BroDD Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Ska köpa bas den 25.. eller köpa, få men brukar öva så länge på min akustiska gitarr.. o när ja spelar snabbt ett litet tag får ja ont i handen.. inte i hela handen men typ mellan pekfingret o tummen o mellan pekfingret o långfingret... och typ.. uppe vid axeln... e de för att ja e nybörjare o inte van? kommer ihåg att de va så när ja spela trummor, o blev trött i armarna lätt i början.. e de så me gitarr/bas oxo?? kan man träna fingrarna på nåt bra sätt för o slippa sånt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Nu är jag inget proffs på gitarrer och basar men jag tror att det är för att du inte är van. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Jagv har aldrig fått sånt skit Ska kanske själv också köpa en bas i slutet av sommar. Lirar gitarr nu. kan ju vara kul att ha båda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Vilken hand får du ont i? När jag började spela bas, så spelade jag ganska långa sträckor, fick inte alls ont. kanske lite i högerhanden eftersom ja körde utan plektrum, men det var efter ett bra tag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Jagv har aldrig fått sånt skit Ska kanske själv också köpa en bas i slutet av sommar. Lirar gitarr nu. kan ju vara kul att ha båda. Bas e roligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 När jag började spela bas, så spelade jag ganska långa sträckor, fick inte alls ont. kanske lite i högerhanden eftersom ja körde utan plektrum, men det var efter ett bra tag Vafan håll den äkta känslan vid liv. Kör utan plektrum BRODD: kanske det... vet inte båda är lika roligt, men lirar gitarr i ett band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Kör oftast med plektrum. lättare när man står upp mmmyyyyycke tyngre ljud utan, men va fan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Kör oftast med plektrum. lättare när man står upp mmmyyyyycke tyngre ljud utan, men va fan. Men jo fatta, Du ska kära med fingrar ! Avdisskuterat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 MED plektrum... nu e de slutdiskuterat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Ska finnas nåt som kallas "spindeln" som är ganska bra uppvärmning för fingrarna. Har dessvärre glömt hur man gjorde, men jag skall försöka komma på hur man gör. Kanske slänger upp en film för att visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Jag fick alltid det i början. Lite bra träning kan vara att spela t.ex som detta: ------8---------------------------------------------- ----9------------------------------------------------ --10------------------------------------------------- 11--------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- ----------------------------------------------------- Och sen fortsätta neråt så långt du kan. Spela så typ 5 minuter om dan så ska det gå bra ska du se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts