Frenzy Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Någon som klär sig som en punkare då? Pttja.. Lite gör nog en av mina polare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Det ända jag har gemensamt med punkarna är musiken, fasst kanske inte skitband som t.ex. Exploited men annars är ramones och the clash två j*vligt fina band.. best punk ever Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 4 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Det ända jag har gemensamt med punkarna är musiken, fasst kanske inte skitband som t.ex. Exploited men annars är ramones och the clash två j*vligt fina band.. best punk ever W00RD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Lyssnar lite på "fjortispunk" ibland... Sum 41, Good Charlotte och Blink 182... Vad är skillnaden på skaterock och punk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 4 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Lyssnar lite på "fjortispunk" ibland... Sum 41, Good Charlotte och Blink 182... Vad är skillnaden på skaterock och punk? Skaterock och punk är två helt olika stilar ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Punkare Har Punktering i hjärnan..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 4 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Punkare Har Punktering i hjärnan..... Vissa ja! Jag känner många sjyssta punkare! Det finns många hårdrockare som också har "punktering" i hjärnan. Kanske för att just dem punkare som DU har träffat är riktiga svin som person! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Punkare Har Punktering i hjärnan..... Perlan_ är helt full av fördomar och är konstig.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Haha.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 De så kallad "Fjortisbanden" inom punken var bättre förr. Då var de bra, nu låter varenda låt likadant + att de inte är bra alls. Band som Green Day och Blink 182 var bättre förr. Varför har många punkband så konstiga namn? Vissa band heter ju tex Rövsvett, Räserbajs, Protes Bengt och Slaskfittorna. I andra musik genres har ju inte banden så här konstiga namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Varför har många punkband så konstiga namn? Vissa band heter ju tex Rövsvett, Räserbajs, Protes Bengt och Slaskfittorna. I andra musik genres har ju inte banden så här konstiga namn. Väcka anstöt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 Väcka anstöt ? Ja, kanske det. Texterna i punken är ju också speciell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 4 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 juni, 2005 I andra musik genres har ju inte banden så här konstiga namn. Vadå, tycker du t.ex. 50 cent är ett grymt namn, det är fan det fjolligaste namn jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pottzork Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 Vadå, tycker du t.ex. 50 cent är ett grymt namn, det är fan det fjolligaste namn jag hört. Typ. eller snook. å sånt skit. the ramoens är ett ballt namn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 Vadå, tycker du t.ex. 50 cent är ett grymt namn, det är fan det fjolligaste namn jag hört. Ja fjolliga namn finns det men inte konstiga/udda. Tänk om Vikingarna skulle byta namn till Grötkäft eller Grisen Skriker. Men det är ju annorlunda texterna och namnen som är punkens charm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 (redigerad) De Lyckliga kompisarna! Redigerad 5 juni, 2005 av the-copy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 Blink 182 och the clash är de enda jag orkar lyssna på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 http://www.eggtapes.se/index2.htm OMG! Beställer hem Punkjävlar!...en hyllning till Eddie Meduza nu på direkten! HAIL DEN OKRÖNTE KONUNGEN! _/ Ebba Grön och DLK är den enda punken som jag lyssnar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 5 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 (redigerad) Typ. eller snook. å sånt skit. the ramoens är ett ballt namn Stavningsfel-letaren editerar: the Ramones är ett ballt namn Eller nu om det finns ett band som heter just the ramoens! Redigerad 5 juni, 2005 av Toki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 5 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2005 Varit ett väldigt stort The Clash-fan sedan 10-årsåldern, men det är inte deras punkgrejer (dvs. deras första självtitulerade skiva, Give Em Enough Rope och sånt i den stilen) som tilltalar mest. Sandinista! är deras bästa skiva! Sen kommer ska-skivan London Calling (om det är ska går att disskutera - men det ligger något i det) och dom fina Super Black Market Clash (Black Market Clash) och Combat Rock. Buzzcocks är bra! Sen är det ganska stilla för mig på punkfronten...men det finns mycket bra punk, dock väldigt mycket dålig punk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts