H.L Skrivet 30 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juli, 2005 När jag ska importera en bmp.fil får jag upp stream read error ? men när jag importerar tga funkar det men kan inte använda tröjan i spelet sen vad är det för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mad-Wille Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Vilka program andväner ni? paint eller?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mad-Wille Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Vad heter "tuxedo pants" när man tittar i IMG Tool 2.0? Jag har redan hittat och moddat om tröjan så nu ska jag modda byxorna men hittar dom inte jag har sökt på tuxedo, pants ,black ,legs och massa annat men hittar dom inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Jag har bara en fråga..Hur vet man vad tex tröjan man vill göra om heter i IMG? jag har skit svårt för att hitta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Jag har bara en fråga..Hur vet man vad tex tröjan man vill göra om heter i IMG? jag har skit svårt för att hitta.. Jag vet inte .. du får helt enkelt testa vilken som e rätt .. fast jag har hört att de ska finnas ett program som letar upp dom i IMG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Mina armar blev svart why? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mad-Wille Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Jag vet inte .. du får helt enkelt testa vilken som e rätt .. fast jag har hört att de ska finnas ett program som letar upp dom i IMG Finns det? Jag hittar inte tuxedo byxorna Jag har tittat på ALLA i player filen men hittar den inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eyeball Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Sök på tuxedot.txd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mad-Wille Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 (redigerad) Det funkar inte edit: ska jag söka på tuxedot.txd i player filen? Redigerad 13 augusti, 2005 av Mad-Wille Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 29 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2005 Det funkar inte edit: ska jag söka på tuxedot.txd i player filen? Gå in på IMG Tool, öppna player.img och tryck på F2. Resten förstår du nog själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
speedez Skrivet 30 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 Kanske inte riktigt hör till men kan nån säga mig på skala på 1-10 hur svårt de här är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 30 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2005 (redigerad) Kanske inte riktigt hör till men kan nån säga mig på skala på 1-10 hur svårt de här är? Om du är dum i huvudet så: 5-7 Om du är normalt begåvad: 1 Redigerad 30 september, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DJTaz Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 (redigerad) Blir ju bara vitt.. vad är alpha? Redigerad 1 oktober, 2005 av DJTaz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
speedez Skrivet 1 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2005 Om du är dum i huvudet så: 5-7 Om du är normalt begåvad: 1 Förbannat lätt me sndra ord... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
snaxxel Skrivet 5 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 oktober, 2005 (redigerad) Ehm jag skulle testa att ändra om en bil lite, så jag extraherade en massa vanliga bilar från gta3.img och tittade på texturerna i txdworkshop men såg ingenstans där man kunde ändra om bilen. såg bara en massa inrednings bilder och ljus o dyligt men inget om utsidan. Vill då kunna t.ex. skriva saker på utsidan av bilarna eller bara kladda lite på dom. Hur gör man det?? pratar om San Andreas såklart. *edit* Ingen som läser ens inlägg eller?? har sökt på google o här på forumet och denna tråden hjälpte inte mig nått vidare!! Finns ju ingen bra guide hur man som nybörjare vill lära sig att texturera om ett bilskin! =( alls man ville göra var ju bara att kladda en massa på lite bilar så dom såg lite roligare ut... Redigerad 11 oktober, 2005 av snaxxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 17 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 oktober, 2005 Den sidan som har TXD Workshop verkar inte funka, någon som kan hjälpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 18 oktober, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2005 (redigerad) Den sidan som har TXD Workshop verkar inte funka, någon som kan hjälpa? Google kanske? Edit: den funka utmärkt. Redigerad 18 oktober, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Ska göra om cammo brallorna vad heter dom i playerimg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Ska göra om cammo brallorna vad heter dom i playerimg? ... worktrcamogrn.txd worktrcamogry.txd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Devil_Jim Skrivet 14 januari, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 januari, 2006 Jo, att skinna i SA är lite annorlunda så jag tänkte att jag skriver en liten guide. Program som behövs: TXD Workshop IMG Tool Gör såhär: 1. Öppna IMG Tool och välj File > Open. 2. Öppna Player.img med den. (Player.img ligger i DIN SA MAPP/MODELS.) 3. Extrahera en TXD fil t.ex "vest.txd". (Högerklicka på filen och välj extract för att extrahera.) 4. Öppna TXD Workshop. 5. Välj "Open TXD". 6. Öppna TXD filen du extraherade med IMG Tool, t.ex vest.txd. 7. Tryck på Export, välj BMP och extrahera texturen. 8. Öppna texturfilen (.bmp filen) och editera den med ditt favorit program. 9. Spara över den gamla .bmp filen med den nya. 10. Tryck på Import och välj den nya .bmp filen. 11. Tryck på File > Save. 12. Öppna IMG Tool. 13. Öppna Player.img. 14. Ersätt den gamla TXD filen med den nya, modifierade. Problem: 1. Spelet kraschar när jag försöker skinna. LÖSNING: Använd den NYASTE versionen av TXD Workshop. 2. Fel färger på texturen. LÖSNING: Titta ifall alphan är vit, om inte: Rita en ny alpha som är helt vit och ersätt den gamla med den. Notera: Gör ALLTID backup på filerna du modifierar! Vadå player.img ligger i din SA MAPP/MODELS Jag har laddat ner dom där programen. När jag öppnat IMG tool och sedan väljt File Open. Jag hittar inte player.img eller SA MAPP/MODELS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts