Jump to content

BitTorrent vs DC++


The Dude
 Share

Recommended Posts

Eh.. varför skall du blanda in min far i detta, han har väll inget med dina bekymmer och göra.

Nej, men om det finns regler på forumet, och om men mod nyligen kommenterat att någon inte lyder den, varför skall ni fortsätta?

Tror i själva verket jag avlastar något lite jobb åt moderatorerna än att slösa bort deras tid på rövslick.

Skall du vara uppkäftig för respekt, stick. Du får ingen.

Smörfabrik .. Host, och xPisc. Varför är du brun om tungan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

.pKz, borde fråga dig den frågan.

Respekt, respekt. Ja, äntligen. Jag är respekterad, på internet! På GTAsajten. Säkerligen tjejen jag hittade på google i min signatur som hjälpte till

Är Johanna från google? Nope, hon är från en dans alla 9or hade tillsammans på Folkets Hus i Sandviken. Något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

På BitTorrent när man ställer in maximum upload, har det inverkan på downloaden. Alltså om man sätter uppen lågt så kan man heller inte tanka fort?

Öppna portar? Men jag har har ju modemet direkt kopplat till närvekskortet :wub:

Men det var nog egentligen inget problem, ligger runt 200 kb/s.

En annan fråga angående DC++, hur lägger man upp en hub om man vill dela filer på ett LAN.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På BitTorrent när man ställer in maximum upload, har det inverkan på downloaden. Alltså om man sätter uppen lågt så kan man heller inte tanka fort?

Öppna portar? Men jag har har ju modemet direkt kopplat till närvekskortet :)

Men det var nog egentligen inget problem, ligger runt 200 kb/s.

En annan fråga angående DC++, hur lägger man upp en hub om man vill dela filer på ett LAN.

Ja uppar du fullt får du sjukt seg dl... uppa bara 80-90%...

ex:

Jag hade råkat ställa på full uppload, min download gick i 25kb/s

när jag ändrade till 55 (uppar max 80) gick downloaden upp till 300 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fattar inte oDC eller DC++.

På oDC så börjar det på 2kb  ;)  sen sjunker det till 30b  :lol:

Så irriterande, så .Torrents är bättre

Du verkar isf ha en väldigt seg lina.

Jag använder bara oDC och hastigheterna är ofta över 1 mb/s, enda gången jag använt bittorrent var när jag inte hittade det på DC och bittorrent är genomsnitt så fan mkt segare

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

And again:

Hur lägger man upp en LAN-hub på DC++. Alltså så vi kan dela filer på LAN med DC.

Använd "yhub" som du kan ladda ner här

sedan så startar du programmet, klickar på START och sedan går du bara in på dc++ som vanligt och skriver in ditt IP på lan (tex. 192.168.0.23) connectar till hubben och tada! klart =) alla andra på lanet skriver natuligtvis in ditt ip för att komma in i hubben.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...