Jump to content

BitTorrent vs DC++


The Dude
 Share

Recommended Posts

Ja uppar du fullt får du sjukt seg dl... uppa bara 80-90%...

ex:

Jag hade råkat ställa på full uppload, min download gick i 25kb/s

när jag ändrade till 55 (uppar max 80) gick downloaden upp till 300 ;)

Det där låter lagom moggis. Iofs är det telia o jag har hört andra som har problem med det. Alltså att man inte kan uppa fullt o tanka fullt samtidigt. Iom att det är full duplex så ska det ju gå att maxa åt båda hållen samtidigt.

För jag brukar iaf tanka upp i 80-90 samt tanka i runt 300-400 på bittorrent.

Då till skillnad från DC där man nästan aldrig hittar nån det går att tanka snabbt ifrån. Ofta så tankar man runt 0.5b/s till 10kb/s. Har man tur så kanske man kan hitta nån det går i 30kb/s ifrån. Fast ibland har man ju sån där extremt tur att man kan tanka i 100kb/s.

Eeeeller om man är på storlan så kan man nog tanka i runt 11mb/s.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lägga ner? Hur ska dom göra det? Möjligtvis att dom slutar utvecklar alla olika DC-klienter som finns, men dom kan ju inte direkt stänga ner alla servrar som finns iom att det är privatpersoner som har dom. Så det är rätt omöjligt att lägga ner det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där låter lagom moggis. Iofs är det telia o jag har hört andra som har problem med det. Alltså att man inte kan uppa fullt o tanka fullt samtidigt. Iom att det är full duplex så ska det ju gå att maxa åt båda hållen samtidigt.

Moggis vet jag inte vad det betyder, men så är det iallafall, tycker också det är konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moggis vet jag inte vad det betyder, men så är det iallafall, tycker också det är konstigt.

Moggis är väl ungefär samma sak som mongo. Alltså konstigt. Men ja, konstigt är det. Är nåt med felia iaf, då jag bara hört folk som har felia som har det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...