Stora_tomtefar Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Jag ska inte göra lumpen, för att jag tycker vill inte få en utbildning i att bäst döda folk , dessutom gillar jag inte soldater, krig, eller vapen (men gta är skoj ändå, det är fiktion ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Vad händer om man inte mönstrar då? 6 månaders fängelse och böter. ( ? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Alla män i Sverige måste mönstra enligt lag. Annars blir det fängelsestraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Så jävla löjliga vissa är, är ni så jävla inihelvetes lata att ni inte orkar helt enkelt? Jag tänker göra lumpen, tror det är en ganska så kul upplevelse, iaf enligt min farsa och några polare. Visst, vissa grejjor är inte kul, men allt kan inte vara kul hela tiden? Det är kul att åka på klassresa till liseberg, men det är inte kul med nationella prov. Jag har inte Sveriges bästa kondis, men tänker ändå försöka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Jag fick ett brev hem idag, jag slet upp brevet full av förväntan. När jag fick upp det ur kuvertet så stod det "Ska du mönstra?" Måste jag mönstra? Vad gör man? Mönstrar du inte hamnar du i finkan! Sen är lumpen NÄSTAN frivillig. Du kan låtsas ha dålig kondis o kalla dig pacifist o allt va det heter, men du kan inte fejka dina betyg eller din hälsa (dom ber om dina senaste betygspapper, och kollar hjärtrytm, syn, hörsel o allt va det heter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 12 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Mönstrar du inte hamnar du i finkan! Sen är lumpen NÄSTAN frivillig. Du kan låtsas ha dålig kondis o kalla dig pacifist o allt va det heter, men du kan inte fejka dina betyg eller din hälsa (dom ber om dina senaste betygspapper, och kollar hjärtrytm, syn, hörsel o allt va det heter). Finkan?! Coolt. Då vet jag vad jag ska göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Finkan?! Coolt. Då vet jag vad jag ska göra "Kolla på mig, jag har suttit på kåken, nu kan jag skryta om det till alla." Du vet att det är bra mycket svårare att få jobb om man har suttit inne tidigare, oavsett anledning. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 12 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 "Kolla på mig, jag har suttit på kåken, nu kan jag skryta om det till alla." "Kolla på mig, jag har gjort lumpen, nu kan jag skryta om det till alla." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Fick också hem papper om det. Tänker inte göra lumpen, skyller på min astma (som knappt känns av längre) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 12 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2005 Eller så gör man som min kusin! När han väl var inne i lumpen, så kom han hem en vecka, spelade bandy match och slog i sargen så att armen hoppade ur led, han hade bara varit i lumpen i ungefär 2 veckor när detta inträffade och han behövde aldrig mer komma tillbaka pga skadan! Nu kanske det är lite jobbigt att behöva dra armen ur led för att slippa lumpen men wtf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts