Jump to content

Egna spel

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)

Jag ställer mig genast i skamvrån. Ursäkta mig, PowerMan, det var inte meningen :">

För övrigt så har jag lagt till ljud till mitt spel, det där "Testosteron", jag ska bara ladda upp det ;)

*EDIT*

Såå, nu har jag laddat upp den nya versionen med ljud B)

Testosteron med ljud

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Eftersom det står att Patrik skrivigt det senaste närjag i själva verket gjort det får jag dubbelposta lite... Hoppas jag blir förlåten

@Danne

PowerMan dyrkar Gamemaker och tycker det är bäst och lättast. jag dyrkar TGF och tycker att det är bäst och lättast. Jag tror dem är underfär lika bra - och lätta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testosterongrejen var läskig.. :(

De flesta här vet väl vad Half-Life är va?

Bra!

Jag tänkte sätta igång och göra nytt SingelPlayer Uppdrag till det, så om någon vill hjälpa till (mappa, modellera, texturera, scripta, konceptera etc) är det ju bara att spamma ner mig med PM eller något! :(

GameMaker var länge sen man höll på med... :o

Jag håller på med en bana till Sven Co-op, behöver en bunt seriösa betatestare!

"Click 'n Play" är skumt... B)

När jag är klar med Sven Co-op banan ska jag bygga en till...

Jag ska nog döpa den till sc_gtasajten... Vad den handlar om får ni väl se när jag släpper en beta ;P

Smygreklam:

Sven Co-op

Mina Mappinguider <- inte uppe 24/7

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, tänkte predika om ett litet nytt spel jag pillar på som jag kallar "El Skeppo". Jag är kär i mina fantasifulla namn :lol:

Vill någon joina mitt superambisiösa projekt så är ni varmt välkommna, men jag ska göra mest skit i det! Ni kan få göra en bild, eller två och få en ärofylld plats i creditlistan :P

Hursomhelst, spelet heter som sagt "El Skeppo" och man styr sitt fina skepp genom den stora läbbiga rymden och skjuter allt som rör sig.

Än så länge har jag bara pillat in en slags fiende och en boss, men den som önskar får gärna måla ett eget skepp från sidan och skicka detta till mig, kanske till och med en explosion, det skulle behövas mycket ;) Storlek på bild, typ 80x60 pixlar.

Skoj med TGF! Jag orkar inte med 3D, det är jobbigt. Håller mig till 2D :)

Kan inte lägga upp en screen, min elaka dator kan inte spara .JPEG-filer... Dumma du!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Är det svårt att göra 3D-spel? ;)(Antar det.)

Tja... Ja, det är textbaserat, men det är rätt lätt att förstå.

Undersök själv (VIll gärna tacka PowerMan som tipsade mig om detta fina program. Tack, tack på dig :angry:)

Just det faktum att komma ihåg en massa hundra koder är lite jobbigt, så jag struntade i det. Men, jag lyckades göra några fina spel!

Till exepmel

Da Boll!

Man åker en boll och ska köra på saker. Dåligt och tråkigt. Laddar upp det någonstans...

Ni kan kola in koden :rolleyes:

Da_boll.txt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja... Ja, det är textbaserat, men det är rätt lätt att förstå.

Undersök själv (VIll gärna tacka PowerMan som tipsade mig om detta fina program. Tack, tack på dig ;))

Just det faktum att komma ihåg en massa hundra koder är lite jobbigt, så jag struntade i det. Men, jag lyckades göra några fina spel!

Till exepmel

Da Boll!

Man åker en boll och ska köra på saker. Dåligt och tråkigt. Laddar upp det någonstans...

Ni kan kola in koden :rolleyes:

Låter onekligen intressant! Vill se spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter onekligen intressant! Vill se spelet!

Hmmm, med tanke på att .EXE-filen tar ca: 2 mb, och jag sitter på en dator med modem så blir det lite jobbigt. Men, om du har bredband så kan du ladda ner 30-dagars versionen av darkbasic och därefter kopiera och klistra koden till spelet, så kan du testa det! Det enda du måste göra först är att ändra texten som är adressen på datorn (Till exempelr "C:\WIndiws\Profiles\Sigge\Skrivbordet\bild.bmp") till en adress som finns på din dator!

Sedan om du vill pilla själv med 3D spel så finns det tutorialer på samma sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
if(global.MoveVertical == 0)

{

if(Hero_Location.x > x+50)

{

DestX = Hero_Location.x-50;

GameMaker är inte så simpelt som de flesta tror. :wacko:

Påminner lite om javascript, eller scriptet i Jamagic :P

Jag måste säga, koderna i darkbasic ser mycket lättare ut :wacko:

Allt bygger ju på samma princip

*EDIT*

Vore det inte skoj med det ett par stycken här som gav sig fan på att lära sig att skriva 3D-spel i typ DarkBasic? :P Det tycker jag, jag ska börja plugga lite! Who's with me!?

(Den som är det får gärna adda mig så skickar jag en present ^_^)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påminner lite om javascript, eller scriptet i Jamagic ;)

Jag måste säga, koderna i darkbasic ser mycket lättare ut -_-

Allt bygger ju på samma princip

*EDIT*

Vore det inte skoj med det ett par stycken här som gav sig fan på att lära sig att skriva 3D-spel i typ DarkBasic? ;) Det tycker jag, jag ska börja plugga lite! Who's with me!?

(Den som är det får gärna adda mig så skickar jag en present :P)

I´m with u!

Tror jag iallfall... vi får se!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor