Hultenius Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Serverbytet är nu genomfört! Det tog mycket längre tid än väntat på grund av ett mycket annorlunda fel där SA-forumet, Admin-forumet och Driv3r-forumet helt enkelt försvann. Det tog lång tid att lokalisera problemet men en installation av Zend Optimizer (som för övrigt kolliderade med IonCube och skapade nya problem...) löste problemet. Jag hoppas allt fungerar som det ska nu. Om inte får ni PM:a mig eller skriva i denna tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 (redigerad) " Zend Optimizer (som för övrigt kolliderade med IonCube och skapade nya problem...)" fattar precis så länge det funkar så är jag nöjd bra jobb hultan Redigerad 17 juni, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Kommer vi, vanliga dödliga märka nåt av flytten? Är inte en ny version av GTAsajten påväg, eller hur var det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Bra! gått in många gånger sen i morse för att se om det hade öppnat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Puh, äntligen! Verkar ju fungera fint nu iallafall! Skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Gott, blev lite rastlös när det regnar och man stannar inne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Ska också skriva att GTAMods inte är klar än (blir nog det till 18:00). Dessutom hade jag tänkt göra en del finjusteringar så förvänta er inte att servern kommer vara snabb och online till 100%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 17 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2005 Dessutom hade jag tänkt göra en del finjusteringar så förvänta er inte att servern kommer vara snabb och online till 100%. Brrr, det vart Ruskigt segt för ett tag sen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2005 Är nog klar med det mesta nu. Ska bara installera några monitorprogram med. Verkar som vår tidigare server mår (nästan oroväckande) bra iaf (GTAsajten stängdes ner natten till fredagen) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Varför är inte Gtamods uppe ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Varför är inte Gtamods uppe ?? Men ditt blä läs där uppe! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Vadå läs där uppe står inget svar där uppe vill ha svar på min fråga Varför är inte gtamods uppe? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Cyper Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Bra jobbat! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 juni, 2005 Ska också skriva att GTAMods inte är klar än (blir nog det till 18:00). Dessutom hade jag tänkt göra en del finjusteringar så förvänta er inte att servern kommer vara snabb och online till 100%. .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Var under förmiddagen ett nytt problem med databasen. Vet inte riktigt vad som hände eftersom det inte fanns någon felinformation i loggarna. Det är inte samma problem som vi har haft tidigare (antalet processer stiger till 300+ och dödar mysql/apache) utan detta drabbade bara gtasajtens databas och den var inte helt död, bara otroligt seg. En optimering/kontroll/reparering av databasen (som tog ca 1h) löste problemet. Vi får hoppas att det bara är ett engångsfel, GTAsajten har ju trots allt varit uppe i fyra dygn utan några problem (förutom detta). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 21 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Förmiddag? Är det inte morgon nu? Aja, skulle inte GTAmods vara uppe nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2005 Nu kommer vi lite offtopic men jag kan avslöja att GTAMods 1.1 förmodligen öppnar imorgon kväll. Har jobbar ganska hårt med GTAMods de senaste dagarna. Här kommer en liten pre-changelog: GTAMODS 1.1 CHANGELOG ==================== Stöd för San Andreas mods Stöd för underkategorier Ny modlistningsval ("Medel") Ny startsida med alla förändringar (VÄLDIGT) Stora inre strukturförändringar Många buggfixar och FireFox-anpassningar Alla(!) oseriösa kommentarer raderade (kommentarsystem är dock fortfarande stängt). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts