pottzork Skrivet 27 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2005 Har bara hört Smells like teen spirit och Come as you are. dom är väll okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 27 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juni, 2005 Vilket är baserat på ovetande. Och det vet du ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Och det vet du ? Att säga att man inte kan stå på 225 mg horse eller bvad det nu var är ju bara korkat eftersom man inte vet omständigheterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Nyss börjat lyssna på dom, kan ju säga att jag inte lyssnat på nått annat de senaste fem dagarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 Ibland när folk ska fatta att Curt Cobain eller hur fan det stavas, är död, och också Nirvana. Nirvana suger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 28 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juni, 2005 (redigerad) Nirvana var/är en av dom bästa..Tycker man ska lyssna på låtarna som inte blev singlar, alltså inte Smells like teen spirit och come as you are osv, lyssnar man på texterna i dom andra låtarna så inser man vilken songwriter Kurt Cobain var. Nirvana om några kommer leva vidare genom musiken...även om inte Dave Grohl och basisten Krist Novoselic gillar att prata om det. Men i allt ont så kommer nåt gott..om Nirvana som band levt kvar idag så kanske inte Foo Fighters hade kommit..så man får se det ifrån den ljusa sidan Jag och några polare hade en rätt intresant diskution (visserligen lite på fyllan men ändå) Kurt Cobain och 2 Pac dog rätt tätt inpå varandra (2 år) vilken aritist har betyd mest efter sin död?...rent musikmässigt. Jag sa då att jag tyckte Kurt Cobain betyd mest...Rocken har utveklats otroligt mycket efter hans död, och det finns många band som kanske inte hade funnits om det inte hade vart för Nirvana. Hiphopen tycker jag inte har rört på sig så mycket,,,det är fortfarande samma "ghetto stil" på det och samma aritister har samma "beef" med varandra, några har slutit fred, den enda gång som jag tycker det rört på sig var när Eminem kom, eftersom han var vit och alla sågade honom för det (men gosse det har dom fått ätit upp nu ) Vad tycker ni?.. Kan tilläga att det nästan blev bråk mellan mig och en polare..då jag är en rocker och han är en riktigt hiphopare Redigerad 28 juni, 2005 av Hey it`s mr Lee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 29 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 (redigerad) Hmm.... Det är svårt att disskutera eftersom jag inte lyssnar på hiphop..... Tror både har betytt mycket för sin musikstil. Dock kan jag inte säga 100 % att Tupac betytt lika mycket eftersom jag inte är insatt men Nirvana har betytt jävligt mycket fär rocken. Tack och hej ! Serve the servants ! EDIT: Någon som vet om Pat Smear lirade med nirvana först och sen försvann () ? Eller lirade han bara med dom på Unplugged skivan ? Jag har en konsert från Mtv där han är med och lirar Rythm gitarr Redigerad 29 juni, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 29 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juni, 2005 EDIT: Någon som vet om Pat Smear lirade med nirvana först och sen försvann () ? Eller lirade han bara med dom på Unplugged skivan ? Jag har en konsert från Mtv där han är med och lirar Rythm gitarr ...bör tilläggas är att han är vad man brukar kalla en "ful fisk"... =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Min kompis vill ha en lugn Nirvana låt, på videon säger han att han hjälper en familj, någon som vet vilken låt det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Min kompis vill ha en lugn Nirvana låt, på videon säger han att han hjälper en familj, någon som vet vilken låt det är? Har faktsitk inte en aning... Kanske ge litemer info om låten ? Okka : haha ja ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 30 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Har faktsitk inte en aning... Kanske ge litemer info om låten ? Okka : haha ja ! Vet inget mer om själva låten annat än att den ska vara lugn. På videon är han med en liten unge som liknar honom, de ska hoppa på en studsmatta bland annat och i slutet hämtar hans farsa ungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 30 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 juni, 2005 Vet inget mer om själva låten annat än att den ska vara lugn. På videon är han med en liten unge som liknar honom, de ska hoppa på en studsmatta bland annat och i slutet hämtar hans farsa ungen. http://www.nirvana-music.com/nirvana-videos.html Där kan du se alla musikvideos dom släptt och se om den finns där Ska se om jag kan lära mig Negative creep på gitarr nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Vet att jag drar upp en gammal tråd,men jag tycker att topicen bör få leva! Tyckte att den här var bättre än min gamla! Någon som har hört låten Sappy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 (redigerad) Vet att jag drar upp en gammal tråd,men jag tycker att topicen bör få leva! Tyckte att den här var bättre än min gamla! Någon som har hört låten Sappy??? Ja den är bra! Vilka är annars era favortilåtar? Jag kan börja! Men dom blir inte rankade utan det är bara favoriter. Downer. Aneurysm. Serve the servants. Polly. Negative creep. Sliver. Pennyroyal tea. Tourettes.( ja det är faktiskt en favorit ) About a girl. Something in the way. You know your'e right. EDIT: Scoff är också cool Redigerad 11 september, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Favoriter från Nirvana... Hmm. 1. In Bloom 2. Come as you are 3. Polly 4. Lake of fire 5. Drain you Det är min topp 5... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 11 september, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 Fyfan... Hur kan det här vara möjligt? Riktigt sjukt och skumt enligt mig. Läs själva: http://www.nirvanaclub.com/get.php?section...s&file=ptea.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 11 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2005 (redigerad) Drar mina 10 favvo låtar,dock inte rankade! Drain You Negative Creep PollyRadio Friendly Unit Shifter Smells Like Teen Spirit (jaja,jag vet =P ) Stay Away Dumb Lithium [*]About A Girl [*]Heart Shaped-Box Redigerad 12 september, 2005 av Toki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 "I'm so ugly, but that's okay cause so are you" Hur jävla patetiskt är inte detta! Många fjortisar som hoppar omkring med Kurt-tröjor för att verka smarta och medvetna och förstör för de riktiga fansen. Dessutom så har ingen som inte blev "kär" i Kurt Cobain INNAN han dog rätt att vara det! Jag gillar inte grunge nåt vidare. Dock är MTV Unplugged in NY ett jäävligt bra album. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 "...We broke our mirrors" ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 september, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2005 Mina favoriter om ja ska nämna lite fler så är det top 10 utan ngn speciel ordning) Smells like teen spiritCome as you areRape meDrain youPollyIn bloomBreedYou know you´re rightSomething in the wayLake of fire Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts