Jump to content

Ska köpa grafikkort och behöver hjälp...

Ace
 Share

Recommended Posts

Bara så att du vet så kostar ett SUPER-BRA Grafik-kort mellan 3000-5000 :lol:

Annars så kan du vänta typ 3 månader, så får du samma grafik-kort för typ 1590 :lol:

Men du hade ju ångrat dig.. så.... eh... Lås detta bara ;)

Vill inte spendera alla pengarna på ett grafikkort :lol:

Tänkte köpa detta:

Radeon

3.0ghz

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

--Lånar tråden lite då den ändå handlar om grafikkort och nyköp--

Kan man på något sätt ta reda på vad man har för grafikkort och vad det är för prestanda på det?

Tilläggas kan även att jag inte har någon kartong eller dyl.

Start - kör - dxdiag

Där ser du ditt grafikkort :lol: .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

--Lånar tråden lite då den ändå handlar om grafikkort och nyköp--

Kan man på något sätt ta reda på vad man har för grafikkort och vad det är för prestanda på det?

Tilläggas kan även att jag inte har någon kartong eller dyl.

Klart man kan :lol:

Start - kör - skriv "dxdiag". Sedan klickar du på bildskärm. Skriv ner namnet som står efter just "namn". Då kan jag berätta hur bra det kort du har är :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det är inte värt att satsa på. Skillnaden mellan ett 9600pro och ett 9800pro är inte värt 2000. Inte i dagsläget. Finns 9800pro för runt 1200. Ska du köpa nåt för 2000 är det väl ett Geforce 6800 du ska satsa på.

Azore: Tanka 3dmark05 o testa med. Eller om du har en äldre dator kan du ju testa 03 eller 02. (Googla efter det, för jag orkar inte fixa fram en url, får be om ursäkt för det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ouch :lol:

Det är ett gammalt kort ska du veta. Du spelar inte nyare spel med det kortet va? :lol: De ska egentligen inte fungera.. Hur gammal är datorn?

Jo det jag gissade. Grafikkortet ska vara ett orginalkort som medföljde.

Datorn för övrigt är en P3:a på 800 Mhz, så det är en gammal dator. Spelar inga spel på datorn, men grafikkortet ska tydligen vara på 16 mb och GTA3 kräver just 16 mb, kommer grafikkortet klara av det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det jag gissade. Grafikkortet ska vara ett orginalkort som medföljde.

Datorn för övrigt är en P3:a på 800 Mhz, så det är en gammal dator. Spelar inga spel på datorn, men grafikkortet ska tydligen vara på 16 mb och GTA3 kräver just 16 mb, kommer grafikkortet klara av det?

Har för mig om att jag lirade GTA3 med ett Voodoo3 en gån gi tiden. Funkade inge vidare. Dock är tnt2 något bättre. Fast du kan ju testa VC istället. Kräver mindre iom att det är bättre optimerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...