Helgeson Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 (redigerad) Efter en stunds spelande stängs spelet av och det kommer en bluescreen där det bl.a står "Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" och sen står det något om en fil (nvmcp.sys) Och då måste jag starta om datorn. När jag startar datorn igen skickar jag en felrapport och då kommer jag till denna sidan och därifrån kan jag klicka mig till den här sidan Där står det att jag kan lösa problemet "genom att skaffa och installera den senaste drivrutinen för grafikkortet". Men jag har dom senaste drivrutinerna till mit GeForce 6600. Vill ju kunna lira spelet normalt så jag är väldigt tacksam för svaren jag kan få Redigerad 11 juni, 2005 av Helgeson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Helgeson Skrivet 12 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Problemet löst, ta bort tråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Hur gjorde du då?... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Problemet löst, ta bort tråden! Min vän har precis samma problem, och han har likadant grafikkort (g6600). Kan du berätta hur du gjorde? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Ja får också fram den där iblan, dock mycket sällan. Fast jag vill gärna veta vad du gjorde!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Helgeson Skrivet 12 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Ok, som ni vill Tryck på startmenyn --> Välj Kör --> Skriv "Dxdiag" --> tryck på "Ljud 1" --> Ändra "Maskinvaruaccelerationsnivå för ljud" till "Enkel acceleration" --> Tryck på Avsluta och nu funkar spelet...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts