RavenE Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag behöver formatera om våran dator (Win 98) men vet inte hur man gör det...kan någon beskriva på ett lättförståerligt sätt hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Typ.. no-Doc.. No-Dc..? Nej!, No-Dos läge typ.. Eller jag vet nog inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Menar du MS-DOS läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag har formaterat ME på min förra dator. ME är ju ganska likt 98 men vet inte om man formaterar på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag behöver formatera om våran dator (Win 98) men vet inte hur man gör det...kan någon beskriva på ett lättförståerligt sätt hur man gör? Man gör väl som med XP att man sätter i Windowsskivan, väljer att boota med den under uppstarten. Sen följer du instruktionerna till vad du nu vill göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag kör följande sätt: Start -> Avsluta -> Starta om datorn i MS-DOS läge Skriv sedan in när det står C:\ eller C:\Windows\ följande kommando: "Format C:" Sedan följer du bara instruktionerna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 2 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag kör följande sätt: Start -> Avsluta -> Starta om datorn i MS-DOS läge Skriv sedan in när det står C:\ eller C:\Windows\ följande kommando: "Format C:" Sedan följer du bara instruktionerna Tack så mkt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Såhär kan man också göra. Sätt igång datorn. När du är inne i Windows, stoppa in i Windows98-skivan och startdisketten. Stäng av datorn. Sätt på den. Då kommer du till en bild där det bara att välja "Formatera hårddisken och installera nytt operativsystem". Så som jag minns det finns det ett sånt smart val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Installera Windows XP ? Gör det enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Installera Windows XP ? Gör det enligt mig. Men Win XP tar väl upp skitmkt plats? Funderar på att köpa ny dator... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts