Colan K Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tjaaa... G i allt men jag kmr in på en linje som är i en skola som jag vill in i (slutar nian) Men i mitt av terminen så fick vi en CPlärare i SO, hon var störd och sänkte typ alla, ashöga krav hade hon, men "av 60 elever var jag den svåraste och sätta, jag skolka, sov på lektionen (enligt hon men jag vilade mig bara på en kudde) och inga bra poäng på läxförhör/prov" haha, älskade när hon sade allt det "Jag vill inte ge dig G men Petra (min förra BRA lärare) vill ge dig det så.. du får G" -YEEEEES! så skratta jag restan när hon pjata med mig haha askul, hon hatar mig Och bara så ni vet... jag är plugghäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 På dig lät det som att man fick ett betyg i 8:an, ett i 9:an och ett slutgiltigt betyg. Visst är det så, men egentligen är det samma betyg. Jag menar att har man haft MVG-klass i 8:an och bara hållt G-klass i 9:an bör 9:ans betyg vara VG. Likaså slutbetyget. Förstår du nu? Jag kanske formulerade mig otydligt men det jag menade var att jag låg på en G-nivå i nian och att läraren satte slutbetyget efter hur jag hade presterat i nian utan att väga in betyget från åttan. Det sa han till och med själv när jag frågade honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag kanske formulerade mig otydligt men det jag menade var att jag låg på en G-nivå i nian och att läraren satte slutbetyget efter hur jag hade presterat i nian utan att väga in betyget från åttan. Det sa han till och med själv när jag frågade honom. Okej. Ja, då håller jag med om att det inte verkar rättvist. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Drar upp tråden igen då jag fick mina betyg för 8an idag. Engelska: VG Hemkunskap: VG Gympa: G Matematik: G Spanska: G NO (alla ämen): VG Geografi: VG Historia: VG Religonkunskap: VG Samhällskunskap: VG Slöjd: G Svenska: G Är väl rätt nöjd. Får slipa till betygen lite till 9an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 (redigerad) Här kommer mina Geografi: MVG Religon: MVG Historia: MVG Samhällskunskap: MVG Svenska: MVG Engelska: VG Matte: VG Idrott: MVG Bild: MVG Fysik: VG Kemi: VG Biologi: VG Hemkunskap: VG Träslöjd: MVG Spanska: VG Teknik: MVG Musik: G (kommer inte att räknas med för att bara de 16 bästa tas med) Kan passa på att berätta att thotims matte/NO-lärare är svinlätt att smöra för och man kan utan problem få MVG om man "bara" skriver VG på proven (ja, vi går i samma skola ) Redigerad 10 juni, 2005 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Vi fick ett plojbetyg i engelska på hur våra uppgifter skulle ha bemötts på högstadiet.. JAg fick MVG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Arbetsmiljö och säkerhet - 50p - VG Projekt och företagande - 50p - G Datorkunskap - 50p - VG Fordon och samhälle - 50p - G Fordonskännedom - 50p - T Fordonsel A - 50p - G Fordonsteknik grundkurs - 50p - G Fordonsvård och service - 100p - G Hydraulik och pneumatik - 50p - G Engelska A - 100p - T Estetisk verksamhet - 50p - G Idrott och hälsa A - 100p - T Matematik A - 100p - ET Naturkunskap A - 50p - G Svenska A - 100p - G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Arbetsmiljö och säkerhet - 50p - VG Projekt och företagande - 50p - G Datorkunskap - 50p - VG Fordon och samhälle - 50p - G Fordonskännedom - 50p - T Fordonsel A - 50p - G Fordonsteknik grundkurs - 50p - G Fordonsvård och service - 100p - G Hydraulik och pneumatik - 50p - G Engelska A - 100p - T Estetisk verksamhet - 50p - G Idrott och hälsa A - 100p - T Matematik A - 100p - ET Naturkunskap A - 50p - G Svenska A - 100p - G Vad är T och ET? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coach Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Matte-MVG Fysik-MVG Biologi-MVG Kemi-MVG Idrott-MVG Religion-VG Samhällskunskap-VG Geografi-VG Historia-VG Spanska-VG(tror jag) HKK-VG Engelska-VG Musik-VG Svenska-VG Bild-G Hemspråk-G Träslöjd-G Teknik-G Jag är ganska nöjd men ska försöka höja mig till nian. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Vad är T och ET? T = Tillfredsställt och ET = Ej Tillfredsställt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 (redigerad) Mina avslutade kursers betyg: Engelska A: MVG Svenska A: MVG Historia A: MVG Geografi A: MVG Naturkunskap A: MVG Datakunskap: MVG Matematik A: VG Franska: VG Har höjt mig i alla ämnen utom matte och franska... Visar ganska tydligt att min förra skola var en pluggskola och hade hårda krav och min nuvarande inte har samma nivå... fan också att jag missade på matematik Redigerad 9 juni, 2005 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Får mina betyg i kväll, då avslutningen är. Tror dock inte på MVG i de flesta ämnen, eftersom lärarna vill att vi ska vilja förbättra oss till nian och sätter därför inga MVG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 G i allt fick jag, som sagt. Fick lappen på det idag.´ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Ni som har höga betyg kanske inte är värda det. Nu säger jag inte alla men vissa skolor som här runt Nacka och Värmdö ger högre betyg än vad eleverna förtjänar. Om man kollar på statistiken så har de som gått på min skola klarat sig bättre på Värmdögymnasium än de från andra skolor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Dom betyg jag vet. Fysik: VG Svenska: VG Matte: G Engelska: VG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Fick mina betyg för första gymnasieåret idag och är jävligt nöjd. Datorkunskap A-------------- MVG Engelska A-------------------- MVG Estetisk verksamhet (foto)-- MVG Fysik A------------------------ MVG Kemi A------------------------ MVG Matematik B------------------ MVG Naturkunskap A-------------- MVG Samhällskunskap A---------- MVG Svenska A-------------------- MVG Skamlistan Matematik A------------------------- VG Moderna språk, steg 3 (spanska)-- VG Klar förbättring från nian som sög hästballe med orättvisa betyg och för höga krav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 320 p. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 8:ans slutbetyg: VG i alla ämnen utom 3, klar förbättring från i höstas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 (redigerad) Termin #1 Biologi VG Bild G -(Läraren blev sparkad, dum i huvudet) SO VG Idrott & hälsa G -(Killarna: G, Tjejerna: VG) Svenska VG Matematik VG Fysik MVG Engelska VG Kemi <hade inte första terminen> Spanska MVG Termin #2 Spekulationer, får betygen imorgon, även om jag har haft sommarlov i 2veckor Biologi VG+ Bild G -(Läraren blev sparkad, dum i huvudet) SO VG Idrott & hälsa G/VG Svenska VG/VG+ Matematik VG/VG+ Fysik MVG Engelska MVG Kemi MVG Spanska MVG Edit: Glömde B-språket Redigerad 9 juni, 2005 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 9 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2005 Jaja, gott att man får räkna bort sitt sämsta betyg om man har franska, tyska eller spanska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts