Slippy Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Engelska: MVG Matte: VG Svenska: VG Resten: IG har bara matte, engelska o svenska .. "anpassad studiegång" aka "special skola" ;I rätt soft med special skola ändå.. går bara 3 timmar om dagen (blev tvingad att byta skola pga att jag skolkade så pass mkt att dom inte ville ha kvar mig på min gamla skola) .. forsätter jag skolka skickar mina föräldrar in mig på barnhem eller nått .. ;o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 (redigerad) *Borta* Redigerad 4 juni, 2005 av T-Ryder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Så bara för att du får G i allt betyder det att ingen kan få mer än dig? Han mindes inte ens vad han pluggade i kemi för 3 veckor sen.. så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Vi har inte börjat få betyg för att jag går inte i 8an.. men vad ska man göra för att få bra på allt...måste man vara värsta plugghästen!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Vi har inte börjat få betyg för att jag går inte i 8an.. men vad ska man göra för att få bra på allt...måste man vara värsta plugghästen!? Jao, få bra på proven och jobba på lektionerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jao, få bra på proven och jobba på lektionerna. Eller rövslicka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Eller rövslicka. Räcker inte bara att rövslicka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tror man har de i åttan. I nian får man ett varsitt betyg i alla. Jag kanske minns fel, men är ganska säker på att det är så. Har inte vi. Ett tips till alla som vill ha högt betyg är att vara tjej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Räcker inte bara att rövslicka.. Gör man det bra så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tror man har de i åttan. I nian får man ett varsitt betyg i alla. Jag kanske minns fel, men är ganska säker på att det är så. Så var det inte för mig förra terminen... Det är väl kanske inte lika överallt. Får mina betyg nästa vecka på fredag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Vi har inte börjat få betyg för att jag går inte i 8an.. men vad ska man göra för att få bra på allt...måste man vara värsta plugghästen!? Jag kan ge dig ett råd och det är att inte slita ärslet av dig redan i åttan. Betygen du får då har väldigt liten påverkan på ditt slutbetyg och är mest till för att visa hur du ligger till just då. I slutändan är det ändå bara betygen i nian som betyder något när du ska söka till gymnasiet. Jag fick till exempel MVG i historia i åttan och G i nian och vad tror ni jag fick i slutbetyg, jo G. Läraren tog ingen hänsyn alls till mitt resultat i åttan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag kan ge dig ett råd och det är att inte slita ärslet av dig redan i åttan. Betygen du får då har väldigt liten påverkan på ditt slutbetyg och är mest till för att visa hur du ligger till just då. I slutändan är det ändå bara betygen i nian som betyder något när du ska söka till gymnasiet. Jag fick till exempel MVG i historia i åttan och G i nian och vad tror ni jag fick i slutbetyg, jo G. Läraren tog ingen hänsyn alls till mitt resultat i åttan. Så är det inte i vår skola, där är slutbetyget baserat på både 8:an & 9:an. Och om man inte pluggar i åttan lär man sig ju inte lika mycket inför nian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Eh...inga elaka kommentarer nu va...!? Geografi: MVG Religon: MVG Historia: MVG Matte: MVG Svenska: MVG Engelska: MVG Musik: MVG Idrott: MVG Fysik: MVG Kemi: MVG Hemkunskap: VG (tror jag) Samhällskunskap: VG Träslöjd: VG Biologi: VG Bild: G Spanska: G Nice. Ni som säger elaka saker om folk som har bra betyg måste ha dåliga betyg. Därmed blir ni städare och chaufförer allihopa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Tillräckligt för att komma in där jag vill.högstadiets betyg spelar inte nån jävla roll.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag fick till exempel MVG i historia i åttan och G i nian och vad tror ni jag fick i slutbetyg, jo G. Läraren tog ingen hänsyn alls till mitt resultat i åttan. Jag tror att du har fel. Man får inte enskilda betyg för 8:an och 9:an. Det betyg som du fick i 9:an (G), visar att du hade sänkt dig. Svårt att förklara... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag tror att du har fel. Man får inte enskilda betyg för 8:an och 9:an. Det betyg som du fick i 9:an (G), visar att du hade sänkt dig. Svårt att förklara... Jag förstår inte vad du menar med att man inte får enskilda betyg för det får man varje termin. Grejen är att när du söker till ett gymnasium tittar de bara på vilka betyg du hade i nian och grundar sitt beslut om de ska ta in dig eller inte enbart på dessa betyg. Oftast lär man sig olika saker i ett ämne i åttan och nian och om man lyckas bra med det man gör i åttan men sämre med det man gör i nian är det imo orättvist att bara bedömas för det sämre resultatet när man söker till gymnasiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FylleSpray Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 (redigerad) .. Redigerad 20 januari, 2008 av FylleSpray Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HemuleN Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 (redigerad) Dom jag vet nu: Svenska G Engelska G Tyska G Matte G SO (Historia geografi osv) G NO (Fysik bilogi osv) G Idrott minst G Teknik VG Musik minst VG Slöjd VG Bild Vg++ /Mvg - Hemkunskap MVG+ Det är så det borde se ut, får se om dom har ändrat nått tills på torsdag... EDIT: Nice. Ni som säger elaka saker om folk som har bra betyg måste ha dåliga betyg. Därmed blir ni städare och chaufförer allihopa. Om man kanske vill bli det då? (som tunnelbane-förare för man jävligt bra betalt för hyfsat lite arbete) hellre det än att sitta på nått svettigt kontor och fibbla med nån dator för samma lön iaf Redigerad 4 juni, 2005 av HemuleN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag förstår inte vad du menar med att man inte får enskilda betyg för det får man varje termin. Grejen är att när du söker till ett gymnasium tittar de bara på vilka betyg du hade i nian och grundar sitt beslut om de ska ta in dig eller inte enbart på dessa betyg. Oftast lär man sig olika saker i ett ämne i åttan och nian och om man lyckas bra med det man gör i åttan men sämre med det man gör i nian är det imo orättvist att bara bedömas för det sämre resultatet när man söker till gymnasiet. På dig lät det som att man fick ett betyg i 8:an, ett i 9:an och ett slutgiltigt betyg. Visst är det så, men egentligen är det samma betyg. Jag menar att har man haft MVG-klass i 8:an och bara hållt G-klass i 9:an bör 9:ans betyg vara VG. Likaså slutbetyget. Förstår du nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Elander Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Jag måste fan ha bra betyg! ¨ jag ska ju bli mångmiljonär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts