Jump to content

Hjälp men grafikkort!

Share

Recommended Posts

Jahopp, jag är helt bakom flötet när det gäller datorprylar, så jag undrar om det vore så att någon vänlig själ kunde hjälpa mig lite.

Problemet är att jag har ett alldeles för dåligt grafikkort (Nivida gforce 2 mx/mx 400), detta verkar inte stödja pixelshader funktionen.

Så alltså behöver jag ett nytt grafikkort, vad ska jag köpa för något? Då jag är väldigt fattig så får det hellre vara billigt än bra. Huvudsaken är att jag kan spela SA på det, det behöver alltså inte vara bättre än att det stödjer minimikraven.

Tack på förhand...

Robert

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det pselar ingen roll om du köper ett grafikort med 128 mb som kostar typ 699 kr bara för att det är billigt och har mycket minne så är det inte bra, ett grafikkort ska minst kosta 2999 (minumum ..

gå in på www.komplett.se och titta runt ;)

Inte fan är 3 papp minimum för att spelen ska bli acceptabla. Hälften ska räcka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Snaxe: tackar. 469 pix vart ju inte mycket och punga ut. Funkar det hyffsat att spela med det?

Didier Sachs: Jo ja. Men jag är, som sagt, inte ute efter ett bra grafikkort. Utan bara ett som gör så att jag kan spela imorgon. Pallar inte sitta med spelet i handen och runka till fodralet och vänta på att jag ska få råd och köpa ett bra grafikkort...

Redigerad av rusko
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Didier Sachs: Så din slutsats är alltså att det inte är värt att köpa ett kort under 3000.

Ahh vill inte tro på dig, alltså jag vill bara ha så att jag kan spela det. Det kan vara 640*480 om det vill, bara ja kan spela.

I värsta fall få jag väll köpa det till x-box. Men i mitt tycke skall man spela GTA med mus och tangentbord...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snaxe: tackar. 469 pix vart ju inte mycket och punga ut. Funkar det hyffsat att spela med det?

Didier Sachs: Jo ja. Men jag är, som sagt, inte ute efter ett bra grafikkort. Utan bara ett som gör så att jag kan spela imorgon. Pallar inte sitta med spelet i handen och runka till fodralet och vänta på att jag ska få råd och köpa ett bra grafikkort...

PERVO! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är Geforce4 MX 440 bra? ;)

Nej det är inte speciellt bra.. jag hade det innan, nu har jag köpt ett radeon 9800 pro, är nöjd med det kortet just nu... inga större problem hittils..

radeon 9800 pro är defenetivt prisvärt.. du kan någ hittar kortet för 1500 - 2000 kr max. kolla runt lite på datorbutiken vetja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rekommenderar också radeon 9800 pro.. se bara till att du inte skaffar nått som heter 9800se, det är betydligt sämre..

allt jag kan säga är att med 9800 pro, amd64 3000+ och 1gb ram så flyter SA på bra.. funkar till och med med 3x antialiasing... sen handlar det också om hur resten av din dator ser ut..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor