epix Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jo, nu är det såhär att jag ska fixa syrrans Compaq som mår allvarligt dåligt och imiterar en jävla rymdraket när den ska öppna ett fönster. Jag tänkte formatera den men inte finns det en enda XP-skiva som följer med datorn. Då jag har en Compaq själv så vet jag av egen erfarenhet att dom aldrig tar med XP-skivor. Jag undrar, finns det någon Compaq-användare här som har någon aning eller om någon vet något alternativ till formatering? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Recovery diskett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Hur ska man då kunna installera om Windows utan skiva om man tex behöver formatera? Skumt att inte skicka med skiva.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Boota med knoppix eller annan Linuxcd och skriv $mkfs.fat /dev/hda1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Vi har en Compaq i familjen och den fick med all mjukvara som behövdes. Konstigt att inte ni fick det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 (redigerad) En XP-Skiva följer inte med OEM utan oftast följer det med en Recovery-Skiva. En skiva som är en bild av hårddisken som bara kopieras. saab hur vet du det då? Redigerad 5 juni, 2005 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts