Lindström Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Ja, hur skickar man grejer till en annan dator i nätverket egentligen? Säg inte att jag ska använda msn! Det är brunt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 (redigerad) Se till att ni tillhör samma arbetsgrupp, har samma ip-adress, förutom de sista sifforna som ska skillja sig åt. Vill du dela ut något i nätverket höger klcka du bara på mappen, väljer Egenskaper, klickar på fliken "Dela ut" och kryssa i rutan "Dela ut den här mappen i nätverket". Nu har alla i ditt nätverk till gång till din mapp, men kan inte ändra eller ta bort något i den, bara kopiera filerna till sin egen dator. Vill du att de ska kunna ändra dina filer kryssar du bara i "Tillåt att andra användare på nätverket ändrar mina filer". Vill du skicka något till någon annan i nätverket så kan du be personen skapa en tom mapp, dela ut och tillåta andra användare ändra filerna. Du kan nu lägga in vilka filer i mappen som du vill. Eller menar du hur man skickar meddelanden till varandra? Testa netsend så, man kan iofs bomba någon annans dator med tusentals meddelanden men det såg äve natt stänga av så att inget kan skicka netsend till en. Hu man skickar netsend till en annan dator i närverket kommer jag inte ihåg för tillfället. Redigerad 6 juni, 2005 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts