pKz Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 (redigerad) Tjena alla, okej börjar nu. En båt som väger 4 ton och är 5 meter lång ska landa och släppa av en gubbe på kanten, fast han får simma in en bit. Aja, i alla fall. Det är 1dm på varje "kant" av trappen, och vattnet stiger med 1.2 cm hela tiden. Den sista kanten nuddar precis vattnet, och den översta är precis på kanten på båten. Det är 12 trappsteg. När kommer gubben mötas med vattnet? Han går 0.5dm i minuten, och vattnet stiger med 1 dm varje minut. edit igen: hade skrivit fel igen. 1 dm/min inte i sek på vattnet. Redigerad 8 juni, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Tjena alla, okej börjar nu. En båt som väger 4 ton och är 5 meter lång ska landa och släppa av en gubbe på kanten, fast han får simma in en bit. Aja, i alla fall. Det är 1dm på varje "kant" av trappen, och vattnet stiger med 1.2 cm hela tiden. Den sista kanten nuddar precis vattnet, och den översta är precis på kanten på båten. Det är 12 trappsteg. När kommer gubben mötas med vattnet? Han går 0.5cm i sekunden, och vattnet stiger med 1.2 cm varje sekund. Vadå landa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Tjena alla, okej börjar nu. En båt som väger 4 ton och är 5 meter lång ska landa och släppa av en gubbe på kanten, fast han får simma in en bit. Aja, i alla fall. Det är 1dm på varje "kant" av trappen, och vattnet stiger med 1.2 cm hela tiden. Den sista kanten nuddar precis vattnet, och den översta är precis på kanten på båten. Det är 12 trappsteg. När kommer gubben mötas med vattnet? Han går 0.5cm i sekunden, och vattnet stiger med 1.2 cm varje sekund. Orkar inte tänka nu. Är trött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Vadå landa? Men vad heter det, kantra. Stanna till då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Men vad heter det, kantra. Stanna till då. Aha... Jag trodde jag var korkad först 3 minuter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 (redigerad) Aha... Jag trodde jag var korkad först 3 minuter? Jag skickar pm vad svaret är. Hihi. Har ändrat i topicen, hade skrivit fel. inte 0.5 cm/sek utan 0.5 dm/min sorry alla Redigerad 8 juni, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Äsch päsch.... Nu blev jag ledsen :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Äsch päsch.... Nu blev jag ledsen :'( Förstog du vad jag skickade i pm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Förstog du vad jag skickade i pm? Ja.... Känner mig korkad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Testar den imorgon, ids inte nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Testar den imorgon, ids inte nu. Men det är inge hjärngymnastik för fan. Den är enkel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Men det är inge hjärngymnastik för fan. Den är enkel. Men jag är lite borta nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Men jag är lite borta nu. Fegis. Aja, lycka till imorgon då.. Haha, Zack är den första. hoppas fler blir lurade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 Men det är inge hjärngymnastik för fan. Den är enkel. För enkel nästan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 8 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 (redigerad) Edit : hahaha gud vad lätt. Redigerad 8 juni, 2005 av Bullet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 8 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2005 (redigerad) Men åhh! Skriv svaret så nån annan kan fortsätta. Om det nu är en sån tråd? Mjaha, gör väl det då. Eller jag pm:ar till dig. För Patrik ska ju också klara av det. Edit: sendat nu. Redigerad 8 juni, 2005 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Mjaha, gör väl det då. Eller jag pm:ar till dig. För Patrik ska ju också klara av det. Edit: sendat nu. Pema (Pma) Mig med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 24 minuter? Gubben avverkar 1 trappsteg på 2 minuter och han har 12 trappsteg mellan sig själv och vattnet. Att vattnet stiger gör ingen skillnad eftersom båten stiger lika mycket när vattnet gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Men är han inte redan i vattnet? eller va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Grattis Arvid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts