Jump to content

Hjälp önskas med en bråkig fil!

minigun
 Share

Recommended Posts

Hej. Jag har ett litet problem, eller det kanske inte är så litet? ;)

Det har hänt något mysko med en fil som jag laddat hem:

Jag kan inte flytta den, inte byta namn, inte ta bort, inte använda den på något sätt. Jag kan inte ens kopiera den :o

Vad ska jag göra? B)

Jag har hört om nått program som kan ta bort filer som "används av en annan process", men det är inte riktigt vad jag eftersträvar. Jag vill helst inte ta bort den, jag vill att den ska bli som vanligt igen. :'(

Tack på förhand för eventuell hjälp eller försök till hjälp.. :lol:

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo det finns sånna program. Men har du provat stänga av alla applikationer som kan tänkas använda den? Fildelningsprogramet? Mediaspelaren? Starta om datorn och ta bort den det första du gör. Eller ta upp aktivitetshanteraren (ctrl+alt+del) och stäng av onödiga processer och sen ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för er hjälp, jag har prövat allt men inget fungerar, har startat om datorn flera gånger, stängt av alla program, ALLT. Men inget verkar fungera. ;)

Jag har 2 datorer som är sammankopplade i ett lokalt nätverk. filen ligger på den gamla datorn. Där har jag Windows 98, så jag testade med Felsäkert Läge. Då kunde jag byta namn, säkert ta bort den också men det ville jag inte. ^_^

Jag kunde inte kopiera den, (Kanske man aldrig kan i felsäkert...?),

men jag kunde flytta runt den på partitionen E:\ där den sitter fast just nu men jag kunde inte flytta den till en annan partition. (Jag vet inte, man kanske aldrig kan göra det heller i felsäkert..?)

Det går inte komma åt internet eller det lokala nätverket när man är i felsäkert, annars kunde jag kanske fört över filen till andra datorn. :lol:

Jag vill verkligen inte ge upp den här filen, någon som har en lösning på problemet? :o

Isåf skulle jag vara VÄLDIGT MYCKET Jätte-tacksam!! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fixat det nu tack vare ett fantastiskt bra gratis-program som heter 'Process Explorer'.

Kom ihåg det programmet om ni skulle få ett liknande problem nån gång! :P

Tack alla som hjälpt eller iaf försökt hjälpa mig! :)

(Är väldigt lycklig nu :P )

Vad gör 'Process Explorer' då? Är det bra att ha typ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej. Jag har ett litet problem, eller det kanske inte är så litet? :huh:

Det har hänt något mysko med en fil som jag laddat hem:

Jag kan inte flytta den, inte byta namn, inte ta bort, inte använda den på något sätt. Jag kan inte ens kopiera den :)

Vad ska jag göra? :)

Jag har hört om nått program som kan ta bort filer som "används av en annan process", men det är inte riktigt vad jag eftersträvar. Jag vill helst inte ta bort den, jag vill att den ska bli som vanligt igen. :'(

Tack på förhand för eventuell hjälp eller försök till hjälp.. :huh:

Typ samma hände mig när jag var liten.

Jag var på en Midtown Madness 2 modding sajt och letade mods när plötsligt en porrnerladdning började. När den var nere så försökte jag ta bort mappen men det gick inte så jag gick in dit och tog bort filerna. Sen bytte jag namn till spel och la den i start/alla program. (asså jag kunde inte göra någonting annat än att byta namn).

Och la in Mulle Meck bygger flygplan och dxball. För att dölja att det varigt en porrmapp. Nästa gång jag startade datorn startades mulle meck och dxball utan att jag gjort någonting. Efter ett tag fattade jag att den startade filen som va där så jag tog bort dxball och hadde mulle meck där som jag spelade mäst... Sen gick mappen bort när vi (vad heter det?) instalerade om datorn.... :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor