The Dude Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 (redigerad) Kan ni komma upp i höga hastigheter när ni tankar torrents? Jag kommar sällan upp högre än 30 kb/s med BitTorrent men på DC++ upp mot 700 kb/s. Jag har provat torrents med massor av seeders och problemet består. Edit: Kan det vara för jag har låg upload? (Spray 8000 med 8/1 uppkoppling) Redigerad 13 juni, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Kan ni komma upp i höga hastigheter när ni tankar torrents? Jag kommar sällan upp högre än 30 kb/s med BitTorrent men på DC++ upp mot 700 kb/s. Jag har provat torrents med massor av seeders och problemet består. Jag har varit uppe i 900 kb/s som mest men ligger oftast på ca 50-200 kb/s. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 (redigerad) Hittar aldrig några snabba users på DC, eller mycket sellan iallafall med bittorrent brukar jag tanka mellan 100 och 700 (har telia 8/1) Redigerad 13 juni, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 .hugget som stucket.. lika jävla segt vilket som.. men ibland har man ju tur o får upp farten ordentligt oavsett dc/bt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Tankar *HOST**HOST* på *HOST**HOST* just nu... Går 30-50 kB/s. Och det är BitTorrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 (redigerad) Jag laddade ner *** med bittorrent. Mycket bättre än att köpa. Alla borde ladda ner ***. Redigerad 13 juni, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Jag laddade ner *** med bittorrent. Mycket bättre än att köpa. Alla borde ladda ner *** Läs regel §1.1 grattis till din första varning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 (redigerad) Jag laddade ner *** med bittorrent. Mycket bättre än att köpa. Alla borde ladda ner ***. *Varning* Edit: Kollade bort ett tag och missade KalleR Redigerad 13 juni, 2005 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Du måste öppna portar i routern för snabbare farter! nu snackar vi ljusets hastighet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Du måste öppna portar i routern för snabbare farter! nu snackar vi ljusets hastighet! Jag har ingen router. KalleR: Mjo men om man har en fet share kommer man in på bra hubbar med många T3:or. Piratebay däremot har ju ett mycket begränsat utbud. Ofta jag inte hittar det jag söker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Piratebay suger ju! Torrentbytes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 KalleR: Mjo men om man har en fet share kommer man in på bra hubbar med många T3:or. Piratebay däremot har ju ett mycket begränsat utbud. Ofta jag inte hittar det jag söker. Hur fet menar du med fet? jag delar ut över 200gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Hur fet menar du med fet? jag delar ut över 200gb Ja ju fetare share desto fetare hubbar, kan ju vara både en för och nackdel med DC. Jag sharar 119 gig just nu men hubbar som kräver 200 gig+ har ju oftast bra users Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lindström Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Piratebay suger ju! Torrentbytes DDAAAAHH! trancetraffic! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Lägg ner med länkar och tips till warez, förfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 (redigerad) Lägg ner med länkar och tips till warez, förfan. Det ska väl ändå en moderator säga och inte du. Redigerad 13 juni, 2005 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spankdogg Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Lägg ner med länkar och tips till warez, förfan. Varför stör det dig om jag får fråga? Är du strängt emot (fullt legal) nedladdning av filer och tycker att det är ett hot mot skiv- och industribranchen? Kanske jobbar din pappa på ett skivbolag? Gillar du helt enkelt bara att slicka röv för moderatorerna? En "bror duktig" kanske? En av dem som skvallrade till rektorn när de andra pojkarna hade snöbollskrig på skolgården? Vad vet jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Varför stör det dig om jag får fråga? Är du strängt emot (fullt legal) nedladdning av filer och tycker att det är ett hot mot skiv- och industribranchen? Kanske jobbar din pappa på ett skivbolag? Gillar du helt enkelt bara att slicka röv för moderatorerna? En "bror duktig" kanske? En av dem som skvallrade till rektorn när de andra pojkarna hade snöbollskrig på skolgården? Vad vet jag... Eh.. varför skall du blanda in min far i detta, han har väll inget med dina bekymmer och göra. Nej, men om det finns regler på forumet, och om men mod nyligen kommenterat att någon inte lyder den, varför skall ni fortsätta? Tror i själva verket jag avlastar något lite jobb åt moderatorerna än att slösa bort deras tid på rövslick. Skall du vara uppkäftig för respekt, stick. Du får ingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 Bittorrent såklart. Brukar maxa min lina och ligga på ca 850kb/s ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2005 BitTorrent såklart!.. Brukar bara kunna tanka i max 70kb/s från DC för att alla med bra lina är upptagna.. Tankar jag torrents så ligger det på 500-1500kb/s Bara jag som brukar få väldigt låga hastigheter ifrån TPB? Även om torrenten har många seeders? TorrentBytes for life Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts