JMC Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Så här tycker en del folk på Flashbacks forum om GTA San Andreas (PC versionen): ---------------- Har länge sett fram emot GTA:SA, men vilken besvikelse det är. Grafiken är tris och dyster, känns som om man åker runt i Gotham City. Det är för mycket "The Sims" över hela skiten, med att man skall äta kontinuerligt, att man måste träna på alla färdigheter, gymma osv. Sen att dem försöker göra det lite som "NFSP Underground" med att modifiera fordon efter eget behag gör det bara sorgligt. MEN, mest av allt som jag stör mig på är att det är så JÄVLA mycket Ghetto Neger känsla. Visst jag hade kunnat acceptera att karaktären är svart och att han börjar i ghettot och jobbar sig upp. Men allting är så jävla överdrivet, snacket, jargongen. Att man måste skaffa sig en Gangster outfit och en jericurl eller någon annan stereotyp frissa gör det bara patetiskt, jag har inte kört så mycket uppdrag men det senaste nu var att man skulle tävla i nån Hydraliks skump/Bildans utmaning. Här lägger dem in något inslag av sånna där hiphip dansspel där man skall trycka i en viss riktning i rätt ögonblick... Det här känns bara som början och jag kommer knappast fortsätta spela detta tillägget i GTA serien. Dem har helt enkelt blandat in massa olika spelgenrer i en enda stor neger klycha. Det är i alla fall min ödmjuka åsikt. Edit: Och någonting som verkligen störde mig var när en MCpolis jagade mig och när han skjuter så håller han vapnet på snedden i sann Gangster anda. Kameran, jag blir helt galen. Är det någon som vet om det går att göra något åt den när man kör motorcykel? Det är ju helt sjukt, jag kan inte se någonting framåt när jag kör och så har jag i uppdrag att jaga en florist från fängelset Håller med om att första intrycket inte är nåt vidare, allt känns krångligt, det går kasst att köra, kasst att skjuta osv. Att kameran inte låser bakom kan jag leva med, tycker inte det är så farligt - då är det värre att den ska röra sig på höjden så fort man styr lite snett nedåt eller uppåt med gamepaden. Helt plötsligt i en vild jakt råkar kameran hamna nere vid vägbanan bakom bilen så man inte ser ett skit! Uppdragen i början är inte heller så upphetsande, man får inga pengar och knappt nån ammo alls. Uppdraget med Big Smoke och tåget körde jag minst 10 gånger, klarade det först när jag följde spåret hela tiden och sket i att åka upp till höger som han säger. Dock vänder det när man får börja ta över territorys, skitkul vidareutveckling på rampage - vapen i massor och skillen med mp5 och ak går upp direkt. Slakt! Gaffeltrucken tyckte jag var jättelätt, gick på första försöket. Kollade bara i configen vilka knappar som gällde. Dansen och studsa med bilen är inga problem om man trycker efter musiken och inte bara för att pilen är i cirkeln. Jag har inte märkt några ljudproblem men däremot känns grafiken inte så lyckad. Jag stör mig på att alla kanter och gryniga texturer flimrar så in i helvete. Nån som vet varför? Har ett gammalt Ti4600 men det dög ju alldeles utmärkt till Vice City. SA skulle både vara snyggare och bättre optimerat än VC, jag tycker det är fulare och går mycket segare. Såg i manualen att dom rekommenderar frame limiter on vilket är 23 fps, är ju för fasen som diabilder - helt ospelbart. Har ställt in så jag ligger runt 40 och det får duga, bara flimret som förstör. Är det någon mer än jag som tycker hypen gått lite väl långt? Okej, att det är rätt "gangstah" att kniva ner en grek bara sådär, men att Calle Johnsson blir huvudperson i ett helt spel tycker jag är lite väl mycket. OnTopic: Finns det några skillnader mellan de tre olika versionerna? Att PC-versionen verkar lagga för en del, och att PS2-versionen borde vara fulast kan jag räkna ut, men finns det mer konkret? Hehe lasta lådorna-uppdraget är fan omöjligt Jag känner precis samma sak som Ninja00. jag skulle vilja ha det mer som dom tidigare i serien, att man spelar neger och är i ghettot spelar mig ingen roll. men att behöva flumma runt och hoppa med bilar är bara patetiskt. Är det verkligen meningen att man ska ha varenda jävla gäng efter sig.. Så fort jag lämnar mitt "område" börja varenda jävla gängmedlem peppra på mig :'( Is this that ghettolife eller har jag satt mig själv i skiten eftersom jag dödat många från diverse gäng?? Har för mig att man kunde knyta fred mellan gäng i de tidigare versionerna?? Tycker att kamera vinklarna är helt sjukt jobbiga i GTA SA! Har lirat några timmar nu och det blir fan inte lättare! Har lirat både gta3 och vice city och har aldrig upplev dom som svårspelade! Men i GTA SA så är det betydligt svårare! Nästan så man undrar vad dom håller på med på Rockstar! Jag är uppenbarligen extremt dålig Eller så suger det här spelet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Oj, vad jag bryr mig om deras åsikter. Jag gillar(älskar) spelet. Om dom inte gör det, låt dom tycka så. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Jag tycker inte att något av de klagomål ovan stämmer, tycker spelet är suveränt Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Hahahahahah vilka idioter det finns Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Tycker en del av det är sant. det som finns i första quoten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Så klart kontrollerna är svåra i början, jag hade probs med dem också, men lärde mig dem efter en dag så flöt det på bra. fatta inte vad fan de gnäller om, kan de inte ställa in kontrollerna som en normal människa eller har de IQ under 25? jo jo, blir sur när de klagar på ett väldigt bra spel utan att engagera sig i att kolla vad problemet är. den där killen med graffe broblem, är ju ett problem själv, detta spel är ju större, vilket kräver bättre grafik kort. oj oj oj. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Hahahahahah vilka idioter det finns För att dom inte tycker som du? --- Håller med mycket av vad som sägs i översta quoten. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Dom tycker det är fel att det finns en möjlighet att modda bilar. Vad är det som är så fel med det?. Bara för dom sitter och spelar CS och Battlefield varje dag. För att dom inte tycker som du? Japp alla ska tycka som jag. Nej men dom får tycka som dom vill och det får jag också, och jag tycker dom är idioter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkey Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Det är faktist sant, spelet är dåligt. Grafiken har inte ändrats någonting från 3:an till SA. Och dom lovade saker som inte kom, t.ex Ragdoll, gräva, klättra i stegar m.m. När jag fick mitt ex av GTA: SA blev jag faktist väldigt besviken. Det är mest som ett större Vice city, fast i mer "gangsta" stil. Visst, det är ett underhållande spel.. i ca 1 vecka, och storyn är väll ganska bra. Men hoppas att framtida GTA kommer bli bättre... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JMC Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Det är faktist sant, spelet är dåligt. Grafiken har inte ändrats någonting från 3:an till SA. Och dom lovade saker som inte kom, t.ex Ragdoll, gräva, klättra i stegar m.m. När jag fick mitt ex av GTA: SA blev jag faktist väldigt besviken. Det är mest som ett större Vice city, fast i mer "gangsta" stil. Visst, det är ett underhållande spel.. i ca 1 vecka, och storyn är väll ganska bra. Men hoppas att framtida GTA kommer bli bättre... Jag håller me dig faktist. Sen som Ninja00 sa, så är SA känns som en jävla The Sims spel. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) Det är faktist sant, spelet är dåligt. Grafiken har inte ändrats någonting från 3:an till SA. Och dom lovade saker som inte kom, t.ex Ragdoll, gräva, klättra i stegar m.m. När jag fick mitt ex av GTA: SA blev jag faktist väldigt besviken. Det är mest som ett större Vice city, fast i mer "gangsta" stil. Visst, det är ett underhållande spel.. i ca 1 vecka, och storyn är väll ganska bra. Men hoppas att framtida GTA kommer bli bättre... Du får gärna visa mig ett statement där de säger att de ska ha med sakerna du skrev. För mig var det där bara rykten. Jag har aldrig hört nåt om det från R* själva. De sa INTE att ragdoll skulle vara med, de sa att de skulle ha nåt liknande. Vilket de hade. Redigerad 15 juni, 2005 av Cortez Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) Nu ska jag säga imot Ninjan lite här: Killen har ingen aning om vad han dillar om. Grafiken är tris och dyster, känns som om man åker runt i Gotham CityGTA spel är kända för sin "dåliga" grafik. Men jag har läst att R* vill ha det så. Bara för att det inte ska vara för realistiskt. Det är för mycket "The Sims" över hela skiten Har du något imot alla spel?, vad är det för fel på The Sims?. med att man skall äta kontinuerligtKontinuerligt?. Det är inte ofta jag går och äter på resturang med min CJ. Sen att dem försöker göra det lite som "NFSP Underground" med att modifiera fordon efter eget behag gör det bara sorgligt. Är det sorgligt att man kan modda, en jävligt härlig funktion som ger en coolare bil. Du har bara inte kommigt till Wheel Arch Angels helt enkelt. det är så JÄVLA mycket Ghetto Neger känsla. Visst jag hade kunnat acceptera att karaktären är svart och att han börjar i ghettot och jobbar sig upp. Men allting är så jävla överdrivet, snacket, jargongen. Att man måste skaffa sig en Gangster outfit och en jericurl eller någon annan stereotyp frissa gör det bara patetisktMen det är ju det San Andreas handlar om pucko. Det är som att gnälla över att VC är för mycket 80-tal. Det var en sån stil på den tiden. Men det fattar ju inte du som är född 1997. Nej varför köpa spelet när man vet att det kommer vara mycket 'ghetto' style, plus att man inte gillar sånt. ag har inte kört så mycket uppdrag men det senaste nu var att man skulle tävla i nån Hydraliks skump/Bildans utmaning. Här lägger dem in något inslag av sånna där hiphip dansspel där man skall trycka i en viss riktning i rätt ögonblick... Det här känns bara som början och jag kommer knappast fortsätta spela detta tillägget i GTA serien. Tycker det är ganska kul. Alla uppdrag behöver ju bara inte bara vara biljakter och PANG PANG utan det ska vara lite annorlunda uppdrag också. Slår vad dom att det tog runt 30 försök för dig att klara det uppdraget. Dem har helt enkelt blandat in massa olika spelgenrer i en enda stor neger klycha. Det är i alla fall min ödmjuka åsikt.Om du kommer till Las Venturras (Las Vegas) och ser en massa gangsers springa runt där och peppra på varandra och leva samma liv som i Los Santos och överallt i san Andreas också fär den delen. Skulle du tycka det var kul då kanske?. Edit: Och någonting som verkligen störde mig var när en MCpolis jagade mig och när han skjuter så håller han vapnet på snedden i sann Gangster anda. Fan cool snut. Varför håller man vapnet så, jo kanske för att det blir enklare att sikta, inte för att leka gangster. Poliser vill väl också kunna sikta bra. ÄR DET INGEN HÄR SOM KOMMER HJÄLPA MIG ATT STÖDJA KAMPEN MOT FB HÄR: DET HANDLAR OM R* FRAMTID. Redigerad 15 juni, 2005 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) ÄR DET INGEN HÄR SOM KOMMER HJÄLPA MIG ATT STÖDJA KAMPEN MOT FB HÄR: DET HANDLAR OM R* FRAMTID. Självklart, du har rätt! Tycker också dom/han värkar idiot... han vet inte vad han snackar om... Och "Grafiken har ju inte ändrats någonting sen 3:an till Sa" troligen är du dålig dator eller har seriösa problem... Han som skrev 1:a quoten har säkert IQ: gettpung eller nått.. Jag ser inte nått fel på GTA san andreas Redigerad 15 juni, 2005 av Glockalnet Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Nu ska jag säga imot Ninjan lite här: Killen har ingen aning om vad han dillar om. GTA spel är kända för sin "dåliga" grafik. Men jag har läst att R* vill ha det så. Bara för att det inte ska vara för realistiskt. Har du något imot alla spel?, vad är det för fel på The Sims?. Kontinuerligt?. Det är inte ofta jag går och äter på resturang med min CJ. Är det sorgligt att man kan modda, en jävligt härlig funktion som ger en coolare bil. Du har bara inte kommigt till Wheel Arch Angels helt enkelt. Men det är ju det San Andreas handlar om pucko. Det är som att gnälla över att VC är för mycket 80-tal. Det var en sån stil på den tiden. Men det fattar ju inte du som är född 1997. Nej varför köpa spelet när man vet att det kommer vara mycket 'ghetto' style, plus att man inte gillar sånt. Tycker det är ganska kul. Alla uppdrag behöver ju bara inte bara vara biljakter och PANG PANG utan det ska vara lite annorlunda uppdrag också. Slår vad dom att det tog runt 30 försök för dig att klara det uppdraget. Om du kommer till Las Venturras (Las Vegas) och ser en massa gangsers springa runt där och peppra på varandra och leva samma liv som i Los Santos och överallt i san Andreas också fär den delen. Skulle du tycka det var kul då kanske?. Fan cool snut. Varför håller man vapnet så, jo kanske för att det blir enklare att sikta, inte för att leka gangster. Poliser vill väl också kunna sikta bra. ÄR DET INGEN HÄR SOM KOMMER HJÄLPA MIG ATT STÖDJA KAMPEN MOT FB HÄR: DET HANDLAR OM R* FRAMTID. W0rd till hundra procent pimpan! Ninjan vet inte vad han snackar om... ... han är säkert en GTA-hatare som spelar GTA och försöker såga det med sin svenska som han vardagligen aldrig använder. Ninjan är en pussy- Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DaStalKer Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Det enda jag störde mig på i början var att alla andra gäng började peppra ner en direkt, även om man körde förbi i 300kmh... lite jobbigt ibland.. men nu är den biten över, o allt e bra Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest CombatCraft90 Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 ÄR DET INGEN HÄR SOM KOMMER HJÄLPA MIG ATT STÖDJA KAMPEN MOT FB HÄR: DET HANDLAR OM R* FRAMTID. Jäkla quote manick shit. Iaf, fan va ledssen jag hade blivigt om R* hade ändrat grafiken. Den är ju så jäkla mysigt overklig. Och Ninjan har nog inte alla hönsen hemma... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) Här ser man verkligen skillnaden mellan gtasajten och FB. Jag skäms nästan över att vara medlem här just nu. Men det är ju det San Andreas handlar om pucko.Men det fattar ju inte du som är född 1997. Tycker också dom/han värkar idiot...eller har seriösa problem... Han som skrev 1:a quoten har säkert IQ: gettpung eller nått..som spelar GTA och försöker såga det med sin svenska som han vardagligen aldrig använder. Ninjan är en pussy "Buhu, dom gillar inte mitt favoritspel och därför är dom idioter :'( " Väx upp. Redigerad 15 juni, 2005 av Funnylin Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PanzerPanz Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Det där var något av det roligaste jag läst detta året, GTA SA ÄR och förblir en älskling i samlingen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ronin Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Här ser man verkligen skillnaden mellan gtasajten och FB. Jag skäms nästan över att vara medlem här just nu. "Buhu, dom gillar inte mitt favoritspel och därför är dom idioter :'( " Väx upp. Det handlar vell inte om att Ninjasnubben sågar pimpens favvospel... ... det handlar om att Ninjasnubben är dold bakom sitt IP-nummer och försöker såga GTA: SA för ingen anledning. Folk tycker att Ninjans argument var bra endast för att folk inte orkade läsa, dem såg bara ett par komplicerade ord i hans citat på svenska, och folk höll med, precis som "mm, aa, han hade rätt" Ninjan hade rätt i min röv, en äkta smygrasse som inte gillar svarta eller spel från USA. Så nu kan han spela dubbade Kalle anka på sin 400 Mhz PC och leka smart för någon annan. Fyy... sorry för alla dessa kommentarer, fick bara ett litet utbrott. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Det handlar vell inte om att Ninjasnubben sågar pimpens favvospel... ... det handlar om att Ninjasnubben är dold bakom sitt IP-nummer och försöker såga GTA: SA för ingen anledning. Folk tycker att Ninjans argument var bra endast för att folk inte orkade läsa, dem såg bara ett par komplicerade ord i hans citat på svenska, och folk höll med, precis som "mm, aa, han hade rätt" Ninjan hade rätt i min röv, en äkta smygrasse som inte gillar svarta eller spel från USA. Så nu kan han spela dubbade Kalle anka på sin 400 Mhz PC och leka smart för någon annan. Fyy... sorry för alla dessa kommentarer, fick bara ett litet utbrott. Haha, var de bästa jag läst! Men de e rätt.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts