i svenskt fängelse. Tanken att dom skulle få avtjäna sitt straff i ett svenskt fängsle är skrattretande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Tanken att dom skulle få avtjäna sitt straff i ett svenskt fängsle är skrattretande. Jo, så vart det inte varje fall. En sak som är mer skrattretande än anledningen till handlingen är att dom fått den uppfattningen. Krigsförbrytare tar vi ju också in i fängelserna, små dyra jävlar med hundratusentals till miljoner människor på sitt samvete ska få lyxa det i vårt kära fosterland, man blir spyfärdig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Jo, så vart det inte varje fall. En sak som är mer skrattretande än anledningen till handlingen är att dom fått den uppfattningen. Krigsförbrytare tar vi ju också in i fängelserna, små dyra jävlar med hundratusentals till miljoner människor på sitt samvete ska få lyxa det i vårt kära fosterland, man blir spyfärdig. ..spyfärdig på er som inte kan leva med andra med andra åsiker än egna egna. Vi ska va blonda och fina, svartklädda med kängor, ge afa på dängor, det är vårt liv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 ..spyfärdig på er som inte kan leva med andra med andra åsiker än egna egna. Vi ska va blonda och fina, svartklädda med kängor, ge afa på dängor, det är vårt liv! Är inte det att lägga åsikter i munnen på någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Är inte det att lägga åsikter i munnen på någon annan? På denna tidpunkt på dygnet (åtminstånne i mitt tillstånd nu) så var den dära meningen för avancerad, enkla upp den och var god försök igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 ..spyfärdig på er som inte kan leva med andra med andra åsiker än egna egna. Vi ska va blonda och fina, svartklädda med kängor, ge afa på dängor, det är vårt liv! Hahaha, jag klär mig oftast i rosa tröja och jeans, och ett par vanliga skor. Blonda och fina låter i och för sig bra. Men kängor går jag aldrig med, inte ens på vintern. Och btw: Jag är en anti vålds förespråkare, båda afa och den andra sidan skulle kommit 10 gånger längre om det inte vore för våldet och skrämmseln. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Hahaha, jag klär mig oftast i rosa tröja och jeans, och ett par vanliga skor. Blonda och fina låter i och för sig bra. Men kängor går jag aldrig med, inte ens på vintern. Och btw: Jag är en anti vålds förespråkare, båda afa och den andra sidan skulle kommit 10 gånger längre om det inte vore för våldet och skrämmseln. Visst hade allt gått bättre utan våldet, då kanske vi inte hade fått se nazism. Nazisterna började med att måla upp hakkors för att skrämmas. Den amerikanska armén skrev "Kilroy was here" för att skrämmas. Nazisterna åkte på däng. Så började det, så är det, och så kommer det alltid vara (om inte nazisterna inser fakta). Toodles. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 22 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2005 Visst hade allt gått bättre utan våldet, då kanske vi inte hade fått se nazism. Nazisterna började med att måla upp hakkors för att skrämmas. Den amerikanska armén skrev "Kilroy was here" för att skrämmas. Nazisterna åkte på däng. Så började det, så är det, och så kommer det alltid vara (om inte nazisterna inser fakta). Toodles. Äh AFA tänker inte heller så långt. Att vara antifascist och samtidigt kasta gatstenar och krossa skyltfönster går inte riktigt ihop. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts