Jump to content

Egna spel

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hmm, är det meningen att det ska ta 13:38 h när jag raddal ren det...

Jag uppmanar ingen att ladda ner, och har ej heller tipsat om något program man kan använde, t.ex bearshare som jag använder, och har därmed inte heller brutit mot någon regel.

Hmmm... Vad är det du laddar ner? Darkbasic? Jag tror inte det är någon idé att försöka ladda ner det, jag har letat efter det överallt där man kan leta utan att finna det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Splinter-cell gjordes i det programet. ^_^

Huh? :D

Var det ett skämt?

@Tomten: Jo, jag hittade en rar-fil med DB pro, som skulle ha gått att ladda ner om inte alla människor hadew stängt av sina datorer på 76%! gaaah!

Men jag undrar om jag ska använda blitz3d istället, är den bättre att göra 3d spel med? Jag vill helt enkelt ha ett bra program för newbies att göra simpla spel i. Helt enkelt..

EDIT: Wohoa! Jag kan koda! Jag lyckades alldeles sälv utan nån jävla hjälpskit!

Repeat Print "bög" Forever

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tomten: Jo, jag hittade en rar-fil med DB pro, som skulle ha gått att ladda ner om inte alla människor hadew stängt av sina datorer på 76%! gaaah!

Men jag undrar om jag ska använda blitz3d istället, är den bättre att göra 3d spel med? Jag vill helt enkelt ha ett bra program för newbies att göra simpla spel i. Helt enkelt..

EDIT: Wohoa! Jag kan koda! Jag lyckades alldeles sälv utan nån jävla hjälpskit!

Repeat Print "bög" Forever

Ajo, men det till trots så är det så få källor att det ändå inte är någon idé attladad ner det via fildelning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajo, men det till trots så är det så få källor att det ändå inte är någon idé attladad ner det via fildelning.

Jo, jag märkte det! Tänker använda Blitz 3d istället för DarkBasic då blitz har mycket finare och skönare utseende! Dessutom öppnas den i ett fönster! ^_^

Fast det är rätt svårt när det inte finns normala tutorials! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jo, jag märkte det! Tänker använda Blitz 3d istället för DarkBasic  då blitz har mycket finare och skönare utseende! Dessutom öppnas den i ett fönster!  ^_^

Fast det är rätt svårt när det inte finns normala tutorials! :'(

Det finns program som gör att DarkBasic öppnas i fönster. Två olika, faktiskt.

Det finns dessutom ¨fina tutorials till DarkBasic, och språket är gramatiskt rätt ibland ^_^

"If upkey()=1 then move object 1,5"

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns program som gör att DarkBasic öppnas i fönster. Två olika, faktiskt.

Det finns dessutom ¨fina tutorials till DarkBasic, och språket är gramatiskt rätt ibland :)

"If upkey()=1 then move object 1,5"

Jag har några frågor där:

1. Varför är det () efter upkey?

2.vaddå 1? är ett lika med true eller nåt?

3. 1,5 vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har några frågor där:

1. Varför är det () efter upkey?

2.vaddå 1? är ett lika med true eller nåt?

3. 1,5 vad?

1. Det används efter "inputs"

2. Det är hur många gånger knappen trycks in. 1 är att den hålls inne. Tror jag, hursomhelst så upprepas den hela tiden

3. Objektets namn är 1 (det baseras på nummer), 5 är hastigheten som det rör sig, det kan vara positiva och negativa tal

Länk till kommentar
Dela på andra sidor