Sweeman Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Har märkt att allas avatars e så små, tänkte kanske tipsa om hur man gör dem större amin cp ->system settings -> user profile -> avatars, ändra maximum dimention till 150x150 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 (redigerad) Är säker på att Hultenius är fullt medveten om hur man ändrar storleken. Ämnet har varit uppe många gånger förut, och storleken kommer antagligen inte ändras efter som det inte skett nån förändring hittills Redigerad 1 juni, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sweeman Skrivet 1 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Men jag ser int vad som e fel med dt eftersom dt kommer int ta nån mer plats om alla använder imageshack för att hosta sina avatars, skulle förstå om man var tvungen å ladda upp från datan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Men jag ser int vad som e fel med dt eftersom dt kommer int ta nån mer plats om alla använder imageshack för att hosta sina avatars, skulle förstå om man var tvungen å ladda upp från datan Det tar dock längre tid för användare som surfar på modem att ladda en sida på forumet om storleken ändras. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Tycker avatar-storleken är bra. Man har ju rum att göra ganska mycket med sin signatur ändå.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Det tar dock längre tid för användare som surfar på modem att ladda en sida på forumet om storleken ändras. Det är ju sant men dom som använder modem ligger i klar minoritet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag tycker att den storleken vi har nu är perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Jag tycker att den storleken vi har nu är perfekt. Att öka storleken en aning skulle inte kunna gå, eller...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Verkar som du Sweeman är väldigt extas på att leka Admin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 (redigerad) I så fall öka storleken till 70 x 70. Fast det behövs inte, egentligen, det räcker med 64 x 64. Å andra sidan så borde signatur-reglerna borde "skärpas". Mindre signaturer, alltså. Redigerad 2 juni, 2005 av Panimala Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sweeman Skrivet 2 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Verkar som du Sweeman är väldigt extas på att leka Admin? Leka å leka, jag är admin på en annan sida som denna så jag vet vad jag gör, men tänkte bara hjälpa till iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Leka å leka, jag är admin på en annan sida som denna så jag vet vad jag gör, men tänkte bara hjälpa till iaf Med vad? Sidan är nästintill perfekt enligt min mening! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Möjlig ökning av avatarstorlekt (64x64 => 80x80) och minskning av signaturbild (500x200 => 500x1??) är vad jag har i huvudet just nu. Naturligtvis är det mycket som måste vägas in när man gör en sådan radikal ändring. Avatarer på 150x150 blir det dock inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Möjlig ökning av avatarstorlekt (64x64 => 80x80) och minskning av signaturbild (500x200 => 500x1??) är vad jag har i huvudet just nu. Naturligtvis är det mycket som måste vägas in när man gör en sådan radikal ändring. Avatarer på 150x150 blir det dock inte Härligt med minskning av signaturer, 100 på höjden tycker jag är lagom, högst 120 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Möjlig ökning av avatarstorlekt (64x64 => 80x80) och minskning av signaturbild (500x200 => 500x1??) är vad jag har i huvudet just nu. Naturligtvis är det mycket som måste vägas in när man gör en sådan radikal ändring. Avatarer på 150x150 blir det dock inte 80 x 80 lät mer än vad jag tänkte på... så varför inte?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Möjlig ökning av avatarstorlekt (64x64 => 80x80) och minskning av signaturbild (500x200 => 500x1??) är vad jag har i huvudet just nu. Naturligtvis är det mycket som måste vägas in när man gör en sådan radikal ändring. Avatarer på 150x150 blir det dock inte .ja tack hultan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Möjlig ökning av avatarstorlekt (64x64 => 80x80) och minskning av signaturbild (500x200 => 500x1??) är vad jag har i huvudet just nu. Naturligtvis är det mycket som måste vägas in när man gör en sådan radikal ändring. Avatarer på 150x150 blir det dock inte Bra, men kan du möjligtvis öka antal tecken i signaturen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 150 på signatur ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Hultenius, kan du inte gör nåt script som kollar så avatarer och sginaturer hålelr gränserna? =P Själv tycker jag att Ava gränsen borde ligga på 80x80 och signatur gränsen på 300x100 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2005 Jo, har redan startat på ett sådant script. Det ska också kolla bildernas storlek (i kb) eftersom det är det största problemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts