Jump to content

Spelet vägrar starta

Share

Recommended Posts

Spelet (som är köpt i butik) vägrar starta längre. ingenting händer när man trycker på exefilerna eller sätter i skivan och trycker på "play san andreas"

bara datorn står och laddar och sen avbryter.

omstart hjälper inte.

grejen är den att jag spelat spelet sen i lördags helt utan problem...

försökt starta säkert 55 gånger nu och jag börje bli lite förbannad nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade exakt samma problem. Kunde köra felfritt några gånger och sen helt plötsligt vägrade spelet att starta. Vet ej exakt vad det är för fel, men det beror iaf på inställningar man har gjort. Det löser man genom att ta bort en fil i Mina dokument mappen.

I mappen Mina dokument finns en mapp som heter "GTA San Andreas" eller nått sånt (sitter inte hemma just nu så kan inte kolla exakt). I den mappen finns först dina sparade spel och sen en till fil som jag skulle tro heter nått med settings.

Ta bort den (eller flytta den ifrån mappen i fall du inte vill kasta den). Nu ska det gå att starta spelet igen. Dock har alla dina inställningar som kontroller och sånt försvunnit. Men mitt tips är att ställa in de kontroller du tycker om, stänga av spelet och göra en backup av den nya settings filen. Om spelet vägrar starta igen så kan du ju använda den filen istället för att ta bort den ej fungerande filen helt. Tror nämnligen inte att det är kontrollerna som får spelet att inte fungera. Bör vara nått med grafiken.

Hoppas det fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor