Jump to content

Betalningssätt?

Recommended Posts

För det första , vart beställde du spelet? Om det är på cdon.com så kan du välja mellan kreditkort eller faktura , men borde du inte ha fått reda på hur du ska betala för det när du beställde spelet? Oftast får du gå till posten och hämta spelet själv. Eller om dom har en "postbank" i en ICA butik nära dig , när jag beställer grejer , så får jag alltid gå till min ICA butik och hämta , dom brukar skicka ett litet brev där dom säger att spelet har kommit och att du ska hämta det...där betalat du då om du valt faktura...tror jag iaf.

Redigerad av Armin_boy89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oftast när man bestället spel och andra saker från företag så är det antagligen förskott som gäller (dvs man sätter in pengar, sen skickar dom varan) eller postförskott (dvs dom skickar paketet, du får hem ett AVI när den ligger på närmaste postcenter, du betalar paketet där).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag beställde från CDon.com och jag såg alldrig någon betalningssätt :wub: jo jo, när jag beställde vice så fick jag hämta det på ICA :P

Hmm, så du skickar iväg en beställning utan att kolla hur du ska betala. Det finns ju ett alternativ där man själv kryssar i hur man ska betala så det ka ndu ju inte ha missat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Standarden är väl leverans till brevlådan/brevinkastet?

Det bästa enligt mig. Men bor man i villa och inte är hemma den tiden då posten kommer kan det vara bättre att välja postförskott (men det kostar också mer).

Det kostade 408 kr för mig och jag beställde när 5% rabatten var <_< ja ja, vi får se imorgon (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor