Kaboom Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Jo, att skinna i SA är lite annorlunda så jag tänkte att jag skriver en liten guide. Program som behövs: TXD Workshop IMG Tool Gör såhär: 1. Öppna IMG Tool och välj File > Open. 2. Öppna Player.img med den. (Player.img ligger i DIN SA MAPP/MODELS.) 3. Extrahera en TXD fil t.ex "vest.txd". (Högerklicka på filen och välj extract för att extrahera.) 4. Öppna TXD Workshop. 5. Välj "Open TXD". 6. Öppna TXD filen du extraherade med IMG Tool, t.ex vest.txd. 7. Tryck på Export, välj BMP och extrahera texturen. 8. Öppna texturfilen (.bmp filen) och editera den med ditt favorit program. 9. Spara över den gamla .bmp filen med den nya. 10. Tryck på Import och välj den nya .bmp filen. 11. Tryck på File > Save. 12. Öppna IMG Tool. 13. Öppna Player.img. 14. Ersätt den gamla TXD filen med den nya, modifierade. Problem: 1. Spelet kraschar när jag försöker skinna. LÖSNING: Använd den NYASTE versionen av TXD Workshop. 2. Fel färger på texturen. LÖSNING: Titta ifall alphan är vit, om inte: Rita en ny alpha som är helt vit och ersätt den gamla med den. Notera: Gör ALLTID backup på filerna du modifierar! Redigerad 18 augusti, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Bra...Skit Bra... Klistra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Men spelet krashar när jag gör så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Jag får stream read error när jag försöker impotera .bmp, funkar bra med .tga men så hänger sig spelet =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Försök att inte skinna för mycket då hänger spelet sig men när jag ändrade lite bara så funkade det fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Kaboom, lägg till riskerna med att göra skin till sa. Så klistrar jag den sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Okej jag har gjort en vit CJ nu White tank: ett annat skin jag gjort Står C på framsidan och J på bak Redigerad 19 juni, 2005 av AdamZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 19 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) Guiden är klar nu. Redigerad 19 juni, 2005 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Försök att inte skinna för mycket då hänger spelet sig men när jag ändrade lite bara så funkade det fint Öhh, lol? Snacka om att vara en amatör inom modding... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 På dåligt humör idag elle har aldrig sett dig vara sån förut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 I'm on my way! Ändrar man mycket kan man behöva köra rebuild archive i imgtool Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Asså Vit kropp méd svart skalle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Asså Vit kropp méd svart skalle Trodde att alla skulle fatta att jag ej var färdig, men uppenbarligen inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Men att Adamzz skin var vit men skallen svart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Min är helt vit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nexus Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Inte den jag ladda ner som du laupp http://img246.echo.cx/img246/6278/dfgrfyht9ni.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 (redigerad) jag använder det jag la upp inget fel Redigerad 19 juni, 2005 av AdamZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Man måste skinna om varje frilla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Mmm jag vet det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts