Elander Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Jag behöver processor,moderkort,DDR minne och chassi Jag vill ha AMD athlon 64 939 socket till processor och ett moderkort som stödjer 939 socket+en snygg burk helst. jag har runt 4500 Om det finns någon som kan bygga ihop snabbt ett bra paket med det på någon hyffsat billig sida så skulle jag bli SVIN glad :lol: Eller helafall länka till en billig datasida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Eller helafall länka till en billig datasida Hmm, download.com har rätt mycket data. Det mesta är Freeware också, alltså helt gratis! Sorry att jag inte kan hjälpa dig men folk måste börja inse att dator och data inte är synomymer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 O jag tänker inte hjälpa folk som tror att dator och data är synomymer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 (redigerad) Kolla runt lite på Datorbutiken, man kan söka dära, sök på chassi, sen välj Black Thunder Miditower Black 300W ATX + cooling + S-ATA strömadapter(den som är under första som kommer upp) den var ganska cool tycker jag(går ej att länka ) edit, sök på AMD athlon 64 939 socket(processorn som du ville ha, så kommer det upp fin fina resultat ) Redigerad 14 juni, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Kolla runt lite på Datorbutiken, man kan söka dära, sök på chassi, sen välj Black Thunder Miditower Black 300W ATX + cooling + S-ATA strömadapter(den som är under första som kommer upp) den var ganska cool tycker jag(går ej att länka ) Ne, det var ju grymt svårt att länka till den... http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CASA06BLFA Förövrigt så är det ett budgetchassi. Antec och Chieftec for life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2005 Black Thunder är säkert ett helt ok chassi (DB använder ju det i nästan alla sina datorpaket) men 300 watt kommer du inte långt på idag. Om du inte räds för att lägga lite mer pengar på lådan är något av Antecs chassin ett bra köp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) Ne, det var ju grymt svårt att länka till den... http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CASA06BLFA Hur gjorde du? Kan inte länka till produkter på onoff heller . edit, kom på nu , står ju till och med direktlänk hahha! Redigerad 15 juni, 2005 av ZliPp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Kolla runt lite på Datorbutiken, man kan söka dära, sök på chassi, sen välj Black Thunder Miditower Black 300W ATX + cooling + S-ATA strömadapter(den som är under första som kommer upp) den var ganska cool tycker jag(går ej att länka ) edit, sök på AMD athlon 64 939 socket(processorn som du ville ha, så kommer det upp fin fina resultat ) Hehe mycket snäll av dig,men det är precis det jag har kollat på innan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 O jag tänker inte hjälpa folk som tror att dator och data är synomymer. Ehm...förlåt mig då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 (redigerad) Detta har jag tänkt mig: CHASSI MODERKORT PROCESSOR DDR MINNE Totalt inkl moms : 3882.00 ____________________________________________________________________ Säg till om det är något som skulle passa bättre med varannat eller så,eller att ni skulle valt annat. För jag vill ju få det bästa för pengarna. Redigerad 15 juni, 2005 av Elander Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Black Thunder är säkert ett helt ok chassi (DB använder ju det i nästan alla sina datorpaket) men 300 watt kommer du inte långt på idag. Om du inte räds för att lägga lite mer pengar på lådan är något av Antecs chassin ett bra köp. Vadå...jag har en 40 GB hårddisk och jag ska enbart spela på den. så säg varför jag inte kommer komma långt med den idag ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 40gb. Hm, lär vara en 5400rpmare, vilket inte är direkt snabbt. Märks rätt stor skillnad på en 5400rpamare och en som går i 7200rpm (vilket alla nya diskar gör). Men vad har du för grafikkort? Och du borde köpa en 512mbs minnessticka till. 1024mb är nästan minimum idag. Och om du köper en 512a till kommer du kunna köra i dual-channel också. För övrigt räcker nog 300w. Fast det är precis på gränsen skulle jag tro... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 40gb. Hm, lär vara en 5400rpmare, vilket inte är direkt snabbt. Märks rätt stor skillnad på en 5400rpamare och en som går i 7200rpm (vilket alla nya diskar gör). Men vad har du för grafikkort? Och du borde köpa en 512mbs minnessticka till. 1024mb är nästan minimum idag. Och om du köper en 512a till kommer du kunna köra i dual-channel också. För övrigt räcker nog 300w. Fast det är precis på gränsen skulle jag tro... 7200rpm på hårddisken. ATI radeon 9600XT Men asså jag kan spela BF2 nu och jag har runt 500mb ddr minne nu(pappa kommer ta det sen så annars så skulle jag haft 1024mb. Vad menar alla på gränsen,jag ska bara ha 1 40gb hårddisk och lira spel på inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Ett 9600XT bör kunna köras på 300 watt utan några problem men om du uppgraderar till ett kraftfullare kort i framtiden kommer du kanske behöva köpa ett nytt nätagg också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 Vadå...jag har en 40 GB hårddisk och jag ska enbart spela på den. så säg varför jag inte kommer komma långt med den idag ??? Men det är ju inte enbart hddn som ska ha ström, alla dina andra komponenter vill ju också ha, så jag rekomenderar ett annat chassi med lite fetare PSU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 15 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 40gb räcker iofs om du ska spela ett eller några spel o göra absolut inget mer. Ska du ha flera spel och kanske ha lite musik o film så lär det ju inte räcka. Men men, det är väl ditt problem. Men fortfarande så tycker jag att du ska ha 1024mb ram. Så vitt jag vet så kräver första BF rejält mycket ram o jag tror inte tvåan kommer kräva direkt mindre. Men nätagget kommer nog iaf räcka till, är nog ingen fara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 15 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2005 40gb räcker iofs om du ska spela ett eller några spel o göra absolut inget mer. Ska du ha flera spel och kanske ha lite musik o film så lär det ju inte räcka. Men men, det är väl ditt problem. Men fortfarande så tycker jag att du ska ha 1024mb ram. Så vitt jag vet så kräver första BF rejält mycket ram o jag tror inte tvåan kommer kräva direkt mindre. Men nätagget kommer nog iaf räcka till, är nog ingen fara. Men jag har lirat BF2 på denna datorn 512mb i ram och det flyter fint fint Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts