Jump to content

Spara/Slösa

Sikorka
 Share

Är du en Spara eller Slösa?  

75 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 42
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är inte speciellt slösig av mig och sparar det mesta tills jag har några tusen på konton, då köper jag nåt skoj för dem. 950:- månaden räcker rätt bra för mig.

Till alla er som sparar allt ni får; gör inte det. Om 20 år har ni jobb och tjänar 30000/månaden då är dessa pengar inte värda nånting. Lev livet nu istället, du har definitivt mycket roligare för pengarna nu än sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig mycket pengar eftersom det alltid finns något man vill köpa, men jag köper aldrig något (enligt mig) onödigt.

Eftersom att jag är nöjd med vad jag köper så kan man inte betrakta mig som någon slösare. Men samtidigt så försvinner pengarna direkt då jag har råd med det jag vill ha.

Vote: null vote is the shit

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.vote: Vet inte...

har jag pengar så bränner jag dom oftast på grejjer till bilen.. och det ser iaf inte jag som slöseri.. det är ju lixom saker som varar, som man har glädje av i många år framöver..

slösar aldrig några pengar på onödiga saker som kläder, skor osv.. (det har man ju redan)..

nån krona kanske går åt till mat men det kan väl inte heller direkt räknas som slöseri..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vad jag skulle vilja köpa och hur mycket pengar jag har för stunden.

Men jag brukar spara lite, och sedan köpa dyrare saker än massa smågrejer. Lägger oftast pengarna (precis som ^MeTaNoLiC^) på bilen. Min bil är mitt intresse/min hobby och det anser jag inte som slöseri.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är inte speciellt slösig av mig och sparar det mesta tills jag har några tusen på konton, då köper jag nåt skoj för dem. 950:- månaden räcker rätt bra för mig.

Till alla er som sparar allt ni får; gör inte det. Om 20 år har ni jobb och tjänar 30000/månaden då är dessa pengar inte värda nånting. Lev livet nu istället, du har definitivt mycket roligare för pengarna nu än sen.

Man får iofs inte 30k dirket i fickan men det är sant som du säger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor