Jump to content

Ska du mönstra?

Zack
 Share

Recommended Posts

Går bara i 9:an så det är inget jag tänkt så mycket

jag tror inte jag ska göra lumpen (slipper ju förhoppningsvis), känns inte som om jag tillför sverige nåt genom att förbereda mig mot ett krig som aldrig kommer komma

edit: fast utesluter inte att det kanske skulle vara en kul upplevelse

träffa nya kompisar, roliga minnen m.m :)

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis ska man mönstra, så länge det är lag på det.

Under mönstringen testar dom din fysiska styrka, och ditt psyke. Sedan avgör dom om du passar in i lumpen. Om du nu vill göra lumpen var så ärlig så möjligt så det inte blir massa missförstånd t.e.x du smörar om hur mycket du älskar skog och träd, leker greenpeace aktivist helt enkelt. Så placerar dom dig i skogen när du hellre föredragit flottan. Om du planerar att försöka lura dig igenom mönstringen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Givetvis ska man mönstra, så länge det är lag på det.

Under mönstringen testar dom din fysiska styrka, och ditt psyke. Sedan avgör dom om du passar in i lumpen. Om du nu vill göra lumpen var så ärlig så möjligt så det inte blir massa missförstånd t.e.x du smörar om hur mycket du älskar skog och träd, leker greenpeace aktivist helt enkelt. Så placerar dom dig i skogen när du hellre föredragit flottan. Om du planerar att försöka lura dig igenom mönstringen.

Vad händer om man inte mönstrar då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:rolleyes:

You asked fore it...

Man har samtal med dem om sitt privata liv och ens inställning till armén, dom gör också ett fysisk prov för att se om du klarar av att göra lumpen... Alltså att du kan röra på dig i mer än en minute :ph34r:. Och givetvis Hälsokontroll att du inte är underviktig eller har ryggproblem eller liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er som inte vill göra lumpern säg bara att ni inte vill hel enkelt, att ni är "omotiverade" eller liknande det är mycket bättre är att hålla på att fjolla runt med att spela psyksjuk och sånt jag tror personerna som håller i mönstrigen ser att man fejkar rätt snabbt.

En annan har fått mönstrigs tid och allt men sen kom ett till brev där det stog att dom skulle skicka en ny tid åt mig, men sen dess har jag inte hört av dem :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor