Zack Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jag fick ett brev hem idag, jag slet upp brevet full av förväntan. När jag fick upp det ur kuvertet så stod det "Ska du mönstra?" Måste jag mönstra? Vad gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Mönstring är ett måste tror jag. Sen om du ska göra lumpen eller inte är i princip upp till dig nu för tiden. Förr var det tvång på det med men nu så kan man bara säga att man inte vill så kommer man med 99% sannolikhet slippa lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 .se till att vara tillräckligt dålig på mönstringen bara så du kommer hem snabbt o slipper sova över där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Hmm sova där? du måste haft långt till mönstringsstället... vi åkte på morronen och kom hem på kvällen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 (redigerad) Går bara i 9:an så det är inget jag tänkt så mycket jag tror inte jag ska göra lumpen (slipper ju förhoppningsvis), känns inte som om jag tillför sverige nåt genom att förbereda mig mot ett krig som aldrig kommer komma edit: fast utesluter inte att det kanske skulle vara en kul upplevelse träffa nya kompisar, roliga minnen m.m Redigerad 10 juni, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Cool det var inte bara jag som fick brevet! Jag har inte bestämt mig än men det lutar mot ett nej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Ska ställa upp om man får kasta pilar i furirernas bakar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 10 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Ska ställa upp om man får kasta pilar i furirernas bakar! Man kan göra det lagligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Hmm sova där? du måste haft långt till mönstringsstället... vi åkte på morronen och kom hem på kvällen .ca. 8 mil.. trodde det var standard med 2-dagars mönstringar? hmm.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 EXAKT vad gör man på mönstring? vet att de e typ test bla bla.. men exakt vad gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 EXAKT vad gör man på mönstring? vet att de e typ test bla bla.. men exakt vad gör man? Man gör typ test bla bla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Man gör typ test bla bla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Givetvis ska man mönstra, så länge det är lag på det. Under mönstringen testar dom din fysiska styrka, och ditt psyke. Sedan avgör dom om du passar in i lumpen. Om du nu vill göra lumpen var så ärlig så möjligt så det inte blir massa missförstånd t.e.x du smörar om hur mycket du älskar skog och träd, leker greenpeace aktivist helt enkelt. Så placerar dom dig i skogen när du hellre föredragit flottan. Om du planerar att försöka lura dig igenom mönstringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jag, och alla mina vänner som mönstrat förut har lyckats få frisedel Ingen verkar villa göra lumpen nu för tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Givetvis ska man mönstra, så länge det är lag på det. Under mönstringen testar dom din fysiska styrka, och ditt psyke. Sedan avgör dom om du passar in i lumpen. Om du nu vill göra lumpen var så ärlig så möjligt så det inte blir massa missförstånd t.e.x du smörar om hur mycket du älskar skog och träd, leker greenpeace aktivist helt enkelt. Så placerar dom dig i skogen när du hellre föredragit flottan. Om du planerar att försöka lura dig igenom mönstringen. Vad händer om man inte mönstrar då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 You asked fore it... Man har samtal med dem om sitt privata liv och ens inställning till armén, dom gör också ett fysisk prov för att se om du klarar av att göra lumpen... Alltså att du kan röra på dig i mer än en minute . Och givetvis Hälsokontroll att du inte är underviktig eller har ryggproblem eller liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Orka! Skyller på psykiska problem. (Skriver det på lappen, får vi se om jag slipper mönstringen, lumpen vägrar jag göra.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Småseg som jag är så har jag TYP trott att mönstring och lumpen är samma sak. Goddamnit. SKa inte göra lupmen (tror jag) och får väll då försöka undvika mönstring eller nåt. Det hinner nog ändras lite så jag slipper innan det är dags för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 För er som inte vill göra lumpern säg bara att ni inte vill hel enkelt, att ni är "omotiverade" eller liknande det är mycket bättre är att hålla på att fjolla runt med att spela psyksjuk och sånt jag tror personerna som håller i mönstrigen ser att man fejkar rätt snabbt. En annan har fått mönstrigs tid och allt men sen kom ett till brev där det stog att dom skulle skicka en ny tid åt mig, men sen dess har jag inte hört av dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 11 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2005 Orka! Skyller på psykiska problem. (Skriver det på lappen, får vi se om jag slipper mönstringen, lumpen vägrar jag göra.) W0rd,W0rd!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts