Jump to content

Löste ljudproblemet!

Share

Recommended Posts

"Behold", sökte lite på internet, rätt många som har det här ljudbuggen. När vissa effekt ljudsnuttar (bildörrar, krashar, etc..) inte spelas upp korrekt eller när alla dialoger spelas upp samtidigt under en "cutscene"

Vet inte om detta funkar för alla, men värt ett försök gör såhär:

1. Start>Kör>Dxdiag

2. Tryck på fliken "Sound"

3. Finns det en liten mätare där det står "Hardware Sound Acceleration Level" flytta pekaren ungefär i mitten till "Basic acceleration".

4. Exit och testa spelet!

Hoppas det funkar!

Brough by Hijackgames(GGPL) :rolleyes: We still lives!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara varit med om detta fel en enda gång. Klarade precis spelet med en playtime på 29:29. Min kompis laddade tyvärr ner det. Han har helt annat ljud och felet uppstår mycket oftare. Det kanske inte har med saken att göra, men kan det vara npågon skillnad på nerladdat och köpt? Jag har köpt spelet och upplever det som sagt mycekt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har bara varit med om detta fel en enda gång. Klarade precis spelet med en playtime på 29:29. Min kompis laddade tyvärr ner det. Han har helt annat ljud och felet uppstår mycket oftare. Det kanske inte har med saken att göra, men kan det vara npågon skillnad på nerladdat och köpt? Jag har köpt spelet och upplever det som sagt mycekt sällan.

Det är ingen skillnad på det nerladdad och köpt. SA fixar inte vissa hårdvaror. Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 1 month later...