Patrik Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Har ett problem med DC++, det går inte att söka! Får inga resultat.. Jag är inne på massa hubbar. Vad ska man göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nix Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Har du skrivit din IP? Om du har gjort de kanske den han ändrats och du måste skrva in den nya. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Antar att du sitter bakom router/brandvägg, gå in i inställningar i DC och leta upp där du kan välja passive mode, så ska det funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Antar att du sitter bakom router/brandvägg, gå in i inställningar i DC och leta upp där du kan välja passive mode, så ska det funka Tack, funkade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Om du nu inte vill vara passive så kan du bli active. Fördelen är att du kan ladda ner av alla. När du är passive kan du endast ladda ner av de som är active. http://www.piratbyran.org/?view=articles&id=74 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Nån liten jävel sitter och käkar upp min bandbredd. Jag fårn bara ut ca 2,8 Mbit. I vanliga fall brukar det ligga på 6,9Mbit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Nån liten jävel sitter och käkar upp min bandbredd. Jag fårn bara ut ca 2,8 Mbit. I vanliga fall brukar det ligga på 6,9Mbit Kan bero på den du laddar från, vad du gör undertiden, tillfälliga sänkningar m.m... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Nån liten jävel sitter och käkar upp min bandbredd. Jag fårn bara ut ca 2,8 Mbit. I vanliga fall brukar det ligga på 6,9Mbit Menar du att nån tankar från dig så att du inte får någon hastighet själv? i så fall finns det ju ett användningsbart litet program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Menar du att nån tankar från dig så att du inte får någon hastighet själv? i så fall finns det ju ett användningsbart litet program. Ett program till DC++ som stoppar andra från att ladda eller? Är nog inte tillåtet på di flesta hubbarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Kan bero på den du laddar från, vad du gör undertiden, tillfälliga sänkningar m.m... Nja, jag har kollat upp det med TP-test. Men det löser sig nog. Annars får jag kontakta Spray. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Nja, jag har kollat upp det med TP-test. Men det löser sig nog. Annars får jag kontakta Spray. Har exakt samma problem fast har telia 8/1.. samma sak som med bittorrent, att om man uppladdar fullt blir nerladdningen segare, skaffa netlimiter och sätt limit på 50-60 ut, så får du full speed neråt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 20 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 juni, 2005 Appråpå DC, varför göre så stor skillnad, vi säger jag tankar en film i 900, vilket är ca max (8mbit Telia), om nån tankar från mig i kanske 30-50 så sjunker download speeden as snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts