Nick Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Tjenare har en dator som har detta: Pentium 4 512MB RAM 80 GB 28 gH Grafik Geforce128 MB RAM Det jag undrar om denna dator klarar SA i den bästa grafiken, med alla effekter? Jag är mest orolig på grafikkortet som jag har haft problem med i några spel tidigare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Det finns redan en topic om det här. Din dator kommer att klara GTA: SA men eftersom att du inte har skrivit exakt vilket grafikkort du har så är det svårt att se hur bra det kommer gå på ett ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Det finns redan en topic om det här. Din dator kommer att klara GTA: SA men eftersom att du inte har skrivit exakt vilket grafikkort du har så är det svårt att se hur bra det kommer gå på ett ungefär. Ehrm, jo... det har han. Grafik Geforce128 MB RAM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 9 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Det finns redan en topic om det här. Din dator kommer att klara GTA: SA men eftersom att du inte har skrivit exakt vilket grafikkort du har så är det svårt att se hur bra det kommer gå på ett ungefär. Är ny på forumet så jag har inte direkt sett så många trådar, mitt grafikkort: Nvidia Geforce FX 5200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Är ny på forumet så jag har inte direkt sett så många trådar, mitt grafikkort: Nvidia Geforce FX 5200 Ditt grafikkort är mest ett budgetkort enligt mig... Hur ser man vilket graffekort man har egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Armin_boy89 Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Ja det undrar jag också , hur ser man ? Var inne på enhetshanteraren men där står det inte så mycket ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sobieski Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Här finns lite progs för systeminformation Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Ditt grafikkort är mest ett budgetkort enligt mig... Hur ser man vilket graffekort man har egentligen? Start > Kör > Skriv "dxdiag". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nick Skrivet 9 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Ditt grafikkort är mest ett budgetkort enligt mig... Hur ser man vilket graffekort man har egentligen? Jepp, så är det, fick det med när jag köpte den inte alltför dyra datorn... Men kan någon svara på om jag klarar alla effekter och bästa grafiken utan problem med mitt grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Jepp, så är det, fick det med när jag köpte den inte alltför dyra datorn... Men kan någon svara på om jag klarar alla effekter och bästa grafiken utan problem med mitt grafikkort? Nej du kommer inte kunna ha bästa grafiken med det kortet utan lagg. Tror inte det kommer fungera felfritt med mitt kort heller. Har ett Geforce 6800 GT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Nej du kommer inte kunna ha bästa grafiken med det kortet utan lagg. Tror inte det kommer fungera felfritt med mitt kort heller. Har ett Geforce 6800 GT. HAHA,,, jo det kommer funka på högsta för dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dulle Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Jag har geforce 6600.... Funkar det bra då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
johle Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 (redigerad) Om killen säger att det inte funkar helt på sitt 6800gt, tror du då det funkar bra på ditt 6600? För övrigt, alla har ju olika krav. Om någon säger "med allt på högsta" kanske han menar i 1024x768 med lite AF osv. Max jag kan ha är 1600x1200 och jag tvivlar på att det komemr att flyta perfekt med ALLT på max i den upplösningen (max upplösning är dock något betydligt högre har jag för mig). Lite trist, men så är det nog. Får spelet imorrn, förhoppninsgvis har jag fel! Redigerad 9 juni, 2005 av johle Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Om killen säger att det inte funkar helt på sitt 6800gt, tror du då det funkar bra på ditt 6600? För övrigt, alla har ju olika krav. Om någon säger "med allt på högsta" kanske han menar i 1024x768 med lite AF osv. Max jag kan ha är 1600x1200 och jag tvivlar på att det komemr att flyta perfekt med ALLT på max i den upplösningen (max upplösning är dock något betydligt högre har jag för mig). Lite trist, men så är det nog. Får spelet imorrn, förhoppninsgvis har jag fel! Det kommer att flyta på bra med 6800GT. 6600 kommer att gå, inte allt på max men det kommer att gå. Max menar iaf jag med att alla inställningar är på högsta. Plus att upplösningen är någorlunda hög, dvs inte lägre än 1024x768x32. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Han _tror_ att det inte kommer fungera. Men det kommer det att göra, var så säker. Grafiken för GTA:SA är inte den bästa. Har man tillräckligt med RAM och CPU så ska man kunna spela spelet utan några som helst problem. Jag tänker få spelet att flyta på min dator: AMD 1800+, Geforce3 (@210/480) och 640mb RAM. @Nick. Du har sagt att du har en pentium 4. Det säger tyvärr inte något alls. Sen har du skrivit "28gh" eller liknande. Menar du 2.8 ghz? Isf ska du klara av att spela spelet uta några som helst problem. Eftersom grafikkortet är datorns flaskhals lär du få sänka ett par inställningar... testa dig fram. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTAjonte Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Nej du kommer inte kunna ha bästa grafiken med det kortet utan lagg. Tror inte det kommer fungera felfritt med mitt kort heller. Har ett Geforce 6800 GT. Jodå det kan du ge dig *** på .... Ge Force 6800 är ju ett av det bästa grafikkortet som finns just nu .... Fast det beror ju givetvis på hur mycket RAM minne och vilekn processor du har men annars kommer det nog fungera perfekt ska du se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
smut Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Kör 1024x768x32 med mitt Gforce Mx6600 GT (vivo edt.) flyter bra och inga problem (förutom ljudbuggen.). resten av mitt system är följande: P4 Nothwood 3072MHz. 2x 512mb ram. 1x 160gb (S-ATA), 1x 120gb (IDE), 1x 200gb (IDE). - Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Jodå det kan du ge dig *** på .... Ge Force 6800 är ju ett av det bästa grafikkortet som finns just nu .... Fast det beror ju givetvis på hur mycket RAM minne och vilekn processor du har men annars kommer det nog fungera perfekt ska du se Jag vet att det kommer fungera ganska bra men när jag tex kör Brothers In Arms på alla inställningar på högsta så känner man lite lagg när man svänger runt. Alltså det hackar inte utan man känner bara att det går lite segare att svänga med musen om man tex kollar på en karaktär. Men Brothers In Arms kräver nog bättre dator än SA. För övrigt har jag en AMD 64 3500+ processor och 1 GB RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Offtopic men hur ställer man in så allt är på det högsta(grafiken)? Har satt upplösningen på högsta, utan lagg, men vad ska man ställa in sen? Tex frame limiter, ska den vara på eller av för bäst grafik?(sen alla andra saker) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 10 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2005 Offtopic men hur ställer man in så allt är på det högsta(grafiken)? Har satt upplösningen på högsta, utan lagg, men vad ska man ställa in sen? Tex frame limiter, ska den vara på eller av för bäst grafik?(sen alla andra saker) Har du satt AA på högsta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts