skribb Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Den som köper nytt grafikkort nu är helt galen. nVidia ska sluta tillverka AGP-kort och troligtvis gör väl ATi det också inom nästa år. Så det är lika bra att vänta i några år på att köpa en helt ny dator med PCI-E osv. Dessutom är 9800 inte avsevärt bättre än 9600, i all fall inte pengamässigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Den som köper nytt grafikkort nu är helt galen. nVidia ska sluta tillverka AGP-kort och troligtvis gör väl ATi det också inom nästa år. Så det är lika bra att vänta i några år på att köpa en helt ny dator med PCI-E osv. Dessutom är 9800 inte avsevärt bättre än 9600, i all fall inte pengamässigt. Prestandamässigt då? Och hur mycket bättre än AGP är PCI-E? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Den som köper nytt grafikkort nu är helt galen. nVidia ska sluta tillverka AGP-kort och troligtvis gör väl ATi det också inom nästa år. Så det är lika bra att vänta i några år på att köpa en helt ny dator med PCI-E osv. Dessutom är 9800 inte avsevärt bättre än 9600, i all fall inte pengamässigt. Så du menar att många som har väntat på t.ex. BF2, men inte kan spela det pga grafikkortet, ska vänta några år med att köpa ett nytt?! Visst, det kan tyckas att man tjänar på det i längden, men BF2 är inget man vill missa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 6 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2005 Kan jag få ditt gamla, Ace lille? Nej! Det ska jag ha. Vi spelar i sammma clan så plz? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 (redigerad) Så du menar att många som har väntat på t.ex. BF2, men inte kan spela det pga grafikkortet, ska vänta några år med att köpa ett nytt?! Visst, det kan tyckas att man tjänar på det i längden, men BF2 är inget man vill missa... Om fallet är sådant, skulle jag köpa nytt, självklart. Jag köpte 6600GT för en dryg vecka sedan för att mitt 9800xt gick sönder och affären försvann i tomma intet så jag kunde inte få ett nytt. Mitt geforce4 klarade inte av FEAR osv. Edit: Stora_tomtefar: Kolla på Tom's hardware, dom har många jämförelser och recensioner Redigerad 7 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 7 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Hehe.. ska köpa helt ny dator till hösten.. Och enligt min kompis som är lite mer insatt i datorer än mig så är det inte så stor prestandaskillnad imellan AGP och PCI-E Här är delarna jag ska köpa förresten http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=138647 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Prestandaskillnaden mellan formaten i sig är inte så stor nej... Men tänk så här: Det bästa kortet till PCI-E just nu är 7800GTX. Det bästa till AGP är 6800 ultra. 7800GTX är nästan dubbelt så bra. Dessutom kan du ha upp till 4 grafikkort med SLI/CrossFire. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 7 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2005 Jag har 9800 PRO, jag kommer ihåg då det kostade typ 5-6 tusen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts