anders2 Skrivet 1 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2003 (redigerad) Taget från Pc för alla (2002-12-31 16:00) En variant av Yaha-viruset verkar nu spridas som en löpeld över nätet. Risken är stor att spridningen exploderar när kontoren öppnar igen i nästa vecka. Yaha-M heter den nya varianten av Yaha-viruset som dök upp på nätet några dagar innan jul. Spridningen verkar nu också ha satt igång på allvar och MessageLabs har blockerat 7 320 infekterade meddelande bara under det senaste dygnet. Precis som tidigare versioner av Yaha sprids viruset genom en skärmsläckare, .com-fil eller .exe-fil. Meddelandena har ofta en rubrik i stil med ”enjoy this friendship screensaver”. Även om viruset i sig och spridningen än så länge inte är alarmerande är oron stor att slarv och oförsiktighet när kontoren öppnar igen i nästa vecka ska leda till en riktig masspridning av viruset. Därför rekommenderas nu såväl användare som säkerhetsansvariga att snabbt blockera sina e-postsystem från att ta emot bilagor med just filändelserna .scr, .com och .exe. *************** Anledningen att jag varnar är att jag fått ett mail som kanske (inte 100% säker) innehåller det viruset. I meddelandet finns en skärmsläckare och rubriken är: Are you looking for Love. Jag har hotmail så jag fick inget virus. Mailets adress var från en MSN kompis som antagligen använder något mailprogram och har lagt in mig i adress listan. Redigerad 1 januari, 2003 av anders2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2003 aj då... tack för att du sa till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 1 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2003 (redigerad) var gör viruset på datorn? men aj då... inte så bra om man får de Redigerad 6 januari, 2003 av eightball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 1 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2003 omme jag har antivirus så det e lungt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2003 Va inte så säker på det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
anders2 Skrivet 2 januari, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 (redigerad) Fick en bekräftelse idag. Det är virus som skickas ut från han. Det kommer ca ett virus mail från han varje dag från han med liknande rubriker. Här är hans meddelande om någon är intresserad: Öppna inte något om har kommit får mig till er specielt något som står love.scr!! Dont open any file that I have mailed to you in det latest 48 h. Just delate the mail do not open it!!! Redigerad 2 januari, 2003 av anders2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jocken Skrivet 2 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 omme jag har antivirus så det e lungt ett nytt virus kräver en uppdatering av ditt program så du har ändå lika stor risk som alla andra att få viruset Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sonic Skrivet 2 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 ja fick viroset men POFF så var det borta haha virus program Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 2 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 var gör viruset på datorn? men aj då... inte så bra om man får de Klicka Här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sonic Skrivet 2 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2003 vad e det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 (redigerad) jag har fått et viknande virus, det är inge kul att få virus Redigerad 6 januari, 2003 av Warmedal Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 4 tips för att slippa virus/bli hackad: 1. Använd brandvägg(finns inbyggt i Windows XP, måste aktiveras) 2. Använd antivirus-program och håll det uppdaterat. 3. Använd inte fildelningsprogram som t.e.x Kazaa. 4. Öppna inte mail som kommer från en okänd adress. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Defcon Skrivet 6 januari, 2003 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2003 var gör viruset på datorn? men aj då... inte så bra om man får de min kompis fick det och han sa att det först slår ut antivirussystemet sen byter det form och raderar och tar sönder saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts