Jump to content

Bästa boken

vinnecool
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 98
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Stjärnskottserien

• Resan Till NHL
  • Iskalla Drömmar
  • Undret i Seattle
  • Stoppa Foppa
  • Med VM i sikte
  • Slutspel i Helsingfors
  • Assist av Wallgren
  • Straff på hemmaplan
  • Till Playoff med hypnos
  • Öga mot Öga med Zäta
  • Knockad i Detroit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liftarens Guide till Galaxen var en jäkligt bra serie. Första och andra boken är helt fantastiskt roliga, trean, fyran och femman förstod jag inte så mycket av (läste dem sent på kvällarna ett sommarlov, sov ju igenom böckerna :huh:). De tre sista var inga roliga heller, inte alls som de två första.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pojken och tigern, som vi i skolan nångång på lågstadiet, i stort sätt den ända boken jag läst ut

HAHAHAHA... fy fan.. HATADE verkligen den boken när vi läste den.. så jävla tråkig o dryg.. sen skulle man gö en massa uppgifter o svara på frågor om boken.. nej, fy fan, sämre bok finns inte ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams är den bästa jag har läst.

Ja den är riktigt grym! Har poket versionen av alla 5 böckerna. Fan den måste jag läsa om nu bara för det. Med Marvin, Zaphod, Slartibartfast o gänget. Filmen kommer snart också! Och om ni gillar Douglas Adams så har han även skrivit "Dirk Gentlys polistiska detektivbyrå" <--är ej säker på namnet.

Annars är både Änglar&Demoner och Da Vinci koden skitbra. Och även Harry Potter böckerna och Sagan om ringen trilogin.

OCH! Ni bör läsa George Orwells böcker 1984 och Djurfarmen, två grymma böcker dom med.

Stephen King "Cujo".

Är det den när en Sankt Bernardshund blir knäpp och dödar en massa människor?

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom även på att jag läst ett X antal "vi fem" böcker, dom var bra då, vet ej vad jag tkr nu men. Det handlar om deras häftiga äventyr, med några barn.

2st skitcoola killar, som är modiga. :lol:

Killarnas fega syter Ann eller vafan hon heter, rädd för allt, stackare :'(

Och för och inte tala om deras kusin, Georgina, men hon vill vara kille, så hon svarar inte om man säger Georgina, man måste säga George, snacka om transa. :)

Sen, den överduktiga hunden Tim eller va den nu hette, klarar allt, ni skulle bara veta vilka strapatser den gör ifrån sig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att ingen nämner Benny Boxaren i denna orgie i mellanstadielitteratur! Hoho...

-----------

Ang. Djurfarmen - känner verkligen som att jag borde läsa den...

Boken jag läser nu är Brott och Straff (länk till Susnings kortfattade info om den finns längre ned), oerhört bra bok! Även den av Fyodor Dostoyevsky. Efter den blir det nog J.M. Coetzee's bok Pojkår. Till semestern blir det Harry Potters allra nya (dvs. då den kommer) och Absolute Beginners.

Onödig fakta - David Bowie har gjort ledmotivet till filmen (Absolut Beginners) och den är svinbra!

Brott och Straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har läst djurfarmen, på engelska. Ganska bra parodi på mänskligheten, kommunismen och kapitalismen. :huh:

Ska nog läsa 1984 någon gång. :P

Läste Nineteen Eighty-Four i sammanband med en engelskaredovisning i våras. Riktigt bra bok. Målar upp ett samhälle under total lydnand, mycke politisk satir osv. Läs läs läs :P

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor