Ceone Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Orka läsa böcker. Läser det bara när vi får läxa att läsa några sidor per dag. LÄS ALDRIG: "I morgon när kriget kom" läs aldrig den boken!! Man somnar efter en sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Hatar böcker. ...w0rd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Bamse och hans vänner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Hmm, Lord of the Rings-trilogin är nog bäst av de böcker jag läst. Jag skulle här kunna lägga upp en lista på många andra bra böcker, men det väntar jag nog med, eftersom jag måste dra nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Konstigt att ingen nämner Benny Boxaren i denna orgie i mellanstadielitteratur! Hoho... I sexan sa jag till läraren att jag hade svårt för att läsa och sånt så jag fick läsa alla Benny boxaren böcker ! Dom ärfaktiskt bra ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams är den bästa jag har läst. Riktigt bra bok den där. Hatar dock den svenska versionen av hela mitt hjärta... den är inte lika gripande... och försvenskningen gör den smått oseriös Annars så tycker jag att det är svårt att bara välja en bok, när det finns så mycket att välja mellan "On the road" av Jack Kerouac är en given, måste vara den bok jag läst flest gånger i mitt liv... riktigt inspirerande Sen kan jag absolut inte glömma bort "Fear and Loathing in Las Vegas" av Hunter S. Thompson, så jävla rolig och givande på en o samma gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Riktigt bra bok den där. Hatar dock den svenska versionen av hela mitt hjärta... den är inte lika gripande... och försvenskningen gör den smått oseriös Annars så tycker jag att det är svårt att bara välja en bok, när det finns så mycket att välja mellan "On the road" av Jack Kerouac är en given, måste vara den bok jag läst flest gånger i mitt liv... riktigt inspirerande Sen kan jag absolut inte glömma bort "Fear and Loathing in Las Vegas" av Hunter S. Thompson, så jävla rolig och givande på en o samma gång Gah, vart har du fått tag på "Fear and Loathing in Las Vegas"-boken??? Har velat läsa den ända sen jag såg filmen. Så grymt skruvat undebar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Riktigt bra bok den där. Hatar dock den svenska versionen av hela mitt hjärta... den är inte lika gripande... och försvenskningen gör den smått oseriös Annars så tycker jag att det är svårt att bara välja en bok, när det finns så mycket att välja mellan "On the road" av Jack Kerouac är en given, måste vara den bok jag läst flest gånger i mitt liv... riktigt inspirerande Sen kan jag absolut inte glömma bort "Fear and Loathing in Las Vegas" av Hunter S. Thompson, så jävla rolig och givande på en o samma gång Fear and Loathing, jag tankade filmen här om dan, håller den samma standard? Angående Liftarn har jag läst första boken på orginalspråk också, men eftesom jag inte behärskar språket till 100% fann jag Thomas Tidholms version mer givande. Och man kan verkligen säga att det är översättarens version eftersom eftersom alla skämt etc. helt har formats om. Läs vogonpoesin t.ex. inte en mening är rakt översatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Gah, vart har du fått tag på "Fear and Loathing in Las Vegas"-boken??? Har velat läsa den ända sen jag såg filmen. Så grymt skruvat undebar! Adlibris.se is the way to go... du blir inte besviken. Fear and Loathing, jag tankade filmen här om dan, håller den samma standard? Boken och filmen går ihop perfekt... att se filmen är som att läsa boken fast med bortklippta scener Första gången en filmadaption gjort en bok rättvisa skulle jag säga Redigerad 23 juni, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 (redigerad) Adlibris.se is the way to go... du blir inte besviken. Tackar och bockar! Fastnade verkligen direkt för filmen iaf, tror inte boken är sämre. Leta upp diverse dokumentärer med Hunter S. Thompson också, han är riktigt härlig. Synd att han gick o sköt sig tidigare i år :/ Redigerad 23 juni, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Har precis läst ut en ny och väldigt bra bok "En av grabbarna" En kille i firman boys (http://www.sverigescenen.com) skriver och berättar om sin livs(stil)tid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 23 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2005 Tackar och bockar! Fastnade verkligen direkt för filmen iaf, tror inte boken är sämre. Leta upp diverse dokumentärer med Hunter S. Thompson också, han är riktigt härlig. Synd att han gick o sköt sig tidigare i år :/ Ja det var tråkigt att han tog livet av sig, men han gjorde det av rätt anledning iallafall. Han är min främsta inspiration... jag har läst allt han har skrivit,och har format mitt liv efter hans lärdomar så om du är en gonzo entusiast så borde du kolla upp andra böcker av honom t.ex Hells Angels The Great Sharkhunt The Curse of Lono The Rum Diary Generation of Swine Fear and Loathing on the Campaigntrail 1972 eller praktiskt taget allt han skrivit Where the Buffalo roam är en hyfsad film från 80 talet om Thompsons bisarra livstil med Bill Murray i huvudrollen kolla upp den också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Har läst djurfarmen, på engelska. Ganska bra parodi på mänskligheten, kommunismen och kapitalismen. Ska nog läsa 1984 någon gång. Gör det! Om du tyckte att Djurfarmen hade en bra syn på kommunismen så.. . Ganska hemsk bok egentligen. Stackars människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Mannen från andra sidan av Uri Orlev är grymt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Mannen från andra sidan av Uri Orlev är grymt bra! Vad heter författaren ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guitar_Fucker Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Jag tycker att Silmarillion är riktigt bra, fast den är svårläst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Enda boken jag tycker mest om nu är spår i snön av en författare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Orka läsa böcker. Läser det bara när vi får läxa att läsa några sidor per dag. LÄS ALDRIG: "I morgon när kriget kom" läs aldrig den boken!! Man somnar efter en sida HATAR DEN BOKEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 HATAR DEN BOKEN! Argh, eller hur. Fy helvete vilken skit man kan pressa fram på papper. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2005 Läste en gammal barndomsbok igår "Mormor Gris" for life! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts