Sikorka Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Idag Byggde jag ett Armborst av en planka, två längsskidor, några skruvar och lite metal och en stark "gummisnodd". Nu åter står bara några saker, Pilar, utlösningsmekanism och ev "kugg-hakk" som gör det enklare att ladda... (den är otroligt stark, klarar inte att ladda själv) Nån som har nå't tips eller ritningar om hur man kunde göra? Väldigt tacksam för svar! (Bilderna vart dåliga, det är betydligt snyggare i verkligheten) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Vad ska du med den till, leka indian??. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Vad ska du med den till, leka indian??. Stjuta på folk han inte gillar? råna gamla tanter? fy skäms. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Stjuta på folk han inte gillar? Men är det inte som en pilbåge?, då kan man ju dö om man blir träffad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Vad ska du med den till, leka indian??. Ja, Jag är indianerna och alla Snutar är Cowboys... Vi ska leka "punktera däck"... men Allvaligt, Vet nån hur man fixar en Utlösningsmekanism med avtryckare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stevex Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Ja, Jag är indianerna och alla Snutar är Cowboys... Vi ska leka "punktera däck"... men Allvaligt, Vet nån hur man fixar en Utlösningsmekanism med avtryckare? Det blir mycket lättare om du bara tar en mycket stark pinne, du borrar ett hål och drar ut pinnen underifrån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Ja, Jag är indianerna och alla Snutar är Cowboys... Vi ska leka "punktera däck"... men Allvaligt, Vet nån hur man fixar en Utlösningsmekanism med avtryckare? Jag har inte läst igenom denna guide, men den kanske kan vara till någon hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Det blir mycket lättare om du bara tar en mycket stark pinne, du borrar ett hål och drar ut pinnen underifrån Jag vet att det går men då blir det så fult! , Ska Färja den svart så det det ut som ett farligt vapen och då vill jag inte ha en pinne som jag drar neråt Det ska vara nån sorts avtrykare av nå't slag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 6 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 (redigerad) Du kan ju göra så här, du ska få en skillz0r bild i paint det gröna är gummibandet de, röda är som en "krok" som håller i gummi bandet när du trycker ner så låssnar gummibandet Redigerad 6 juni, 2005 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 6 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2005 Du kan ju göra så här, du ska få en skillz0r bild i paint det gröna är gummibandet de, röda är som en "krok" som håller i gummi bandet när du trycker ner så låssnar gummibandet Fattar inte riktigt, rita på det här skissen jag gjorde...! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2005 Alltså, du har en "avtryckare" ett järnrör , med en krok på, kroken framåt så att den går att fästa gummibandet i korken, sen trycker du in röret och gummi bandet lossnar och skjuter iväg, Behöver ju inte vara ett rör gärn kommer bara inte på ett annat ord , järn stånd kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2005 Jag har ett armborst på gång också! Fast jag har en skolgjord träkolv med riktig mekanism och kolfiberbåge. Vad använder du för "tråd", jag har funderat på att tvinna jättestark dynacable (fiskelina) men jag undrar om det verkligen blir så starkt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2005 (redigerad) Jag har ett armborst på gång också! Fast jag har en skolgjord träkolv med riktig mekanism och kolfiberbåge. Vad använder du för "tråd", jag har funderat på att tvinna jättestark dynacable (fiskelina) men jag undrar om det verkligen blir så starkt... Av bilderna man har sett ser det ut som vanlig sån tråd som är invirat i tyg. Alltså, massa smala gummitrådar som dom har packat ihop och lindat in i tyg. Spännband på cyckeln brukar se ut så. "Bläckfiskar" tror jag dom kallas. http://www.jula.se/Butik/assets/product_images/mellan/330007_b.jpg Redigerad 7 juni, 2005 av StellHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2005 Vad e pilarna för nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 7 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2005 Vad e pilarna för nåt? Pilar är i armborsts och pilbågssammanhang en pinne med en vass spets (Eller sugkopp eller liknande) i fronten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts