BroDD Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Dom förlorar inte pengar på att ja tankar saker kommer fortsätta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Dom förlorar inte pengar på att ja tankar saker Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt? Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 1 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Om alla laddar ner kommer det inte att komma så många spel längre för att dom inte får in pengar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt? Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. Jo.. klart dom gör... men läs min mening ffs.. ja sa om JAG tankar... tänekr inte förklara mer.. du får komma på resten själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Så du tror inte att till exempel Rockstar skulle förlora pengar om alla laddade hem SA istället för att köpa det lagligt? Jag är inte emot piratkopiering och inte för heller för den delen men många verkar tro att det är mindre allvarligt att tanka warez än att sno saker från affärer. Men vafan hur många gånger ska det förklars. Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 1 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Men vafan hur många gånger ska det förklars. Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust. Affärerna kommer att gå i konkurs då ju och då har dom inte råd att köpa in lika mkt och så..och så¨förlorar spelföretagen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Affärerna kommer att gå i konkurs då ju och då har dom inte råd att köpa in lika mkt och så..och så¨förlorar spelföretagen! Äh det finns nog med spel på marknaden Nej men jag håller med, det kommer bli ett problem. Men det absolut inte samma sak som Arvid sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Jo.. klart dom gör... men läs min mening ffs.. ja sa om JAG tankar... tänekr inte förklara mer.. du får komma på resten själv Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå? Tanka wärch = kopiera en fil = eventuellt utebliven vinst hos företag Baxa en affär = klippa ut en fil = förlust för skivaffären Stor skillnad på eventuellt utebliven vinst och ren förlust. Skivan som säljs i affären är samma produkt som filen som på DC, skillnaden är att de ligger på olika medium. Skivan är precis som piratkopian bara en kopia och affären tjänar ingenting på att äga den förrän någon köper den och om du inte köper skivan utan tankar den går skivaffären automatiskt med förlust! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2005 Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå? Då borde det ju även vara en förlorad intäkt om jag: Inte tankar [valfri film], jag går inte heller och ser den på bio eller köper den på DVD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Nu ska jag säga sanningens ord, det är att om jag laddar ner en film/spel så förlorar ju inte filmbolagen eller spelbolagen ett piss på det bokstavligt talat, för jag skulle aldrig gå och köpa filmen/spelet helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Klart jag fortsätter. Kanske lite mer säkrare dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Byter ip varje dag i fortsättningen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Då borde det ju även vara en förlorad intäkt om jag: Inte tankar [valfri film], jag går inte heller och ser den på bio eller köper den på DVD. Ja det kan man säga, för om du varken tankar eller betalar för att se filmen förlorar filmindustrin en kund och tjänar mindre pengar. Men att inte se en film alls är inte stöld, däremot är det stöld att ladda ner en film för att du då kan se den utan att upphovsmannen får betalt för sitt arbete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Det gör detsamma om bara DU tankar warez eller om halva jordens befolkning gör det. För varje enskild kommersiell fil som tankas hem utan att nerladdaren betalar förlorar någon person eller företag intäkter. Hur svårt är det att förstå? Skivan som säljs i affären är samma produkt som filen som på DC, skillnaden är att de ligger på olika medium. Skivan är precis som piratkopian bara en kopia och affären tjänar ingenting på att äga den förrän någon köper den och om du inte köper skivan utan tankar den går skivaffären automatiskt med förlust! Du e ju dum... ja tankar ju sånt ja ändå inte skulle köpa.. alltså förlorar dom inget på att JAG tankar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Du e ju dum... ja tankar ju sånt ja ändå inte skulle köpa.. alltså förlorar dom inget på att JAG tankar Men tänk dig att fildelning och piratkopiering inte existerade, skulle du inte köpa filmer, musik eller spel alls i det läget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NiKe-eKiN Skrivet 2 juni, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Men tänk dig att fildelning och piratkopiering inte existerade, skulle du inte köpa filmer, musik eller spel alls i det läget? Håller med Arvid där..då måste man ju köpa det som man vill ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Men tänk dig att fildelning och piratkopiering inte existerade, skulle du inte köpa filmer, musik eller spel alls i det läget? Jag har ungefär 1000 album musik på min dator/iPod. Tycker du att varenda skiva är en 140 kronors stöld från affären/skivbolagen/artisterna. Tror du att jag skulle köpa ens en procent av dessa album? Svaret är nej, det är ingen som skulle ha råd med det. Om artisterna inte är snikna girebukar borde alla vara glada nu. Artisterna har fått sprida sitt verk och jag njuter av musiken. Om man verkligen brinner för det har alla råd att spela in en skiva om man vill. En studio behöver inte kosta mer än ett par tusen. Musiken kommer aldig försvinna från jorden så länge det finns människor, piratkopieringen gör bara att fler kan få mer glädje av den. Däremot är det värre med filmer eftersom budgeten ligger på så mycket mer. Men om dom marknadsför filmer i Blueraid-format och överlägsen bildkvalite kommer jag ju definitivt köpa dom istället för att tanka. Konsumenterna är inte berädda att betala 150 spänn för en skiva med ett steriospår eller 250 för en DVD som tar en timme att ladda ner. Dom måste komma med nåt mer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Men tänk dig att fildelning och piratkopiering inte existerade, skulle du inte köpa filmer, musik eller spel alls i det läget? Svår fråga faktiskt... inte spel kanske... men en del musik.. mina filmer har jag ju köpt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Lika mycket som alltid.. Vill polisen komma åt mig med pontén i spetsen får dom belägra huset i några veckor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 2 juni, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 juni, 2005 Är det också olagligt att ladda ner från Pirate Bay? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts